Verificări la Universitatea din București, în cazul unei profesoare de suedeză a Facultății de limbi străine, acuzată de comportament abuziv și insulte la adresa studenților

28.695 de vizualizări
Foto: © Pawel Szczepanski | Dreamstime.com
O profesoară a facultății de Limbi și Literaturi Străine a Universității din București a fost acuzată de comportament abuziv la adresa studenților, într-un mesaj anonim publicat săptămâna trecută pe Facebook și viralizat săptămâna aceasta. Potrivit reprezentanților Universității, mesajul – în care autoarea se plânge că profesoara insulta studenții și apela la un limbaj agresiv – a fost însoțit și de un memoriu transmis conducerii Facultății, pe același subiect, iar din informațiile EduPedu.ro acel memoriu a fost urmat, în ultimele zile, de circa 20 de mesaje similare din partea unor foști sau actuali studenți. Purtătorul de cuvânt al Universității, Mirabela Amarandei, a precizat pentru EduPedu.ro că în prezent conducerea Facultății are discuții cu părțile, urmând ca acest caz să ajungă la comisia de integritate academică la nivelul facultății și, în funcție de evoluție, la Comisia de etică a Universității. 

În materialul publicat pe Facebook, semnat de o anume “Geanina Maria”, profesoara este menționată cu inițialele “C.V.”. Aceasta este identificată, la comentarii, drept Carmen Vioreanu, conferențiar universitar activ în cadrul departamentului de Limbi și Literaturi Germanice, unde susține cursuri de limba suedeză. Universitatea din București, prin Mirabela Amarandei, a confirmat că este vorba despre această profesoară. Edupedu.ro a încercat în mod repetat să o contacteze, dar apelurile au fost respinse – vom prezenta punctul ei de vedere ei în momentul în care îl vom obține.

În mesajul inițial publicat pe Facebook în 10 februarie, dar care s-a viralizat de la începutul acestei săptămâni, “C.V.” este acuzată, între altele, că:

  • “La cursurile lui C.V. eram în permanentă jigniți, făcuți în toate felurile, “balcanici”, “bătuți în cap”, “facem țară de rușine”, “copii de grădiniță care n-au ce caută la facultate”, “cum e posibil că unul ca tine să între la această facultate, nu înțeleg”, “sub orice critică”, “analfabeți” “toți țăranii ar putea înțelege suedeză dar în grupa asta mai greu” și lista poate continuă.“
  • “(…) Aveam ore și până la 8 seară. Spre finalul cursurilor se instala oboseala. O colegă “a îndrăznit” să caște la C.V la curs. Ce s-a întâmplat atunci? Un scandal de 15 minute în care a făcut “terci” pe respectiva fată pentru că e lipsă de respect să caști și să pui mâna la gură, după dansa. A fost făcută nesimțită. În alte dăți a dat studenți afară doar pentru că nu i-a convenit postura pe care o aveau în banca. Țipa la studenți fără un motiv întemeiat.”
  • “(…) A fost un caz, o colegă care, la sfârșitul semestrului 1 anul 1, a avut probleme grave de sănătate, fiind ulterior internată la spital și diagnosticată cu anxietate, dar urmând și o serie de tratamente în acest sens. Din cauza perioadei în care a lipsit riscă să nu intre în examene pentru că nu avea suficiente prezente la cursuri, de aceea a venit cu dovadă internărilor pentru a i se acoperi perioada în care nu a putut fi prezentă. Doamna C. V., foarte indignată de “tupeul” fetei de a veni cu un întreg dosar cu fișe de spitalizare, foi de la medici, rețete etc, nu doar că a țipat, dar a și aruncat cu dosarul, făcând scandal și spunând că pe ea nu o interesează unde a fost studentă în perioada în care a lipsit și că ceea ce face e de prost gust și spunând că “putea să vină și cu certificat de deces că tot nu o interesa de ce a lipsit”.
  • “(…) Una peste alta trecem în mediul online unde lucrurile ai zice că stau mai bine. Dar din păcate nu e așa. (…) Dar a intervenit o altă problemă. Abuzul de putere. Dacă nu îi convenea ceva la un student nu îi dădea accept în conferință sau chiar îl scotea în mijlocul cursului din această, nici măcar nu primeau mail-uri cu materiale sau link-urile de la Zoom.” 
  • “Ajungem în anul 2. Începutul a fost promițător. Apele pașnice. Dar cu o lună înainte de sesiune uraganul și-a făcut apariția din nou. Țipete, jigniri, amenințări din partea lui C.V. Plânsete, tremurat, atacuri de panică din partea studenților ei. Restanțe nemotivate, de ultima jenă de la primele verificări. Acuzații pe nedrept de copiere la examen (…)”

