Zeci de profesori, directori și inspectori, în tabără de restanțe la Pitești timp de două zile, pentru a scrie legislația secundară și terțiară care să facă aplicabilă legea educației Deca pentru educația incluzivă – surse / Cele mai multe acte normative la care lucrează trebuiau să fie deja aprobate

9.622 de vizualizări
Echivalarea titlului de doctor cu gradul didactic I
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Zeci de profesori, directori de școli și inspectori școlari se întâlnesc la Pitești de luni într-o tabără de lucru pentru a dezbate și elabora actele normative restante legate de educația incluzivă, în conformitate cu prevederile legii educației 198/2023, potrivit surselor Edupedu.ro.

Mai exact, este vorba de două zile (11-13) noiembrie în care profesorii, directorii și inspectorii ar trebui să elaboreze mai multe ordine de ministru pentru aprobarea unor regulamente sau metodologii referitoare la învățământul special și educația incluzivă.

Conform acelorași surse, merg la Pitești câte 2-5 persoane numite de Ministerul Educației din fiecare județ. Anul trecut, au fost elaborate mai multe documente pentru învățământul special și educația specială, însă procesul ar urma să se reia, potrivit informațiilor Edupedu.ro.

Surse au mai explicat că unele inspectorate școlare nu au putut alege ce profesori, directori de școli și inspectori școlari să trimită la Pitești, numele acestora fiind impuse de Ministerul Educației, ceea ce a generat nemulțumiri, mai ales în condițiile în care un grup de lucru constituit pe criterii de selecție ar fi lucrat anul trecut la astfel de acte.

Iată lista actelor normative subsecvente legii educației 198/2023 legate de învățământul special si educația incluzivă, potrivit celui mai recent calendar de implementare a acestora, aprobat prin OME 3.069/2024 și încălcat în repetate rânduri de Ministerul Educației:

  • Hotărâre de Guvern privind aprobarea metodologiei-cadru privind acordarea serviciilor educaționale și de asistență oferite beneficiarilor primari cu cerințe educaționale speciale, de stabilire a nivelului de sprijin necesar, precum și de implementare a planului individualizat de servicii – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea planurilor-cadru de învățământ pentru învățământul special – termen 31 martie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea programelor școlare pentru învățământul special – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea programelor de asistență psihopedagogică pentru elevii din cadrul învățământului special și special integrat – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea manualelor pentru învățământul special – termen 31 august 2025
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a educației incluzive în domeniul învățământului special și special integrat – termen 31 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea condițiilor de desfășurare a stagiului atestat de pregătire teoretică și practică în educație specială – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea standardelor specifice de calitate privind educația specială – termen 1 septembrie 2025
  • Ordin al ministrului educației privind înființarea și organizarea programelor universitare de masterat de psihopedagogie specială – termen 30 aprilie 2024 – DEPĂȘIT
  • Hotărâre de Guvern privind structura organizatorică și regulamentul de funcționare ale Centrului Național pentru Educație Incluzivă – termen 30 iunie 2025
  • Hotărâre de Guvern privind aprobarea procedurii de acordare a voucherelor educaționale pentru servicii de sprijin, intervenții psihopedagogice și materiale de suport – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind reperele de adaptare curriculară în funcție de nivelul de sprijin – termen 30 august 2024 DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Standardelor privind asigurarea bazei materiale necesare pentru integrarea copiilor cu CES în unitățile de învățământ preuniversitar – termen 31 ianuarie 2025
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Standardelor pentru realizarea camerelor resursă pentru suport educațional și psihopedagogic – termen 31 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea condițiilor de desfășurare a stagiului atestat de pregătire teoretică și practică în educație specială – termen 1 octombrie 2024 DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea procedurii de acces și participare pe piața forței de muncă și/sau în învățământul superior a beneficiarilor primari cu CES –  termen 30 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației și al ministrului sănătății privind înființarea, organizarea și funcționarea școlilor din spital și a metodologiei de organizare și funcționare a școlarizării la domiciliu și în spital – termen 30 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației pentru aprobarea metodologiei privind procedura și criteriile de selecție a profesioniștilor din alte domenii fundamentale ale dezvoltării copilului și adolescentului: sănătate, consiliere/evaluare/terapie psihologică și asistență socială – termen 30 august 2024 DEPĂȘIT

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Poate qnul asta apare la timp mișcarea personalului didactic(noiembrie), nu ca anul trecut (decembrie). Mai mulți poate fac treaba.

  2. Iar a păcălit -o Gorghiu că dă bine să promoveze la Pitești asemenea pietre de moară ale proastei gestionări a educației.

    Măcar de ar decide ceva util.

    Să nu ne trezim cu alte aberații livrare de sărbători când e liniște.

  3. drăguții,numa în tabăra pot lucra…bine că doctoranzilor care predau plata cu ora le taie banii …de tabere sunt fonduri ..tușeau daca lucrau in birouri?!

    1. …da, și să se spună și cine cât – cum plătește …și mai ales cui, ….și daca e cu masa festiva inclus..pachetul de deplasare…
      .. și dacă între timp s-au supraîncălzit firele de la internet cu punctele de vedere trimise pline cu soluții și mai rămăsese votarea face- to- face :))

  4. …interesant articol, interesanta situație…
    …așteptăm , pe 14 noiembrie, ” minuta” intalnirii …
    zic sa faceți deja solicitarea (pe LG acc
    la inf de interes public)… că sa știe și cei care se întâlnesc că publicul se așteaptă, cu sufletul la gura, ca acolo unde acești oameni se întâlnesc chiar se va întâmpla ceva…
    … macar un act de curaj colectiv de a o ne simplu și curat pe o hârtie ce anume împiedică actualmente “sistemul” sa înțeleagă că educația este, prin definiție, ceva care ar trebui sa fie despre incluziune …..
    și că, daca cineva a propus acest termen, educatie incluzivă a avut bune intenții…..chiar daca a ieșit un pleonasm…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Reacția studenților față de decizia Biroului Electoral de a renumăra voturile: Hoții! Hoții! Pentru cine numărați? / Mesaje anti-servicii și anti Curtea Constituțională: „Nu te juca cu democrația!”

Reacție vehementă a tinerilor protestatari din Piața Universității împotriva deciziei Biroului Electoral Central (BEC) de a renumăra voturile din primul tur de alegeri prezidențiale fără observatori independenți. Nemulțumirea a fost…
Vezi articolul
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Lipsa unei reforme a carierei didactice și a formării profesionale continue din PNRR, remarcată de Camera de Comerț Americană în România, AmCham: O reformă este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ

„O reformă a carierei didactice este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ din România”, dar „remarcăm, din nefericire, lipsa unei reforme a carierei didactice și…
Vezi articolul

Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am…
Vezi articolul

O comisie de anchetă pentru abuzurile asupra minorilor ar putea fi înființată la Senat, spune vicepreședintele forului, Alina Gorghiu: Știți că în momentul acesta, dacă un profesor săvârșește acte sexuale sau hărțuiește un elev este în continuare la catedră? Proiectul zace undeva în sertarele Camerei Deputaților

O comisie de anchetă pentru abuzurile comise asupra minorilor din centrele rezidenţiale va fi înfiinţată la Senat, fiind deja strânse semnăturile necesare în acest sens, a declarat marţi vicepreşedintele Senatului,…
Vezi articolul