Pe 2 iunie s-a încheiat testarea pentru prima probă, cea la matematică sau istorie, a evaluării standardizate, ce a fost susținută timp de 3 zile în funcție de clase. Vineri începe cea de-a doua probă, la limba română, susținută pe parcursul a trei zile de peste 100.000 de elevi de clasele I-XI, mai puțin cei din anii terminali, din 329 de școli și licee alese de minister pentru proiectul pilot.
- Evaluările nu sunt obligatorii și se susțin în timpul orelor de curs. La finalul testului se generează un raport de evaluare, cu un scor centilă.
- Fiecare elev va da câte 2 teste în zile diferite. Prima serie, testarea la matematică a durat de 3 zile, a început pe 30 mai și s-a încheiat pe 2 iunie.
- Pilotarea a fost încredințată prin parteneriat cu titlu gratuit între minister și platforma Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale.
- Ordinul de ministru a fost emis într-o singură zi, transmis pentru dezbatere a doua zi Grupului de Dialog social și publicat în Monitorul Oficial în aceeași zi, seara.
- Edupedu.ro a scris că testele Brio care au fost date de elevii de liceu la istorie în programul pilot de evaluare standardizată au primit decizie de neomologare, decizie publicată pe site-ul ministerului Educației. Potrivit legislației, dacă nu sunt omologate ca mijloace de testare/auxiliare didactice, instrumentele nu pot fi folosite în învățământul preuniversitar. Ministrul Educației dă însă vina pe angajații din minister care „nu cunosc legea” si susține că testele nu ar fi trebuit omologate din start pentru că nu ar fi mijloace de învățare.
Elevii din cele 329 de școli alese de ministerul Educației pentru testarea standardizată pilot, vor susține testarea pe dispozitive electronice la limba română și matematică.
În prima zi a testării au fost peste 40.000 de elevi care au susținut proba la matematică. Pe 30 mai, primii care au dat testarea au fost tot elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a. Tot dintre aceștia vor da vineri, 3 iunie, testarea standardizată la limba română.
Elevii claselor a IX-a- și a XI-a susțin la limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, au susținut la disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.
Calendarul testării standardizate în zilele ce urmează
- Limba română
3 Iunie: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
6 Iunie: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
7 Iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a
Cum se desfășoară examenul
Testarea standardizată se ține în timpul orelor de curs, pe dispozitive electronice ce trebuie conectate la internet pentru a accesa platforma Brio.
Elevii claselor primare vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva testul, iar cei de gimnaziu și liceu, câte 60 de minute.
Accesarea sesiunii de testare se va face folosind pagina dedicată, accesibilă în orice browser web. Elevii vor fi îndrumați de un cadru didactic, care va acorda asistență tehnică.
Accesarea platformei de testare se realizează online, de pe orice dispozitiv electronic – calculator, laptop, tabletă, smartphone.
Citește și: EXCLUSIV Ministrul Cîmpeanu, încurcat în propriile-i argumente. Susține că testele Brio nu sunt mijloace de învățare și nu trebuie omologate, deși compania avea obligația, în contractul de colaborare cu Ministerul Educației, să pună la dispoziție teste omologate
Cum arată întrebările și raportul „narativ-descriptiv”
Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
4 comments
Teste foarte grele, depășesc programa școlară, timpul alocat foarte scurt. Bătaie de joc la adresa elevilor.
Omologate sau neomologate, aceste teste demonstreaza dementa la care s-a ajuns in sistemul de invatamant romanesc! 29 de probleme la matematica intr-o ora???? (cls.X). Credeam ca se doreste cu adevarat reforma, dar este o continuare a situatiei de ani de zile: testele, tezele, examenele au un singur scop in RO: sa arate cat de destepti sunt cei ce elaboreaza subiectele si cat de prosti sunt cei care trebuie sa le rezolve!
A da “misiuni imposibile” elevilor nu ii va ambitiona/stimula, din contra, ii va demoraliza si blaza si mai mult. Se doreste o “scoala prietenoasa fata de elevi”, aud. Dar observ ca doar la nivel declarativ. RUSINE cu asa proiect pilot!
Cred ca motivul din spatele povestii cu Brio e altul: ceea ce se doreste este canalizarea banilor din PNRR catre aceia care ii merita cu adevarat. Puteti sa intrati pe site la Brio sa vedeti ce tarife cu adevarat corecte au baietii… Fiecare test costa! Acum “s-au jertfit” si au fost “gratis” dar, de acum inainte, cine va plati pentru aceste minunate teste grila? Onor ministerul, deh. Vom ajunge sa platim bani grei, sute de milioane de euro pentru niste… teste grila (!) Sper ca societatea civila si orice autoritate indreptatita sa se implice si nu lase ca acest lucru sa se intample.
Sanse egale asigura testele astea? Nu pare ca exista vreo intentie de a respecta legea si nevoile copiilor cu CES. Conform legii elevilor cu CES li se asigura un timp suplimentar la evaluare. Imaginati-va un copil cu hemipareza spastica care trebuie sa se chiorasca pe un telefon mobil si nimereasca niste zone cu degetul pe ecran.
Inteleg ca elevii sunt expusi la stimuli diferiti – PC, laptop, tableta, telefon. Exista dovezi stiintifice ca testul nu discrimineaza pe cei care folosesc ecrane mai mici si/sau dispozitive ieftine / neperformante?
Cine ar trebui sa raspunda la intrebarile astea? Somitatea sa internationala prof.dr. Brio sau mafiotii din minister?