World Vision: Unul din doi elevi de la liceele tehnologice nu promovează Bacalaureatul

1.001 de vizualizări
Foto: © Igor Akimov | Dreamstime.com
Puțin peste 50% dintre elevii de la liceele tehnologice din România au reușit să promoveze anul acesta examenul de Bacalaureat, conform datelor transmise de Ministerul Educației, scrie World Vision România într-un comunicat de presă. Comparativ, în liceele teoretice rata de promovare a fost de 86,3%. 

Pentru un elev dintr-un liceu tehnologic, statul român oferă mai mult cu 200 de lei pe an (6.319 de lei în total) față de suma acordată unui elev dintr-un liceu teoretic (6.111 de lei în total).

Astfel, World Vision România împreună cu Mega Image vin în sprijinul a 220 de elevi din Liceul Tehnologic “Cezar Nicolau” Brănești, județul Ilfov, județul cu cea mai mică rată de promovare la Bacalaureat (47.8% în 2021). Concret, tinerii vor beneficia de burse și de stagii de practică, în funcție de nevoile elevilor și de tipul de clase, pe toata perioada anului școlar 2021-2022.

Bursele acoperă costurile pentru meditații la materiile pentru Bacalaureat și alte discipline de interes pentru elevi pe parcursul întregului an școlar curent. Totodată, vor include sesiuni de educație non-formală (programe de mentorat cu specialiști din diverse domenii, consiliere de carieră – inclusiv pentru alegerea facultății și găsirea unui loc de muncă, educație financiară, tehnici pentru public speaking), cât și consiliere psihologică. 

Toate activitățile de consiliere și de educație-nonformală vor fi susținute de asistenți sociali, psihologi și alți specialiști externi contractați de World Vision România. Proiectul a început în acest an școlar și se va încheia în august 2022. Activitățile de educație nonformală se desfășoară lunar. 

De asemenea, stagiile de practică vor dura între trei săptămâni și nouă săptămâni, timp de șase ore pe zi, și se vor desfășura într-un spațiu comercial pentru elevii cu profil economic sau sub îndrumarea unor fermieri pentru elevii cu profil agricol, mai transmite organizația.

Foto: © Igor Akimov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Acesti copii (nu toti, dar multi dintre ei) se chinuiesc in clasa , la indiferent ce materie, se plictisesc pentru ca nu pricep cuvintele, nu sunt in stare sa citeasca, cum ar putea sa-si invete acasa lectiile sau cum sa-si faca temele?
    Acest lucru are la baza prostia calificativelor din clasele mici si imposibilitatea de repetare a claselor la acelasi nivel (ideal este sa nu mai treaca de clasa 1 daca nu scriu si citesc). Dupa 4 ani e prea tarziu sa mai recupereze ceva si ajung la liceu, unde nu exista limita a notelor pentru a intra la liceu. Si asa se explica logic rezultatele de mai sus din articol. La liceu ar trebui sa intre cu minim nota 5 la toate probele de examen.

  2. Si cine este de vina ca elevii care iau sub media 5 la evaluarea nationala la sfarsitul clasei a opta, sunt propulsati catre liceele tehnologice???
    In loc sa se desfiinteze unele licee tehnologice (sau sa se transforme integral in scoli de meserii), se cauta elevi care sa le umple clasele.

  3. Logic! Cei care fac programele școlare, manualele și materia de examen au predat vreodată la un liceu tehnologic? Un reportaj al unei televiziuni cunoscute arăta elevi din licee tehnologice care silabisesc. Ok, există! Nu putem băga capul în nisip, ca struțul. Există din plin. Cum îi poate ajuta programa? Cum îi poate ajuta manualul de limbă și literatură română? Parcă și aud persoane vociferând: “Păi trebuia ca până la această vârstă să citească cursiv!”
    Da, ar fi trebuit. Însă dacă un pieton traversează strada aiurea, e accidentat și nimerește la spital i se refuză îngrijirea medicală pentru că n-a trecut pe zebră? Și-n tot acest timp, în Finlanda, manualele sunt date la reciclat dacă elevii nu le înțeleg.
    La noi… na, ca la noi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Formarea continuă a cadrelor didactice, prin programe acreditate pentru format față-în-față, se poate derula online pe durata suspendării cursurilor în școli

Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor…
Vezi articolul

Rebusuri matematice, probleme practice și activități de literație, printre recomandările ISMB pe care profesorii de matematică să le aplice la clasele a VIII-a până la Evaluarea Națională 2024 / Rezultatele simulării, pe sectoare

Elevii de clasa a VIII-a ar trebui să-și dezvolte capacitatea de a înțelege o cerințele prin activități de literație sau să rezolve rebusuri matematice “pentru a facilita fixarea definițiilor”, recomandă…
Vezi articolul

Datele pentru olimpiadele naționale de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și liceu, stabilite printr-o erată la calendar de Ministerul Educației. Etapa națională pentru clasele V-VIII, între 7 și 13 mai, la Oradea

Datele pentru etapele naționale ale olimpiadelor de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și de liceu au fost stabilite recent de Ministerul Educației (ME) printr-o erată la calendarul inițial al olimpiadelor…
Vezi articolul