Postarea integrală pe Facebook:

Ce spune universitatea

Purtătorul de cuvânt al Universității, Mirabela Amarandei, a precizat pentru Edupedu.ro că luni au avut discuții cu profesoara acuzată, iar în cursul după-amiezii de marți erau programate discuții cu studenți care i-au urmat cursurile, urmând ca situația să fie analizată în forurile instituției. Universitatea își dorește “să păstreze un mediu de învățare în care respectul pentru demnitatea umană să rămână un principiu al activității noastre zilnice”, a arătat Amarandei.

Declarația integrală acordată Edupedu.ro de purtătorul de cuvânt al Universității, Mirabela Amarandei:

  • “În cursul săptămânii trecute, mai exact joia trecută, a fost primit de către conducerea Facultății de Limbi și Literaturi Străine un memoriu privitor la situația de față. De altfel, doamna decan a discutat cu una dintre studentele care și-au exprimat nemulțumirea cu privire la doamna profesoară. Prin urmare, doamna profesoară a fost rugată să ofere explicații în ceea ce privește conduita și relația domniei sale cu studenții, iar o discuție în acest sens a avut loc în cursul zilei de ieri. În această după-amiază, conducerea facultății se va întâlni- online, desigur- cu studenții care au urmat cursurile doamnei profesoare, pentru a înțelege mai bine situația. În paralel, cazul va ajunge în analiza comisiei de integritate academică de la nivelul facultății și, în funcție de evoluția lucrurilor, ar putea intra în atenția Comisie de etică a Universității. Suntem preocupați de situație, atât la nivelul facultății, cât și al rectoratului, și ne dorim să păstrăm un mediu de învățare în care respectul pentru demnitatea umană să rămână un principiu al activității noastre zilnice și al relațiilor dintre membrii comunității noastre, fie că este vorba de studenți, profesori sau colegi din administrația universității.”

Photo 51727581 © Pawel SzczepanskiDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


30 comments
  1. Va rog mai faceti cercetari ,Facultatea de Limbi si Literatura Straina ,sunt niste profesori de cea mai josa speta ,pur si simplu îsi bat joc de studenti ,mai ales pe limbile latinice .Nu gandesc ca poate studentii pot face depresie ? Nu gandesc ca multi muncesc si numai ei stiu cat se chinuiesc pentru a termina o facultate .E strigator la cer sa-ti bati joc de acesti studentii ,viitorul tarii !

  2. @*****
    Cu siguranta conducerea Facultatii de Limbi si Literaturi Straine o sa gaseasca oameni competenti care sa o inlocuiasca. 😊

  3. Acum, prin concedierea disciplinară a doamnei Carmen Gabriela Vioreanu, s-a eliberat postul.
    Ma gandesc ca voi, nu doar aparatori ai comportamentului doamnei dar si educatori incrancenati pe forumuri, ati putea participa la concursul pentru acest post (indiferent de pregatirea academica). Pana la urma, sa lasati “loazele” acestea sa invinga? La lupta, tovarasi!

    1. Cu siguranta conducerea Facultatii de Limbi si Literaturi Straine o sa gaseasca o persoana competenta care o sa inlocuiasca. Nimeni nu este de neinlocuit, nu?

  4. Ar trebui o “scuturare” in tot FLLS. La sectia de Engleza am fost bagati in restante consecutive cate 20-30% din serie. In momentul in care am fost sa depunem contestatie, secretariatul ne-a spus ca ar afecta reputatia profesorului sa-i fie recorectate lucrarile de catre ceilalti membri ai catedrei.
    Cat despre sectia de Araba, si acum voi tine minte cuvintele unuia dintre profesori : “Cat sunt eu in facultatea asta, tu nu treci” .

    Daca analizam putin rata de promovare si aruncam eventual o privire in postarile de pe grupul de Facebook al FLLS vom vedea si mai multe cazuri asemanatoare.

  5. 1. Trebuie sa se renunțe la finanțarea pe student
    2. Trebuie sa se renunțe la a se elibera diplome fără cunoștințe profesionale temeinice
    În caz contrar nu vom avea numai analfabeți funcționali de toate gradele, ci și un Stat nefuncțional, asa cum deja se observă

    1. Absolut corect! Priviți cine ne conduce și nu uitați ca MAREA MAJORITATE sunt absolvenți de învățământ superior , IN REALITATE DOAR ANALFABETI FUNCTIONALI. După ’89 la facultatea de medicina s-a întrat cu 4,5 și majoritatea au ieșit doctori cu parafa. Profesionalismul lor se vede astăzi în numărul morților care ies din spitale, 95%. Doamna profesor în discuție sigur este un f. bun profesionist care nu suporta idioții. Și bine face.

