Școlile se redeschid fizic pe 8 februarie / Președintele Iohannis a anunțat scenariile după care vor funcționa

66.909 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Decizia de redeschidere a școlilor în format fizic a fost luată azi, 2 februarie, la Cotroceni, potrivit surselor Edupedu.ro. Școlile se vor redeschide pentru elevi și profesori, cursurile se vor relua în format fizic, cu respectarea unui nou set de reguli, potrivit acelorași surse.

UPDATE: Klaus Iohannis a făcut anunțul oficial la ora 17:00: Am decis redeschiderea școlilor începând de luni, majoritatea copiilor merg fizic la școală. În scenariul roșu, merg fizic doar copiii la gradiniță și clasele I-IV – VIDEO

Știirea inițială:

Președintele Klaus Iohannis va anunța această decizie, precum și felul în care școlile se vor redeschide, în curând, printr-o declarație de presă, de la Cotroceni, la ora 17:00.

Vizate de această decizie sunt toate cele 17.656 de unități de învățământ din preuniversitar, din România.

La ședința la care s-a luat această decizie au participat:

  • premierul Florin Cîțu,
  • ministrul Sănătății – Vlad Voiculescu,
  • ministrul Educației – Sorin Cîmpeanu,
  • șeful DSU – Raed Arafat
  • Directorul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, dr. Adriana Pistol.

Imagini de la ședința de lucru:

Potrivit legislației, în acest moment redeschiderea fizică a școlilor va trebui reglementată prin ordin comun al miniștrilor Sănătății și Educației. Tot prin ordin comun ar trebui aprobate noile reguli, noile ghiduri pentru învățământul preuniverstar și pentru cel universitar.

Reamintim că pe 14 ianuarie tot Klaus Iohannis a anunțat că scenariile redeschiderii școlilor cu sistem semafor vor reveni:

Ușor schimbat, noul model de scenarii prevede următoarele:

Scenariul Verde – în localitățile care au o rată de infectare de până la 1 la mie, toate școlile se redeschid fizic.

Șcenariul Galben – Peste 1 la mie rată de infectare, până la 3 la mie, merg în continuare copiii la grădiniță și elevii la școala primară, plus cei din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.

Scenariul Roșu – Peste 3 la mie până la 6 la mie, rata de infectare. Copiii de grădiniță și copiii de ciclul primar continuă să meargă la cursuri, ceilalți trec în online.

Scenariul 100% online – Atunci când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie localitatea se carantinează și toată lumea stă acasă, școlile se închid, se merge în online.

Scenariul hibrid – negat de ministrul Educației în primă fază, anunțat ca imposibil de eliminat în patru situații de către același ministru, la câteva zile distanță.

Care sunt cele patru situații în care scenariul hibrid se aplică:

  1. Elevii au contraindicații medicale, au vulnerabilități vor face ore online;
  2. Elevii au aparținători în familie care au vulnerabilități certificate, ca atare aceștia vor face ore online;
  3. Elevii prezintă simptome, în mod evident dacă prezintă simptome, recomandarea mea și a ministrului Sănătății și a oricui este să facă orele de acasă;
  4. Profesorii care prezintă vulnerabilități fac ore online;
  5. Profesorii care au simptome vor sta acasă și iarăși se va face predarea-învățarea online, de acasă.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. Cei cinci decidenti sunt cu totii vaccinati si in egoismul lor feroce nu ii mai intereseaza de ceilalti…
    Poate Iohanis daca ar avea copii care la randul lor ar avea bunici nu ar mai fi la fel de superficial in aceasta problema. Poate ca ar trebui sa incepem sa corelam toate decesele de acum inainte, care vor avea legatura cu infectarea cu SARSCOV2, iar cei care mai raman in vii sa ii aduca in fata instantei pe acesti cinci indivizi care pun interese de ordin economic mai presus de insasi viata semenilor lor. Si cand ma gendesc pe unii i-am votat!

  2. Așa și ar trebui să fie, ar trebui să putem opta pentru cursuri online. Problema ar trebui să fie tratată mult mai atent. Persoanele care au participat la această decizie nu știu foarte mult despre psihologia elevilor actuali. Nu cunosc că a te pregăti pentru examenele naționale este mult mai dificil în condițiile actuale când schimbul de materiale este nerecomandat. Nu cunosc faptul că cei mai mulți elevi petrec cel puțin 3 ore pe drum dus-întors, ca să nu mai spunem de presiunile din partea altor materii, generate, la rândul lor, de presiunea mediei mari. Mai mult decât atât, numărul de ore petrecut în aceeași sală de clasă încalcă cu mult limitele recomandărilor specialiștilor. În plus, de ce s-au efectuat vaccinări pentru profesori, știindu-se că se va lua această decizie? Argumentul a fost simplu: sentimentul general este că profesorii nu fac nimic acasă. Poate că sunt cazuri de așa ceva. Dar nu sunt peste tot asemenea cazuri? Încă o dată, profesorii sunt văzuți ca o masă colectivă pur funcțională (ce-i drept, mulți se complac și contribuie la asta). Încă o dată, părinții preferă să lase copilul în grija altcuiva. Nu mă refer, desigur, la părinții care au probleme reale în acest sens, ci la cei care preferă să aplice un tip de educație mai „la distanță”. Prin urmare, trist. Și mai tristă lipsa de acțiune a școlilor.

  3. Autorul e invitat și el la școală: “Șcenariul Galben – Peste 1 la mie rată de infectare, până la 3 la mie, merg în continuare la copiii la grădiniță și elevii la școala primară, plus cei din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.”
    Acum mai citește încă o data! 🙄

  4. Sa se poata opta pentru scoala online la cerere, nu doar in anumite situatii. Unii nu vrem să ne asumăm riscuri inutile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației a trimis Consiliului Economic și Social, pentru avizare, proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști / Asociațiile de elevi critică demersul

Proiectul de ordonanță care prevede creșterea alocației forfetare pentru elevii navetiști a fost trimis pentru avizare la Consiliului Economic și Social, în forma propusă de fostul ministru al Educației, Sorin…
Vezi articolul
Raluca Negulescu-Balaci la Dezbaterea Reforma digitală a educației, marți 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Digitalizarea școlilor și acces la educație online pentru copiii din comunitățile vulnerabile din România – care sunt premisele și oportunitățile? Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation, discută online marți, 8 iunie, de la 16:40

Copiii din familiile și comunitățile vulnerabile pot avea acces la o educație digitală de calitate? Care sunt soluțiile pentru ca elevii aflați în cel mai mare risc școlar să reușească…
Vezi articolul

DOCUMENTE Corpul național de profesori mentori și cel de formatori, constituite oficial. Pentru programele PROF III și PROF IV, activitatea de formator realizată nu este plătită, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial / Ce implică activitatea de mentorat pentru anul școlar 2022-2023

Corpul național de profesori mentori din învățământul preuniversitar a fost constituit printr-un ordin publicat vineri, 11 noiembrie, în Monitorul Oficial. Profesorii mentori sunt cei care se ocupă cu organizarea și…
Vezi articolul