Vizitele în școli sunt și pentru a pregăti mai bine Raportul de diagnostic și propuneri de politici publice pentru sistemul de educație și cercetare-dezvoltare-inovare din România din luna mai, anunță ministrul Daniel David

720 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației și Cercetării
Seria vizitelor în unități școlare din România face parte din cadrul „demersului de realizare a „Raportului de diagnostic și propuneri de politici publice pentru sistemul de educație și cercetare-dezvoltare-inovare din România”, prevăzut pentru luna mai 2025”, scrie ministrul Educației Daniel David într-un mesaj publicat pe pagina Ministerului. Pe 17 martie, ministrul s-a aflat în județul Satu Mare, unde a analizat modele de succes din mediul rural și urban, discutând despre provocările și soluțiile pentru îmbunătățirea sistemului educațional, conform comunicatului citat.

Ministrul David a anunțat de la debutul mandatului că în luna mai va prezenta o analiză proprie a sistemului de învățământ, bazată pe date și pe situația reală din sistem, prin care va propune măsuri pe mai multe planuri.

Ministrul spune că a vizitat școlile din comuna Homoroade, din Țara Codrului, și din comuna Culciu, pe valea Someșului. Daniel David susține că a identificat acolo „un model eficient de organizare școlară în mediul rural”.

Prin centralizarea unităților de învățământ în reședințele de comună sau în satele mari, școlile pot funcționa cu peste 100 de elevi, ceea ce le permite să atragă resurse semnificative pentru infrastructură și calitatea educației, pune ministrul. „Astfel, unitățile școlare au fost concentrate în reședința de comună (și/sau în unul din satele mari), unde sunt aduși toți copiii din toate satele comunei, ajungând astfel să avem unități școlare cu peste 100 de copii, ceea ce poate apoi atrage resursele pentru infrastructură (ex. clădiri adecvate, dotări avansate, microbuze pentru transport etc.) și educație de calitate (ex. cu profesori bine pregătiți). Cred că acest model este unul performant, mai ales acolo unde distanța între sate și reședința de comună nu este foarte mare, campusurile rurale rămânând așadar opțiuni pentru alte structuri rurale”, conform oficialului.

Un alt exemplu a fost în comuna Apa, „aici însă numărul mare de copii, număr care susține apoi educație de calitate și sustenabilă, fiind asigurat de mărimea satului,” scrie Daniel David.

În Satu Mare, Daniel David a vizitat și Colegiul Național „Doamna Stanca”. Ministrul Daniel David s-a născut în Satu Mare și a urmat cursurile acestui colegiu. „M-am bucurat să revăd locuri familiare – orașul în care m-am născut și colegiul național în care am învățat, inclusiv Țara Codrului de unde se trage din generații familia mea, ambele localități onorându-mă demult cu titlul de cetățean de onoare –, dar mai ales oameni competenți și dedicați educației și copiilor, atât la nivelul autorităților locale, cât și la nivelul autorităților educaționale”, potrivit comunicatului. 

Reamintim că săptămâna aceasta ministrul David a anunțat că va merge în școli din Satu Mare, Maramureș și Bihor, unde vrea să vădă „mai multe școli din mediu rural, dat fiind faptul că urmează ca în luna mai să aibă loc modificări pentru învățământul din aceste zone”.

Daniel David va fi joi în Baia Mare, unde va participa la conferința „Lecții eficiente cu impact major pentru fiecare elev”, eveniment organizat de Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, potrivit anunțului instituției.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul de formare a 2.500 de consilieri școlari, 2.000 de diriginți și 500 de învățători cu 25 de milioane de euro, ConsEDU, făcut de minister cu Universitatea din București, CMBRAE, CCD București și ISJ Iași / Termen de finalizare – 1 iulie 2027

Proiectul cu fonduri europene Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei (ConsEDU), cod MySMIS 339374 a avut semnarea contractului de finanțare pe 16 iunie 2025, a anunțat Ministerul Educației și Cercetării…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, despre proiectele legilor Educației Deca: Legea educației este cea mai importantă lege a unei țări, o operație pe creierul deschis al unei națiuni. Are emitentul autoritatea morală în acest moment și autoritatea politică pentru a propune o astfel de lege?

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, în mandatul căruia a fost aprobată Legea Educației nr. 1/ 2011, spune că „principala atribuție a unei legi a Educației este să stabilească un…
Vezi articolul

Sporul de doctorat pentru profesori să fie plătit în urma unei verificări anuale, nu lunare / Modificarea tuturor fișelor de post ar duce la o birocratizare excesivă – proiect al Ministerului Educației care vrea să modifice ordonanța Ciolacu

Pentru plata sporului de doctorat pentru profesorii din învățământul preuniversitar și superior verificarea se va face printr-o evaluarea anuală, nu lunară, așa cum este prevăzut în prezent, potrivit unui proiect de…
Vezi articolul

Includerea limbii române alături de alte discipline într-o singură probă de Bacalaureat „reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale”, spune Asociația Profesorilor de Limba Română / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Ponderea limbii române va fi mai mare în viitorul Bacalaureat, “mai ales dacă adăugăm și Istoria României și Geografia României”

“Cumularea mai multor discipline într-o singură probă reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale, care constituie fundamentul identității noastre și sunt parte a patrimoniului cultural”, apreciază Asociația…
Vezi articolul