  6. Citesc comentariile unora si raman timorata. Nu stiu ce fel de persoane sunt cele care aproba si chiar sustin comportamentul doamnei profesoare respective. Nu vreau sa jignesc sub nicio forma pe nimeni, dar va rog sa va ganditi la acei studenti. Dupa o zi intrega de cursuri este evident ca se instaleaza oboseala. Actiunea de a casca este una involuntara, o cere corpul. Frumos este sa pui mana la gura. Nu vad ce e asa gresit si de ce unii dintre voi spuneti ca este proasta crestere. Va rog, treziti-va la realitate. Nu stiu cand ati facut voi facultatea, dar anii aceia au apus demult. Violenta, ca e verbala sau de orice alt tip, nu duce niciunde. Haideti sa fim toti violenti, sa vedem unde ajunge societetea. Nu cred ca vreti asta.
    Parerea mea este ca trebuie sa recititi articolul si acuzatiile aduse la adresa ei, sa le ganditi si apoi sa vedeti daca dansa a procedat sau nu corect.
    In calitate de studenta in cadrul altei facultati de limbi straine decat cea mentionata, am si eu de-a face cu profesori stricti. Dar nimeni nu se trezeste sa aduca acuzatii false, cum sustin unii, pentru ca “profesoara pune note mici etc.”. Nu cred ca este cazul in aceasta situatie. Ganditi-va la absolventi din anii trecuti. Ce au ei de castigat daca “mint” acum? Treziti-va, oameni buni. Sa spui ca ce a facut doamna profesoara a fost corect, este o problema.

  7. Nu este normal si nici acceptabil sa ai un astfel de comportament in sala de curs doar pentru ca tu,ca profesor, nu ai talent pedagogic,pentru ca este greu sa lucrezi cu un elev/student si sa îl formezi.
    La Spiru Haret ,psihologie, este un astfel de profesor care da examen si teme din ce el nu face la curs/seminar.Nu este singurul.Si se lauda ca la materia lui sunt foarte mulți restantieri.Nu credeam sa vad un profesor atât de incompetent si cu un comportament nedemn de un profesor.Culmea este că profesorul respectiv are carti publicate!La cursuri vine cu o sila si un dispreț si tot ce face este sa dea studenților sa pregătească seminarul în power point iar el la curs ,tot asa ,prezintă un power point.Raspunsul invariabil în fața dificultăților studentului:esti prost,la examen te pic daca zici asta.Si esti prost daca plătești si tolerezi un astfel de comportament huliganic.

  8. Sa ii fie rusine acestei profesoare. Nu ai dreptul sa imbolnavesti copiii oamenilor de anxietate, atacuri de panica. Stresul este factorul care determina cele mai grave boli. Conducerea universitatii trebuia sa ia masuri.

  9. Și eu o susțin pe profesoara de suedeză! Sunt de partea ei! Reclamagii ăștia sunt niște ipocriți care au venit nepregătiți din liceu, cu devieri de comportament (singuri recunosc aici: cască la ore, postură neadecvată în bancă; la 20 de ani nu știu să se comporte în mediul academic!!!!). Nesimțiții ăștia încearcă să dărâme standardele din Universitate, sunt tare supărați că nu pot lua așa ușor diploma de unibuc. Chiar trebuie să aibă cunoștințe reale (nu obținute prin copiat) și bine fixate! Pe mine pur și simplu mă revoltă atitudinea lor de a o denigra public pe profesoară!!!!!!

