Potrivit conducerii Inspectoratului Școlar Județean Dolj, 36% dintre candidații pentru funcțiile de directori de școli au fost respinși în prima fază a concursului: una din cauze ar fi că nu au depus documentele prevăzute de noul ordin de ministru care reglementează concursul. S-a descoperit și un caz de fals în acte depus în dosarul de concurs, scrie Gazeta de Sud.
În Dolj, s-au înscris 108 candidați pentru posturile de director și director adjunct din școli și grădinițe rămase vacante, în cea de a doua sesiune a concursului. Înscrierile s-au făcut on-line, direct pe platforma de înscriere în concurs. După evaluarea dosarelor au fost respinși 39 de candidați, mulți pentru că au încărcat alte documente.
Practic, prin ordinul actual 3026/2022 era prevăzută pentru dosar anexa 3, care este de fapt o adeverință care să ateste candidatului calitatea de titular, vechimea de minimum cinci ani și calificativele aferente activității din ultimii doi ani, incluzând și calificativul pe anul școlar în curs. Dar 98% dintre cei care au fost respinși au depus anexa 4 din ordinul de ministru 4597/2021, care reglementa concursul din toamna anului trecut, practic au depus o adeverință prin care dovedeau calitatea de titular și calificativul pe ultimii doi ani, fără anul școlar în curs.
Au mai fost și situații în care CV-ul candidaților nu era Europass, cum cere metodologia. Aceste situații se pot însă remedia. “Mulți au depus cereri pentru a debloca platforma ca să poată încărca documentele corecte”, a precizat inspectorul școlar general adjunct, Oana Zaharie, președintele comisiei pentru concursul de ocupare a funcțiilor de conducere din Dolj.
Candidații pot remedia problemele din dosar
”Candidații a căror înscriere nu a fost validată pot transmite comisiei de organizare a concursului, în scris, în maximum 24 de ore de la afișarea listei candidaților admiși la etapa de evaluare, motivele care consideră că au generat neconformitatea documentelor și solicită analiza cauzelor și remedierea eventualelor erori, inclusiv a celor de natură tehnică. În urma analizei, comisia de organizare poate modifica lista candidaților înscriși”, potrivit metodologiei de concurs.
Remedierea se va face în zilele de 2 și 3 februarie. Lista finală cu candidații admiși se va afișa pe 4 februarie.
Reamintim, după prima sesiune a concursului de directori în școli, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs.
Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs în total 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct).
În aceste condiții, inspectoratele vor detașa directori pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.
Calendarul pentru noul concurs de directori, ediția 2022, a fost publicat târziu în Monitorul Oficial, la fel și bibliografia de examen, cu doar o zi înainte să înceapă a doua sesiune, în 2022.
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.