Tendințele de căutare în materie de mediu din România au fost prezentate, joi, de Google, în contextul în care pe 22 aprilie este sărbătorită Ziua Pământului. Datele se bazează pe căutările înregistrate în perioada ianuarie-aprilie 2022 și relevă subiectele de interes ale oamenilor din diferite zone. Un subiect aflat “în top” în mai multe țări europene, “veganismul” este pe locul 2 la căutări în România, unde cel mai căutat termen de căutare pe teme ecologice, în peripoada menționată, a fost “energie solară”.
Potrivit unei informări Google, ce compară rezultatele din România cu cele din alte 20 de țări:
- În Germania, Ungaria, Irlanda, Elveția și Marea Britanie, “veganismul” a fost subiectul numărul unu în căutările pe teme eco, iar în 19 din cele 20 de țări analizate, printre care și România, a fost în top 10.
- Aproape toate țările au avut „reciclare” în top 10 căutări. „Bunuri folosite” și „magazin second-hand” au fost în top 10 subiecte de căutare eco în 15 din cele 20 de țări analizate.
- „Mașină electrică” este în top 10 cele mai căutate subiecte eco în 18 din cele 20 de țări incluse în analiză – inclusiv în România, în timp ce „energie solară” a fost între primele două căutări în Turcia, Spania, Africa de Sud, România, Portugalia, Franța și Polonia – în special în țări cu un climat mai cald.
În total, energia solară este printre cele mai căutate 10 teme legate de ecologie în 19 din cele 20 de țări analizate.
Topul celor mai căutate subiecte legate de mediu și ecologie în România, în perioada ianuarie – aprilie 2022:
- Energie solară
- Veganism
- Reciclare
- Poluare
- Mașină electrică
- Energie eoliană
- Sustenabilitate
- Turbină eoliană
- Energie regenerabilă
- Bunuri folosite
O tendință care se observă în toate țările este că oamenii vor să afle cum să acționeze concret sau să afle informații despre soluții climatice, estimează Google pe baza analizei căutărilor online. Potrivit comunicatului de presă, creșterile în căutări pentru „soluții de energie verde”, alături de căutări legate de sustenabilitate le-au depășit de 7 ori în volum pe cele precum „criză climatică”, „eco-anxietate” sau „poluare cu plastic”. Acest lucru sugerează, potrivit sursei citate, că oamenii acceptă tot mai mult realitatea problemelor de mediu și vor să răspundă proactiv acestora – sau cel puțin să se informeze despre soluții.
Exemple:
- În Irlanda, căutarea pe teme de mediu cu cea mai mare creștere, în perioada ianuarie – aprilie 2022, a fost „infrastructură urbană sustenabilă”;
- În Portugalia „reciclare de cauciucuri”;
- Suedezii au fost interesați de „green computing”
- Turcii de „ambalaje sustenabile”
- În Marea Britanie cea mai mare creștere în căutări a înregistrat-o “energia regenerabilă”.
- Francezii au fost preocupați în căutări de „fast fashion” (cicluri scurte de modă, ce implică achiziția constantă de articole vestimentare noi, accent pe prețuri scăzute)
- În Germania cele mai mari creșteri au fost pentru „eco-anxietate”, iar în Belgia pentru „criza climatică”.
În România, cea mai mare creștere în căutările eco a avut-o „turismul responsabil”. Iată topul subiectelor legate de mediu și ecologie cu cea mai mare creștere în căutări pe Google în România, în perioada ianuarie – aprilie 2022:
- Turism responsabil
- Deșeuri biodegradabile
- Minimizarea deșeurilor
- Tratamentul deșeurilor
- Securitatea apei
- Eco-anxietate
- Migrant din motive de mediu
- Poluare marină
- Greenwashing
- Agricultură pentru producerea lactatelor
Photo © Robert Kneschke – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.