Închiderea școlilor din cauza Covid-19 va afecta salariile viitorilor adulți cu 16-26 la sută, arată un studiu al cercetătoarei Júlia Varga de la Academia de Științe din Ungaria, scrie HungaryToday.
- De altfel, încă de la începutul pandemiei, din 2020, un studiu Royal Society arăta că elevii cu pierderi de învățare în criza Covid-19 vor câștiga mai puțini bani de-a lungul carierei.
- În noiembrie anul trecut, Fadia Saadah, Director de Dezvoltare Umană pentru Europa și Asia Centrală în cadrul Băncii Mondiale, își exprima îngrijorarea în răspunsuri la întrebările Edupedu.ro pe tema impactului economic și social al crizei cauzate de pandemia Covid-19 în educație. Spunea că în absența unor măsuri dedicate pentru toți elevii, “ne așteptăm ca absolvenții de liceu din România să câștige cu 9.000 de dolari mai puțin din munca pe care o vor depune pe parcursul vieții, din cauza pierderii de învățare cauzate de Covid-19”.
Studiul de acum întărește îngrijorările menționate în ultimii ani de specialiști. Calitatea educației nu a fost aceeași și nu toți elevii au avut acces la informațiile de bază.
Studiul Júliei Varga de la Academia de Științe din Ungaria arată că închiderea școlilor va afecta pe termen lung pe actualii elevi, chiar și când vor termina școala.
Pierderile pe linie de învățare acumulate într-un an și jumătate de când a început pandemia de Covid-19 sunt atât de importante, încât salariile viitorilor adulți vor fi reduse cu 16-26 la sută, față de colegii din generațiile anterioare, care nu au învățat cu întreruperi și nici online, arată studiul publicat în Munkaerőpiaci Tükör.
Júlia Varga subliniază importanța programelor remediale, de recuperare a materiei. Ea a comparat rezultatele testelor PISA din 2018 pentru a vedea ce progres ar fi făcut elevii in primul an și jumătate de pandemie dacă școlile nu se întrerupeau, și cât progres au făcut (sau nu), din cauza școlii online.
Cel mai recent sondaj PISA dinainte de pandemie, din 2018, măsura cât de eficientă este învățarea la clasă, și a arătat că elevii din Ungaria și-au îmbunătățit abilitățile cu 38-39 puncte PISA într-un singur an școlar. Or, studiile europene sugerează că în ultimii doi ani doar o săptămână de carantină reduce rezultatele școlare cu 1-3 puncte PISA din cauza modului neadaptat de a învăța și pentru că elevii uită materia.