Val de comentarii de laudă pe pagina ministrei Ligia Deca, după ce România s-a clasat penultima din UE la PISA 2022 / Internauții se întreabă dacă mesajele sunt generate de roboți sau de postaci

2.171 de vizualizări
Foto: captură – Facebook.com
Zeci de comentarii de apreciere față de legile educației Deca-Iohannis și de laudă față de rezultatele elevilor români la testarea internațională PISA 2022 apar pe Facebook la postarea ministrei Educației, Ligia Deca, de marți la prânz, 5 decembrie, în care anunță câteva din concluziile raportului internațional. Multe dintre mesaje sunt identice și comentatorii se întreabă dacă nu sunt generate de roboți, prin conturi false, cu ajutorul inteligenței artificiale, sau de postaci.

În postarea ministrei Deca de la conferința organizată de Ministerul Educației pentru prezentarea raportului OECD realizat în urma testării PISA 2022, care arată că România este penultima din Uniunea Europeană la cele trei evaluări principale – matematică, științe și citire -, postare în care oficialul anunță că „una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient”, apar mai multe comentarii similare care ridică semne de întrebare pentru utilizatorii rețelei sociale.

„Raportul PISA 2022 subliniază cu optimism reziliența sistemului de educație din România în fața pandemiei, evidențiind eforturile depuse pentru limitarea impactului” este unul dintre comentariile cu cele mai multe reacții de la internauți, scris de un cont ale cărui toate postări inițiale (poză de profil, poză de copertă) sunt de pe 27 iulie, moment din care distribuie zilnic postările PNL ale fostului premier Nicolae Ciucă.

„Cu rezultatele constante la PISA 2022, România demonstrează stabilitate în performanțele educaționale, chiar în contextul unei scăderi a mediei la nivel global”, a scris un altul, de pe un cont creat tot pe 27 iulie, care urmează aceeași linie în tipul conținutului distribuit.

„Noile măsuri din legea învățământului preuniversitar arată o angajare serioasă în acest sens” este alt comentariu la postarea ministrei, succedat de un altul similar: „Raportul nu doar confirmă rezultatele bune ale elevilor români, ci și evidențiază eforturile concrete prin legea învățământului preuniversitar”.

„În ciuda unei scăderi a procentajului elevilor cu competențe la matematică conform OECD, România a păstrat rezultatele aproape constante”, apreciază un altul, pe modelul anunțului optimist al ministrei Deca de la conferința de marți de la Biblioteca Centrală Universitară din București: Avem un sistem de educație rezilient și țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei, a spus Ligia Deca, după cum a notat Edupedu.ro – detalii aici.

Alte comentarii sunt legate de „eforturi” în sensul „bunăstării elevilor” și aprecieri pentru legea învățământului preuniversitar. Iată câteva exemple (foto, mai jos în articol):

  • ”Programul „Învățare remedială” și sprijinul financiar pentru profesori reflectă preocuparea pentru progresul individual al elevilor”
  • „Faptul că numărul elevilor afectați de bullying a scăzut în comparație cu 2018 indică o îmbunătățire a climatului școlar.”
  • „O abordare integrată ce vizează nu doar rezultatele, ci și bunăstarea și siguranța elevilor.”
  • „Invitația de a lucra împreună pentru atingerea potențialului copiilor reflectă un apel la colaborare și responsabilitate colectivă.”
Foto: captură – Facebook.com
  • „Încurajăm continuarea cooperării dintre părinți, profesori și autorități, pentru a asigura un mediu educațional sănătos și stimulativ.”
  • „Desegregarea sistemului educațional reprezintă un pas important pentru asigurarea accesului egal la o educație de calitate.” – sunt alte exemple de comentarii de la postare.

În răspunsuri la aceste comentarii, alți utilizatori Facebook scriu: „troll!”, „fake”. Altcineva a scris: „Citesc și sunt uimit… parcă cineva decupează replici și luări de poziții din vremea plenarelor PCR”. ”Majoritatea conturilor par ar fi boți. Am găsit vreo 2 care nu aveau niciun prieten”, continuă altcineva. „Ireal. Programul “România trollată””, răspunde altă persoană într-un schimb de replici despre o posibilă explicație a valului de laude. „De ce minți?” este reacția unui internaut față de mai multe asemenea comentarii.

Foto: captură – Facebook.com

Alte comentarii fac referire la programul de ore remediale pentru elevi. Un cont a scris că „Implementarea programului „Învățare remedială” și susținerea financiară a profesorilor sunt inițiative bune, contribuind la creșterea calității educației”, iar la două minute diferență un altul a scris un mesaj similar: „Programul „Învățare remedială” și sprijinul financiar pentru profesori reflectă preocuparea pentru progresul individual al elevilor”.

Foto: captură – Facebook.com

Cele mai multe dintre conturile care au postat comentariile au în jur de până la 200 de conturi marcate ca „prieteni”, aceleași conturi în majoritatea cazurilor, și au menționate public starea civilă și orașul din care provin, potrivit profilurilor acestora.