    1. Maria, în calitate de medic și doctorand, deci obisnuita de mult timp cu mediul academic, îmi permit sa îți transmit cu tot respectul faptul că ești proasta! Pentru ca:
      1. Doamna conferențiar este cea care încalcă în primul rand principiile mediului academic, dat fiind ca își permite sa facă abuz de putere (interzice
      accesul studentilor la cursurile online pentru ca mai apoi sa ii pice pentru ca nu au prezenta, ii jigneste, ii denigrează, ii terorizează psihic).
      2. Mediul academic nu presupune sa nu ai voie sa bei apa, sa nu ai voie sa ai probleme de sănătate, sa accepți ca și student ca un profesor academician sa te jignească si sa te domine doar prin simpla lui putere. Astea sunt principii comuniste ale unor dinozauri ce ar pica din start un test psihologic și psihiatric dacă le-ar face pe bune înainte de încadrare. Denota grandomanie, narcisism, personalitate cu trăsături sociopate, nicidecum profesionalism.
      3. Ca și profesor de limba SUEDEZA ai pretenția ca studenții tai sa vina din liceu cu noțiunile de baza ale limbii? Cum dracu? E cumva limba materna? Limba de circulație internațională?
      4. Atitudinea ta de a da vina pe victime denota doar ca ai aceleași principii, aceeași moralitate și aceeasi atitudine ca și doamna CV. Și studenții, ca și profesorii, au nevoie de respect. O simpla diploma, un simplu grad nu îți oferă superioritate. Doar un dereglat social ar transforma poziția de profesor într-un abuz de putere. Felicitări, te încadrezi în categoria celor inadaptati valorilor etice și deontologice ale mediului academician!

      1. Dumneata n-ai facut altceva decat sa confirmi ce fel de studenti n-o accepta pe doamna profesor in discutie!cum iti permiti dumneata,educata si posesoare unei diplome universitare, sa te adresezi unei alte persoane,pe care n-o cunosti…cu apelativul ,,proasta”?!si dumneata esti un analfabet fuctional,nici nu dumneata nu intelegi si nu stii ca da,suntem ,,balcanici”,in aceasta zona geografica traim,nu?In
        vatamantul superior nu este obligatoriu,nu faceti fata ceritelor,va ,,simteti” frustrate ,acasa!mergeti acasa,aveti grija de botox si alte cele si lasati studiile superioare pentru cei cu adevarat capabili!

      2. Dumneata CA ȘI medic doctorand ești la același nivel cu loazele care, de bună voie și nesilite de nimeni, și-au ales specializarea în limba suedeză. A considera că neasimilarea noțiunilor de bază ale limbii pentru care bacalaureații respectivi au optat, este un abuz, indică o gândire sub nivelul a patru clase primare. Abuz este să pretinzi să ți se acorde o diplomă de pomană! Abuz este să consideri că cineva îți este obligat să-ți acorde calificative disproporționate cu nivelul tău real de pregătire! Abuz este să ai pretenția să fii respectat când tu manifești ostentativ dispreț față de munca celui care îți este superior ca vârstă și pregătire, iar părerea ridicolă că limba suedeză nu este de circulație internațională (deși Suedia a avut posesiuni cam peste tot) te situează la nivelul Vioricăi din Clejani; în cazul doctoriței doctorande Anca echivalează cu „de ce să-l tratez de diabet dacă tot și-a rupt piciorul”! Păi, dragă CA ȘI, când singur ai decis să devii profesionist în domeniul limbii suedeze sau a dialectelor bantu a te târgui pe acest subiect te prezintă drept idiot! Și încă ceva: nu mai vorbi de lucruri pe care nu le înțelegi! Cât ai trăit dumneata în comunism de faci comparații? Păi, dragă „CA ȘI” medic, comunismul de asta a dat faliment! Pentru că a promovat accesul tuturor mediocrităților în școală, a fost ostil calității, a dat „după necesități” și se știe că prostul are mereu cele mai mari necesități, și a lăsat în urmă niște ticăloși incapabili să mențină măcar ce a realizat comunismul care, contrar părerii avortonilor, și-a datorat „marile realizări” celor care veneau din epoca burghezo-moșierească, cum o numeau ascendenții dumitale. Când „dușmanii de clasă” cu studii temeinice, cu doctorate obținute la universități occidentale reputate, cu educație, cu deontologie, demnitate și cultură au început să părăsească scena vieții, locul le-a fost luat de ascendenții dumitale și ai celor care s-au înscris la „suedeză” așteptând să li se dea de pomană o diplomă în baza căreia să latre. Fii fată CA ȘI cuminte și nu te mai înscrie la cuvânt ca propagandistul la ședința de partid!

    2. Absolut corect! Priviți cine ne conduce și nu uitați ca MAREA MAJORITATE sunt absolvenți de învățământ superior , IN REALITATE DOAR ANALFABETI FUNCTIONALI. După ’89 la facultatea de medicina s-a întrat cu 4,5 și majoritatea au ieșit doctori cu parafa. Profesionalismul lor se vede astăzi în numărul morților care ies din spitale, 95%. E plin Parlamentul și instituțiile statului de analfabeți. Doamna profesor în discuție sigur este un f. bun profesionist care nu suporta idioții. Și bine face.

  10. Vai, vai si iarasi vai!
    Saracii studenti sunt pusi in fata oglinzii si nu sunt satisfacuti de ce vad!
    Toti se vad Henning Mankell in oglinda Amarandei!

