Vizitele la muzeu sau mersul la teatru nu au nicio influență asupra rezultatelor elevilor în examenele de final de liceu – studiu britanic

4.331 de vizualizări
Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Activități precum mersul cu familia la teatru sau vizitele la muzeu nu îi ajută pe copii să ia note mai mari, cel puțin nu la examenele de final de studii preuniversitare, potrivit unei noi cercetări britanice, semnalate recent de The Guardian. Aceasta încearcă să răspundă considerațiilor potrivit cărora elevii din medii favorizate ar avea de câștigat, la nivel de note, ca urmare a posibilității de a participa la astfel de activități culturale.
  • Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Sussex, urmărește să evalueze impactul pe care îl are “capitalul cultural” asupra rezultatelor copiilor și să explice elemente ale inegalității între elevii provenind din medii avantajate sau sărace.

Dacă participarea la astfel de acțiuni culturale, precum mersul la muzeu sau la spectacole, nu au un impact observabil asupra rezultatelor elevilor, alte activități, precum lectura – atăt de către copii, cât și de către părinții acestora -, au o influență asupra notelor obținute la examene. Cititul, mersul la bibliotecă sau discutarea, acasă, a unor subiecte legate de lectură tind să întărească rezultatele la examenele de final de studii preuniversitare (GCSE, în cazul Marii Britanii).

Potrivit studiului citat, “Este tentant să teoretizăm că vizitele la muzeu sau în locații istorice ar putea ajuta la trezirea interesului pentru istorie și că vizitele la teatru ar putea, în mod similar, cultiva învățarea prin arta teatrală. Dar, la o privire mai atentă, este dificilă descrierea, într-o formulă plauzibilă, a mecanismelor prin care expunerea la anumite activități extracuriculare ar influența rezultatele la alte subiecte GCSE”.

Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Incredibil cum găsiți așa studii, ați găsit studii că nici școală nu e buna la nimic sau că cititul dăunează și cărțile primite gratis la școală le distrug spatele copiilor, studii dinastea ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îți gestionezi emoțiile la examenul de clasa a VIII-a și ce pot face părinții, în ultima săptămână dinaintea Evaluării Naționale. Psihologii Laura Visu-Petra, Andrei Miu și Lavinia Damian: La fel se simt și campionii înainte de o cursă pe care o vor câștiga

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune”.…
Vezi articolul

Cum influențează educația părerile românilor despre epidemia Covid-19, vaccinare și starea de urgență – Concluziile ultimului studiu IRES, care spune că 4 din 5 români ar renunța la libertăți în schimbul siguranței, iar 1 din 3 nu s-ar vaccina

Patru din cinci români spun că ar renunța la drepturi și libertăți pentru a rămâne în siguranță într-o criză precum cea cauzată de Covid-19. O treime spun că nu s-ar…
Vezi articolul

Document de lucru al Comisiei Europene: Succesul reformelor din educația românească depinde de implementarea lor la timp, iar în fața provocărilor structurale ce afectează echitatea și calitatea învățământului și prezintă riscuri pe linie ar fi de ajutor măsuri suplimentare

„Implementarea la timp” a măsurilor prin care sunt puse în aplicare noile legi ale educației, măsuri pentru care sunt angajate fonduri europene considerabile, este cea care „va determina, în cele…
Vezi articolul