Postarea ministrei Ligia Deca de marți, 5 decembrie, ora 13:00:

Amintim că în urmă cu o lună ministra Educației, Ligia Deca, a spus că atunci când cineva scrie pe pagina sa de Facebook un comentariu negativ, un atac la persoană sau la familia ei, “se încarcă negativ, dacă n-apucă colegii să le șteargă suficient de repede”. Ligia Deca a făcut declarația în contextul lansării Ghidului siguranței pe internet, în care dădea un exemplu cum poate incitarea la ură din mediul online, în special în rețelele sociale, să îi afecteze pe elevi – detalii aici.


12 comments
  1. ,,Încurajăm continuarea cooperării dintre părinți, profesori și autorități”. Asta-i tare! Cand de exemplu de cativa ani s-a impamantenit practica ,,profesorilor” de a nu mai da testele scrise ale elevilor sa fie prezentate acasa la parinti. Motivul? DEAIA! Cica tre’ sa faci o cerere, apoi sa-ti iei liber de la serviciu, sa vina ,,profesorul” la poarta scolii sa te preia, sa te duca in clasa si sa-ti arate testul copilului tau. Astfel, ii descurajeaza si pe cei care isi mai doresc sa se implice cat de cat in educatia propriului copil. Si, evident, cine vrea ,,performanta”, sa sara cu banu’ … la meditatii (si nu numai).

  2. Pe doamna Deca o recomanda vocea și talentul ei pentru funcția de ticăloasă ministerului educatiei. Români treziți va !

  3. Totuși în ciuda tuturor aspectelor pe care le invocă doamna ministru și alți,, specialiști ” românii sunt cei mai buni la multe munci, atât în țară, cât și în diaspora…, iar față de copiii străini, ai noștri sunt excelenți….! Vor depăși pragul de ministru sau alți politruci, dacă se vor scoate posturile la concurs, dar nu Pisa, cu siguranță!!!!

    1. Nu-ți trebuie școală să culegi căpșuni sau să ștergi la fund bătrânii din occident.

      Iar românii din marile firme și institute vestice sunt produsul altor vremuri, îndeosebi ai școlii comuniste.

      Cei de acum nu vor mai fi căutați de nimeni, poate nici de cultivatorii de sparanghel. Și uite așa s-a ales praful de competitivitatea României. Aaa pardon, a vestului care atrăgea muncitorii ieftini bine pregătiți. Pentru că în România, cu câteva mici excepții, faci foamea dacă-ți place prea mult cartea, deci nu se poate pune problema competitivității într-o țară fără industrie.

  4. numai de aici și ne dam seama ce groasă e .
    …. cand te impiedici pe scena și te lauzi ca ai primit aplauze de ..incurajare 😤

  5. Apare curand Bugetul pe 2024, pariez ca Educatia va primi SUB 3% din PIB!!!!
    Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 prevede 6% din PIB!!
    An de an din 2011 incoace aceasta prevedere se tot amana pentru anul urmator iar alocarea pentru Educatie NU a depasit in nici un an 3% din PIB!!(in 2023 a fost de 2,32% din PIB!!)!!!!
    Cand e vorba despre privilegiile lor, politrucii nu amana nimic!!

  6. Cam care ar fi trebuit să fie rezultatele în condițiile în care profesorul este obligat să predea altceva, obligat fiind să respecte niște programe școlare care nu concordă cu itemii PISA!?
    Despre postaci, bots, trolls etc., ce ar trebui să mai spunem!? No Words…

  7. aici au adus educația…o degradare din 98 încoace,cum n ai văzut …și….povestea continua,din păcate!
    lucrurile se sucesc și devin mai rău că înainte de 89…printre altele, au reapărut directorii care bat cu pumnul în masă și cu călcâiul in podea…

  8. Trump este mic copil fata de doamna doctor.

    Ce circ penibil de 2 lei, Dumnezeule. Probabil ca e platit din taxele noastre. Sau si-a platit Deca osanale integrate, vitale, reziliente? Sa ne arate factura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Toți elevii de clasele primare, tăiați de Ministerul Educației de la olimpiadele școlare județene prin mesaje transmise inspectorilor, după ce în ultimii ani au putut participa – surse / Cei mai mulți elevi au susținut deja etapele pe școală și locale

Elevii de clasele primare care au participat până acum la olimpiadele școlare au fost tăiați de pe listele de participanți pentru faza județeană, de directori și profesori, la indicațiile oficialilor…
Vezi articolul
calendarul de depunere

PROIECT ROFUIP 2024 Profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, cazierul juridic și certificatul de integritate comportamentală, pentru încadrarea şi menţinerea în funcţie

Profesorii au obligația să prezinte prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, precum și cazierul judiciar și certificatul de integritate comportamentală, potrivit unui document pus în consultare…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București conduce detașat în rândul celor 19 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2024 / Alte 5 universități din România – în top 1000

Universitatea din București se menține pe primul loc, cu rezultate îmbunătățite față de anul trecut, în rândul celor 19 instituții românești de învățământ superior incluse în Times Higher Education Impact…
Vezi articolul