World Vision România: 95% dintre elevii de clasa a XII-a care au participat la un program al organizației din mediul rural s-au înscris la BAC 2022 / La nivel național, peste un sfert dintre ei s-au pierdut

256 de vizualizări
Foto: World Vision România
Peste 73% dintre elevii care au intrat anul acesta în clasa a XII-a și a XIII-a s-au înscris la Bacalaureat, potrivit analizelor apărute în spațiul public realizate în baza datelor de la Ministerul Educației. Comparativ, elevii din mediul rural susținuți de fundația World Vision România în programul Vreau în clasa a 9-a s-au înscris la examen în proporție de peste 95%, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

„Conform datelor oficiale, la începutul anului școlar erau înscriși în anii terminali de liceu (clasa a XII și a XIII-a), peste 150 de mii de elevi. Dintre aceștia, vor susține examenul de Bacalaureat în această sesiune puțin peste 73%, adică 111.329 de candidați.”

Dintre cei aproape 300 de absolvenți de clasa a XII-a din programul „Vreau în clasa a 9-a”, deși provin din comunități dezavantajate de la sate, mai mult de 95% vor susține Bac-ul, se arată în comunicat.

„Prin programul Vreau în clasa a 9-a, organizația World Vision România sprijină în prezent peste 900 de adolescenți să termine liceul. În ce constă ajutorul?

  • burse lunare pentru acoperirea cheltuielilor de maximă necesitate precum cazarea la căminul din oraș, naveta sau rechizitele școlare;
  • meditații pentru disciplinele la care se susține Bacalaureatul;
  • acces la programe de mentorat și dezvoltare personală;
  • oportunități de stagii de practică sau pentru voluntariat;
  • tabere de vară în care se desfășoară activități de educație non-formală.”

În ultimii 14 ani, peste 3.800 de adolescenți de la sate au fost sprijiniți la liceu prin programul Vreau în clasa a 9-a.

„Procentul de elevi care ajung în ultimul an de liceu, dar nu se înscriu și la Bacalaureat crește în fiecare an. Devine un fenomen care ar trebui să ne îngrijoreze extrem de mult. Anul trecut, s-au înscris 77% dintre adolescenți, iar în 2020 au fost peste 80%. Trebuie să ne întrebăm dacă abia acum vedem cele mai grave efecte ale pandemiei pentru educație. De asemenea, este nevoie să analizăm cum de acești copii parcurg mai bine de un deceniu de școală, dar nu și examenul care le dă acces pe piața muncii sau la o facultate. Pe scurt, la un viitor mai bun. Undeva există o ruptură, iar problema trebuie privită cu onestitate, pentru ca și soluțiile să aibă impact real“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Citește și:
Profesorii și directorii de licee nu mai înscriu elevii la Bac ca să nu își desființeze școlile și posturile? – analiză
Peste 40 de mii de elevi care au fost anul acesta în clasa a XII-a nu s-au înscris la Bacalaureat 2022, cei mai mulți din ultimii 4 ani – analiză
Ministrul Educației califică drept îngrijorător “trendul descrescător” al candidaților înscriși la Bacalaureat / Unul dintre motive este pandemia, spune Sorin Cîmpeanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lăsați profesorii să fie profesori - campanie Edupedu.ro pentru debirocratizarea muncii cadrului didactic

Învățător: Sunt foarte multe cazuri în care cadrele didactice plătesc cursurile de formare din banii proprii / Cheltuielile pentru formarea continuă a profesorilor, cel puțin pentru obținerea numărului minim de credite transferabile, sunt suportate de angajator, potrivit cadrului legal

Un învățător a declarat pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului, că sunt multe cazuri în care profesorii își plătesc singuri cursurile de formare și perfecționare. „Aici depinde fiecare școală cum se…
Vezi articolul

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, “prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul

EXCLUSIV Comisia Europeană monitorizează reforma educațională din România și „urmează să fie consultată pe proiectele de legi de îndată ce Ministerul Educației are o versiune consolidată a acestora” – SURSE / Executivul european susține „lupta împotriva plagiatului și a plagiarismului”

Comisia Europeană monitorizează modificările din domeniul educației din România și „urmează să fie consultată pe proiectele de legi de îndată ce Ministerul Educației are o versiune consolidată a acestora”, a…
Vezi articolul