Vouchere de afterschool pentru copiii defavorizați, pachete sociale cu rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor și „relaxarea” criteriilor pentru burse sociale, printre măsurile programului de guvernare propus de Marcel Ciolacu

651 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Voucherele pentru copiii defavorizați, care să acopere servicii și programe de tip before și after school, precum și acordarea unui pachet social la început de an școlar sunt prevăzute în programul de guvernare propus de Marcel Ciolacu. Aseară, Marcel Ciolacu, președintele PSD, și-a prezentat echipa propusă pentru a cere votul Parlamentului pentru noul guvern.

La secțiunea „acces neîngrădit la educație” sunt precizate următoarele:

  • măsuri pentru combaterea abandonului școlar;
  • vouchere pentru copiii defavorizați, care să acopere: servicii și programe de tip before și after school; subvenții pentru transportul elevilor către/de la unitățile școlare;
  • plata unor activități extra-școlare, cultural-recreative, sportive etc;
  • achitarea unor servicii de consiliere, suport psihologic, etc și acordarea unui pachet social la începutul anului școlar (rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor copiilor vulnerabili);

O altă măsură se referă la creșterea capacității de sprijin prin asigurarea asistenţei medicale, inclusiv stomatologice, și a consilierii psihologice în şcoli.

Cu referire la bursele elevilor, programul de guvernare prevede relaxarea criteriilor privind eligibilitatea pentru bursa de ajutor social.

În privința priorităților se guvernare se numără creșterea numărului unităților de învățământ în care este asigurată asistența medicală și consilierea școlară, în colaborare cu Ministerul Sănătății și autoritățile publice local.

Unul dintre obiective se referă la „extinderea programului „Școală după școală”, ce oferă elevilor posibilitatea de a participa la activități educative de aprofundare, remediere și consolidare a competențelor/ activităţi recreative și de timp liber, la decizia școlii, în funcţie de specificul comunităţii, dar și de a servi o masă sănătoasă.”

Conform documentului consultat de Edupedu.ro, al treilea obiectiv urmărește crearea unui cadru legislativ pentru:

  • dezvoltarea unei strategii de intervenţie timpurie pentru integrarea și susținerea copiilor cu dizabilităţi și a celor capabili de performanţă;
  • asigurarea consilierii școlare, a serviciilor de logopedie și sprijin în fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de masă;
  • pentru înfiinţarea de ateliere protejate pentru tinerii cu nevoi speciale.
  • școlarizarea antepreşcolarilor, a preşcolarilor şi a elevilor cu boli cronice, boli maligne sau alte afecţiuni care necesită spitalizare/ tratament/monitorizare ori care desfășoară activități în cadrul „Școlii din spital”;
  • școlarizarea și reintegrarea într-o unitate de învățământ a elevelor gravide și a elevilor părinți;

Al patrulea obiectiv prevede „simplificarea metodologiei de acordare a burselor sociale, astfel încât fiecare elev care provine dintr-o familie în care părinţii sau tutorii legali au venituri reduse va putea aplica pentru acest tip de bursă, iar numărul elevilor care să beneficieze de burse sociale să crească.”

În legătura că infrastructura de transport în comun (administrația publică și dezvoltare regională), sunt menționate „fonduri pentru realizarea sistemului de transport intrajudețean al elevilor (rural).”

Măsurile propuse pot fi consultate mai jos:

Informații de context

În anul școlar 2022-2023 sunt 405 mii de beneficiari, conform Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. Pentru 160.000 au fost virații banii în perioada septembrie-noiembrie. Primii care au primit banii (tot cu întârziere, după începerea anului școlar) au fost părinții care aveau deja cardurile de anul trecut și care au primit aprobare și anul acesta pentru a primi cei 500 de lei.

190.000 de părinți au primit cei 500 de lei la sfârșitul lunii decembrie, iar restul de 55.000 ar fi trebuit să îi primească în primăvară, potrivit lui Marcel Boloș. Motivul a fost acela că în acest an au fost aprobate mai multe dosare și se atinsese limita de emitere de carduri.

Dintre acești 55.000 de elevi, peste 15.300 de elevi ai căror părinți au declarat că nu au venituri nu au primit tichetele educaționale de 500 din cauza unor probleme legate de documente. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) solicita inspectoratelor școlare transmiterea documentelor de eligibilitate, conform unui document obținut de Edupedu.ro.

Banii pentru cei 55.000 de elevi care nu au primit din septembrie până acum tichetele educaționale în valoare de 500 de lei au fost virați vineri seară, 26 mai, după cum declară ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, pentru Edupedu.ro. Inițial, ministrul Marcel Boloș a invocat greva profesorilor ca motiv pentru întârzierea celor 500 de lei.

„Beneficiază de sprijinul în valoare de 500 de lei:

  • Copiii din învățământul de stat preșcolar, cu condiția ca venitul lunar pe membru de familie să fie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (298 lei);
  • Elevii din învățământul de stat primar și gimnazial, dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară (1.275 lei)”.

Amintim că ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat pentru Edupedu.ro că, începând cu anul școlar 2023-2024, o să fie schimbat mecanismul pentru acordarea voucherelor educaționale pentru copiii din medii vulnerabile.

Citește și:
VIDEO Premierul desemnat, Marcel Ciolacu: O spun răspicat – vom crește accelerat salariile în Educație. Pentru a reduce abandonul școlar, propun vouchere pentru masă caldă, transport școlar, rechizite de două ori pe an și consiliere psihologică

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Acuzații grave de imixtiune în subiectele de la Bacalaureat 2024 – Mai mulți profesori ar fi fost aduși la cererea Ligiei Deca să pună presiune pe cei care fac subiectele să scadă dificultatea – surse / Ligia Deca: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor

Acuzații grave de imixtiune în grupurile de experți care au conceput subiectele de la Bacalaureatul 2024 și de presiune exercitate de conducerea politică a Ministerului Educației, cu scopul ca experții…
Vezi articolul
Contestații depuse după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională

Teza să fie notată normal, fără să mai aibă ponderea de 25% din medie, este una dintre variantele discutate de Ministerul Educației. Tezele școlare sunt evaluare sumativă și “fiecare cadru didactic va aplica modalități de evaluare sumativă”

“Lucrările scrise, era vorba despre acele teze, reprezintă o formă de evaluare sumativă și – indiferent de varianta pentru care se va opta – fiecare cadru didactic va aplica modalități…
Vezi articolul

Școlile vor primi consultanță juridică obligatorie, dacă directorul solicită, de la consilierii juridici ai inspectoratelor școlare – propunere în proiectul de ROFUIP 2024 / Conform organigramelor, există un singur consilier juridic pentru un județ

Școlile vor primi obligatoriu consultanță juridică de la juriștii inspectoratelor școlare, documentul pus în dezbatere de Ministerul Educației. ROFUIP 2024, adică Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ…
Vezi articolul

Lucrul la noile planuri-cadru de liceu este greu, procedurile și legislația sunt stufoase, spune Alexandru Nicolae, profesor și cercetător lingvist, membru în grupul de lucru: Nu poți să faci mai repede, așa e cadrul nostru legislativ

Lucrul la noile planuri-cadru de liceu este greu, pentru că procedurile și legislația sunt stufoase, spune Alexandru Nicolae, profesor și cercetător lingvist, membru în grupul de lucru pentru limba și…
Vezi articolul