Voluntariat al studenților în liceele din Timișoara, organizat pentru prevenirea fenomenului de bullying şi cyber-bullying

240 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Institutul Român de Educaţie a Adulţilor (IREA) va derula în luna noiembrie, în liceele din Timişoara, proiectul „Stop Cyber-Bullying”, prin care îi va ajuta pe adolescenţi să identifice mai bine fenomenul bullying şi va pregăti studenţi voluntari ai Universităţii de Vest Timişoara (UVT) pentru a desfăşura activităţi de prevenire a acestui fenomen, transmite Agerpres.
  • Proiectul „Stop Cyber-Bullying” este finanţat de municipalitatea Timişoara, prin Centrul de Proiecte.

Preşedinta IREA, Ana-Simona Negomireanu, a declarat, într-un comunicat de presă remis luni Agerpres, că intervenţia pe care o propune acest proiect are două dimensiuni.

„O primă dimensiune este de a face cunoscute efectele fenomenului de bullying, atât fizic cât mai ales cel din mediile online, în rândul elevilor din Timişoara, precum şi de a-i motiva pe elevi să devină agenţi de prevenţie a acestui fenomen. A doua dimensiune constă în a pregăti tineri studenţi voluntari cu un set de instrumente de intervenţie educaţională cu care să adreseze acest fenomen în liceele vizate.

În luna octombrie, tinerii studenţi din cadrul Departamentului de Ştiinţele Educaţiei de la UVT au fost instruiţi în tematica voluntariatului şi implicării lor în abordarea fenomenului de bullying în cadrul mai multor întâlniri de lucru, fiind dezvoltat şi un manual al voluntarului. În luna noiembrie, alături de lucrătorii de tineret de la IREA, studenţii vor merge în licee din Timişoara unde vor realiza un transfer de informaţii legate de modul în care trebuie abordate astfel de comportamente în mediul şcolar, se va discuta şi modul în care poate fi prevenit acest fenomen nociv pentru dezvoltarea lor emoţională”, spune Ana-Simona Negomireanu.

Aproape 73% dintre copii sunt victime ale fenomenului de bullying în şcolile din România, conform unui studiu sociologic realizat la nivel naţional de Asociaţia Telefonului Copilului. Acest fenomen este deja extins şi în mediul online, cunoscut sub numele de cyber-bullying, căpătând dimensiuni îngrijorătoare în contextul pandemic.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reguli noi, copy-paste după cele vechi: proiectul noului Regulament de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar alternativ – aproape identic cu cel valabil din 2011

Proiectul noului „Regulament de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar alternativ”, destinat să actualizeze regulile ce guvernează acest tip de învățământ în funcție de noua Lege din 2023, a fost…
Vezi articolul

Procedura privind alegerea reprezentantului elevilor în consiliul de administrație al școlilor, publicată în Monitorul Oficial / Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească elevii candidați și etapele organizării alegerii

Procedura privind alegerea reprezentantului elevilor sau a unui supleant în consiliul de administrație al școlilor a fost publicată în Monitorul Oficial. Elevii care candidează trebuie să aibă vârsta de 18…
Vezi articolul

Încercare de compromitere la adresa directorului Școlii Gimnaziale Beclean din Bistrița-Năsăud, Sorin Budișan. Zeci de diplome falsificate, care aveau lipit numele său peste al altor profesori, i-ar fi fost „plantate” în dosarul de gradație de merit. Profesorul de matematică acuză o „persoană din școală care mă detestă”

Încercare de compromitere a directorului Școlii Gimnaziale „Grigore Silasi“ din Beclean, județul Bistrița-Năsăud, profesorul de matematică Sorin Budișan. Acesta a depus un dosar pentru gradație de merit cu peste 300…
Vezi articolul

O nouă lege pentru universități în Spania: angajament de creștere a bugetului la 1% din PIB, sprijin pentru diversitate și egalitate, măsuri pentru evaluarea profesorilor și pentru reducerea masivă a personalului temporar

Creșterea finanțării învățământului superior, o scădere masivă a numărului de cadre didactice aflate temporar pe post și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru profesori, cu măsuri care să sprijine egalitatea și…
Vezi articolul