Ziua de 3 ianuarie nu va fi zi liberă acordată de către guvern – surse / Ce zile libere sunt în 2025

16.975 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Guvernul nu va mai face punte între zile libere vineri, pe 3 ianuarie, au declarat pentru G4Media surse guvernamentale. Asta înseamnă că angajații care vor să aibă liber prima săptămână din 2025 trebuie să își ia concediu pe 3 ianuarie.

În școli, angajații își pot lua concediu în perioada vacanțelor școlar, iar modulul 3 al acestui an școlar începe pe 8 ianuarie. Din cele 18 zile ale vacanței de iarnă, doar 5 zile sunt „lucrătoare”, 6 fiind sărbători legale, alte 6 zile de weekend, iar una stabilită prin HG zi liberă-punte.

Vacanța de iarnă a început pe 20 decembrie și se încheie pe 7 ianuarie 2025. În această vacanță nu sunt neapărat liberi și profesorii, sau cel puțin nu în toate aceste zile de vacanță, depinde fiecare cum și-a solicitat concediu.

Când începe școala după vacanța de iarnă și ce urmează în calendarul pentru elevi și profesori puteți citi aici.

Zilele libere legale din anul școlar 2024-2025, care pică în timpul săptămânii
  • 25 decembrie, miercuri – prima zi de Crăciun – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 26 decembrie, joi – a doua zi de Crăciun – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 1 ianuarie, miercuri – Anul Nou – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 2 ianuarie, joi, Anul Nou – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 6 ianuarie, luni – Botezul Domnului – Boboteaza – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 7 ianuarie, marți – Soborul Sfântului Proroc Ioan Botezătorul – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 24 ianuarie, vineri – Mica Unire;
  • 18 aprilie, vineri – Vinerea Mare – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 21 aprilie, luni – a doua zi de Paște – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 1 mai, joi – Ziua Muncii;
  • 9 iunie, luni – a doua zi de Rusalii;
  • 15 august, vineri – Adormirea Maicii Domnului – ziua este în vacanța de vară;

Zile suplimentare nelucrătoare, conform Contractului Colectiv de Muncăcare pică în timpul săptămânii

  • 22 aprilie, marți – a treia zi de Paște – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 5 iunie, joi – Ziua Națională a Învățătorului
Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Școala ar trebui să înceapă fizic din nou, este esențial pentru învățare. Cred că online-ul va rămâne o opțiune pentru situațiile în care elevul nu poate ajunge la școală”, spune Anca Barbu, profesoară cu 20 de ani de experiență

După 20 de ani de predat Limba Română în stilul tradițional, la clasă, Anca Barbu, profesoară la o școală gimnazială din Galați, a început în martie 2020 să predea online,…
Vezi articolul

OPINIE Schimbarea îngrijorător de frecventă a subiectelor de Bacalaureat, a punctajului, chiar a conținuturilor evaluate reflectă, de fapt, norul de ceață care acoperă învățământul românesc

Subiectele noi, cele din 2018 și cele anunțate deja pentru Bacalaureat 2019 sunt mai adaptate prezentului, față de subiectele date la Bacalaureat în trecut, a declarat pentru Edupedu.ro Carmen Borza,…
Vezi articolul

Ministrul Sebastian Burduja: Faci cercetare fundamentală și cercetezi lucruri pe care omenirea le-a inventat acum 10.000 de ani? Nu e în regulă. Faci însă cercetare de avangardă, care are însă și un transfer tehnologic în piață? Iată exemple pe care trebuie să le încurajăm

Obiectivele cercetărilor care merită să fie sprijinite în România și numărul mare de institute de profil, care formează un sistem foarte fragmentat, criticat de Comisia Europeană, au fost invocate de…
Vezi articolul