  11. Eu cred ca profesoara e curajoasa pentru ca indrazneste sa le spuna adevarul studentilor.Ceea ce ma mira este limbajul de lemn al purtatoarei de cuvant.O jurnalista, consiliera personala a ministrilor Curaj, Dumitru sa doamna sa spuna Adomnitei.Acum isi face studiile doctorale la o facultate a Universitatii Bucuresti.
    Asa cum bine scrie rectorul Costreie ,inca din 2014 ,in Dilema Veche, Marlanul academic si Toapa universitara…..Aceasta e Universitatea Bucuresti – activisti,amantici, toape….

  12. Probabil ca profesoara în cauza, pune note mici și nu accepta sa se copieze la probele scrise.
    Dar studenții nu pot sa scape de ea spunând adevăratul motiv.

  13. Nu e o noutate. Fac parte din promotia 2011, FLLS, engleza-rusa. Colegele de la engleza-suedeza au trecut prin acelasi calvar cu aceeasi Vioreanu. Din cate spuneau colegele, dna profesoara a aruncat cu un scaun spre un student in timpul unui curs. Au trecut 10 ani si vad ca nimic nu s-a schimbat.
    Alti colegi, tot de la FLLS, au trecut prin alte abuzuri – Vioreanu nu e singura profesoara care s-a purtat execrabil. Chiar daca UniBuc scapa de ea, e un cuib de serpi acolo, incolaciti bine pe functii si nu vor pleca daca nimeni nu ia atitudine.
    Felicitari studentei care nu s-a lasat calcata in picioare.

    1. Scumpetelor…pai voi nu prea ati fi avut ce cauta intr-u mediu academic!acolo nu este o emisiune live,gen,,Mireasa pentru…” sau ,,Ferma vedetelor”,acolo v-ati dus ca sa treceti in CV ca sunteti absolvente a unei facultati,trebuia sa mergeti la ,,Danubiana” sau o alta unitate de invatamant ,,prestigioasa”,ce-ati cautat la Uiversitatea Bucuresti cand voi nici nu stiti ce inseamna,,balcanic” si va suparati precum vacarul pe sat?

      1. Corect! În lumea analfabeților funcționali, a fi erudit, bun profesionist și sever cum este doamna profesor este un delict.

  14. A zis foarte bine ce a zis profesoara: si moarta daca era nu o putea primi in examen. Exista un procent de cursuri la care trebuie sa participi( absenta motivata sau nu, daca nu indeplineste acel procent, nu permite intrarea in examen). Simplu: ea doar aplica regulile.

  15. Vai, ce vipera de profesoara sa te atentioneze ca e lipsa de bun simt sa casti fara sa pui mana la gura(poate asa afli si tu la 20 de ani cei sapte ani de acasa, saraca femeie inca mai spera ca te poate educa)

    1. Tu citesti ce vrei sau ce scrie?
      “Un scandal de 15 minute în care a făcut “terci” pe respectiva fată pentru că e lipsă de respect să caști și să pui mâna la gură, după dansa.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Evaluare Națională – clasa a II-a. Durata de rezolvare a testului să fie prelungită, propune Inspectoratul Școlar Sibiu / Pentru elevii de clasa a IV-a, testele să fie date pe platforme pentru reducerea consumului de hârtie

În privința Evaluării Naționale de la clasa a II-a, o propunere a Inspectoratului Școlar Județean Sibiu vizează prelungirea duratei de rezolvare a itemilor, după cum apare în raportul inspectoratului. Este…
Vezi articolul

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca: “obiective” de educație media în forma finală a raportului România Educată / Radu Szekely invocă planurile cadru și profilurile de competențe ale absolvenților, ca posibile ținte de extindere

Autoritățile vor să “generalizeze” educația media în școală, pentru că “în mod evident, competențele media sunt indispensabile”, au spus vineri reprezentanți ai Președinției și Ministerului Educației, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

Persoanele cu atribuții de salarizare din inspectoratele școlare vor fi obligatoriu în subordinea contabilului șef, potrivit unei adrese a Ministerului Educației. Până pe 20 august, toate inspectoratele școlare vor transmite instituției spre aprobare statul de funcții valabil de la data de 1 iulie 2024 – document

Domeniul economic şi administrativ din organigrama inspectoratelor școlare va fi organizat astfel încât persoanele/ compartimentul/ serviciul cu atribuții de salarizare vor/va funcționa, obligatoriu, în subordinea contabilului şef, potrivit unui document…
Vezi articolul