Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Europa suferă de un deficit de competențe în economie. 1 din 3 adolescenți nu deține competențe de bază. Dacă nu investim în competențele oamenilor, nu vom putea face față tranzițiilor de pe piața muncii

280 de vizualizări
Roxana Minzatu / Foto: Agerpres
„Europa suferă de un deficit de competențe în economie, iar asta afectează productivitatea muncii”, avertizează vicepreședinta executivă a Comisiei Europene responsabilă pentru competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, Roxana Mînzatu. Oficialul atrage atenția că „aproape unul din trei adolescenți nu deține competențe de bază”.

În plus, „doar patru din zece adulți au participat la cursuri de formare profesională în 2023, cu mult sub obiectivul de 60%, stabilit pentru anul 2030”, spune adjuncta președintei Guvernului Uniunii, care conduce un portofoliu ce conține și responsabilitățile fostului comisar european pe educație.

„Dacă nu investim în competențele oamenilor, nu vom putea face față tranzițiilor de pe piața muncii. Pentru a rămâne un lider competitiv la nivel global, Europa are nevoie de forță de muncă bine pregătită”, declară Roxana Mînzatu, pe pagina sa de Facebook.

Oficialul a anunțat că „inițiativa strategică Uniunea Competențelor și simplificarea Regulamentului 883 privind drepturile sociale au fost principalele subiecte abordate astăzi în cadrul unei ședințe comune cu ambasadorii statelor membre pe lângă UE, condusă de președinția poloneză”.

„Totodată, simplificarea Regulamentului 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială rămâne un subiect prioritar pe agenda celor doi co-legiuitori: Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene – adică statele membre, acolo unde și România este prezentă prin ministrul muncii, de 8 ani și jumătate. Când vorbim despre «simplificare» ne gândim la lucrătorii mobili transfrontalieri, care solicită acces la servicii medicale, îndemnizații de șomaj, pensii. Toate acestea înseamnă drepturi sociale fundamentale”, spune Mînzatu.

Vicepreședinta Comisiei Europene anunță că va negocia „îndeaproape cu fiecare stat membru pentru a obține modificarea acestui regulament și, ca măsură ulterioară, îmbunătățirea interconectării între sistemele naționale de securitate socială printr-o mai mare digitalizare”.

Citește și:
Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Să acordăm atenție deosebită consolidării învățământului profesional și tehnic. Industria auto din Europa ar putea pierde 400.000 de locuri de muncă până în 2040, și din cauza lipsei competențelor STEM
Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu, despre schimbarea curriculumului de liceu în România: Statele decid câte ore de sport, religie, istorie, geografie pun. Dar Europa are nevoie de focus pe STEM și digital. Fără acestea, să nu ne supărăm că discutăm doar de migrație
Religia, materie la care elevii pot alege să nu participe, are de două ori mai multe ore în trunchiul comun decât Istoria, Chimia, Fizica, Biologia sau Geografia, în proiectul de planuri-cadru pentru liceu
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
UPDATE România a primit portofoliul care acoperă Competențele și Educația pentru Roxana Mînzatu, în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen / Cât de important este acest post
Plan strategic pentru educația în domeniul STEM, pentru a remedia declinul performanțelor elevilor și lipsa profesorilor, prioritate a președintei Comisiei Europene Ursula von der Leyen în noul mandat
România a reușit să atragă doar 500 de milioane de euro din cele 3,5 miliarde pentru investiții în Educație, prin PNRR, în trei ani și jumătate de la aprobarea programului / Toți banii trebuie folosiți în următorul an și jumătate, până în 31 august 2026, potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene
Comisarul european desemnat pentru portofoliul educației, Roxana Mînzatu: Avem deficiențe majore de competențe în domenii-cheie ca științele, tehnologia, ingineria și matematica. Asistăm la o deteriorare a competențelor de bază ale tinerelor generații
Roxana Mînzatu, la audierile din Parlamentul European: Alianța Școlilor Europene este direcția pentru o ofertă mai bună pentru tânăra generație, inspirată de alianțele universitare europene / Voi propune o inițiativă privind portabilitatea competențelor
UPDATE România a primit portofoliul Competențe și Educație pentru Roxana Mînzatu, în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen / Cât de important este acest post
Raportul Draghi, document-cheie menit să ghideze politicile Comisiei Europene: Educația trebuie să fie unul dintre motoarele dezvoltării europene, pentru a stăvili declinul economic și a întări competitivitatea pe continent

1 comment
  1. În acest context, ce părere are doamna vicepreședinte de eliminarea disciplinei Educație Antreprenorială din liceu? Ca se pare ca ai noștri nu au vreo apăsare legata de competenta antreprenoriala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: Responsabilitatea pentru punerea în siguranță a elevilor din internatul de la Odorheiu Secuiesc este partajată între proprietar și cei care o administrează. Clădirile liceului aparțin Arhiepiscopiei Romano-Catolice de la Alba Iulia și sunt închiriate pentru a se desfășura activitățile educaționale și pentru scop internat

Clădirile Liceului Tamasi Aron din Odorheiu Secuiesc, unde un elev a murit luni după ce un perete al internatului s-a prăbușit peste copii, „aparțin Arhiepiscopiei Romano-Catolice de la Alba Iulia,…
Vezi articolul