Platforma YouTube a fost obligată la plata a 170 de milioane de dolari, fiind acuzată că ar fi colectat în mod ilegal informații personale de la minori, fără consimțământul părinților acestora, a anunțat miercuri Comisia Federală de Comerț din Statele Unite, citată de Agerpres. Concret, platforma a fost acuzată de colectare de date personale prin cookie-uri, utilizate pentru identificarea utilizatorilor pe internet.
Comisia Federală de Comerț din Statele Unite a susținut că YouTube a colectat datele de la utilizatori ai canalelor pentru copii cu vârsta sub 13 ani, fără a-i notifica înainte pe părinții acestora şi fără a le obține consimțământul, încălcând astfel legea privind protecția online a vieții private a copiilor.
Date personale de la utilizatori minori: cum sunt utilizate acestea de marile companii
Preşedintele Comisiei Federale, Joe Simons, a declarat că ”YouTube şi-a promovat popularitatea în rândul copiilor în fața potențialilor clienți corporativi”, se arată într-un comunicat citat de Agerpres. ”Totuşi, când a fost vorba să respecte COPPA, compania a refuzat să recunoască că aceste zone ale platformei sale erau direcționate clar către copii. Nu există nicio scuză pentru încălcarea legii de către YouTube”, a susținut Simons.
În plângerea Comisiei Federale de Comerț din SUA se arată că YouTube ar fi câştigat milioane de dolari folosind cookie-uri pentru a livra publicitate țintită utilizatorilor canalelor. Comisia a cerut Google, care deține YouTube, să plătească 136 de milioane de dolari către FTC şi 34 de milioane de dolari statului New York, mai notează agenția de presă.
În replică, YouTube a anunțat că, în aproximativ 4 luni, va schimba modul în care tratează datele asociate conținutului dedicat copiilor.
”Vom trata datele oricărei persoane care urmăreşte conținut adresat copiilor pe YouTube ca provenind de la un copil, indiferent de vârsta utilizatorului”, a transmis compania într-un comunicat publicat pe site-ul său. ”Aceasta înseamnă că vom limita colectarea şi utilizarea datelor cu privire la conținutul video dedicat în exclusivitate copiilor la ceea ce este necesar pentru a susține funcţionarea serviciului”, a adăugat compania.
YouTube a anunțat și că nu va mai rula anunțuri personalizate şi va dezactiva comentariile şi notificările asociate conținutului dedicat copiilor, notează DPA, potrivit Agerpres.