Vacanța de două săptămâni înseamnă pentru noi materie pierdută, ceea ce rezultă că materia pierdută, egal examene pierdute – Teodora Grîu, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor

8.604 vizualizări
Teodora Grîu / Foto: captură live – dezbatere World Vision România și EduPedu
„Sunt elevă în clasa a XII-a, iar vacanța de două săptămâni înseamnă pentru noi materie pierdută, ceea ce rezultă că materia pierdută, egal examene pierdute. Nimeni nu știe cum va fi recuperată materia sau dacă va mai fi vreodată”, a spus  Teodora Grîu, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor, în cadrul dezbaterii Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor?, organizată de World Vision România. EduPedu.ro este partener media al evenimentului.

Aceasta a subliniat că elevii nu sunt incluși în luarea deciziilor la nivel național: „Dacă ne uităm atât la includerea copiilor în luarea deciziilor la nivel național, situația nu e roz deloc. Ultimul sondaj pe această temă desfășurat de World Vision România arată că peste jumătate dintre copii spun că nu au fost consultați nici măcar o singură dată cu privire la deciziile luate în pandemie, mai ales cele legate de educație”.

„Astfel, în acest an, am fost profund dezamăgiți de lipsa solicitării părerilor noastre cu privire la școala în mediul online. Și din cei care au probat vacanța de o lună de zile, nimeni nu s-a gândit la consecințele pe care aceasta le-ar avea asupra noastră, iar lucrurile s-au repetat și de curând”, a completat Teodora Grîu.

Eleva a explicat de ce ar trebui să fie copiii implicați: „Când suntem implicați, ne sunt respectate niște drepturi: dreptul de a fi ascultat, dreptul la libera exprimare și totodată prin participare și prin consultare, ne dezvoltăm niște abilități necesare unor cetățeni activi, abilități de comunicare spre exemplu. Și un copil care își exercită dreptul la participare este un viitor adult implicat, dar și foarte informat, ceea ce reprezintă baza unei societăți ideale, democratice. Cel mai important din toate acestea, consultarea noastră, a copiilor, vine și în sprijinul adulților. Copiii și tinerii sunt cele mai bune autorități în problemele ce se referă la viața lor. Doar noi putem comunica cel mai bine ce funcționează pentru noi și ce nu, sau ce provocări întâlnim. Doar prin consultarea noastră, a copiilor, deciziile luate de adulți vor răspunde cât mai clar și mai prompt nevoilor reale cu care noi ne confruntăm”.


6 comments
  1. Cele 2 saptamani se vor recupera in ianuarie. Nu se pierde nimic. Decat timpul in care citim aceasta prostie.
    Pe noi profesorii…..ne consulta cineva?

  2. Ce să-ți povestesc, a pierdut materia…Prostii, cine vrea să învețe învață și de acasă. Oricum fără meditații învățământul românesc e o pierdere de timp și bătaie de joc .

  3. Începe sa ma doară undeva de vacanta ta și de materia ta. Eu nici acum nu am în școală colegi care sa poarte măștile și elevi care sa poarte măștile. Dar cursuri fata în fata vrea toată lumea. Nu ai cu cine te înțelege. Și voi tot apareti cu vaicareli. Mai sunt și ăștia din minister care au fost puși pe slugărnicie și nu pe inteligenta și singurul lor neuron se sufoca sub mască și se mai și pozează fără măști. Înțeleg sa îți fie frica sa te vaccinezi dar asa bâta sa fii și sa nu porți masca e prea mult pentru orice om normal la cap. M-am saturat! Ar trebui trimisa politia în control în cancelarie întâi și apoi prin clase. Legea e lege! Nu ii obliga nimeni sa se vaccineze dar nici asa nu se mai poate. Eu știu ca e liber sa fii cât mai prost dar e prea mult.

  4. Si dumneata crezi, domnisoara eleva, ca glasul cadrelor didactice atunci cand apara procesul de invatamant,este ascultat de Ministerul Educatiei?

  5. Imi place foarte mult chestia cu consultarea elevilor vis- a – vis de orice.
    Ei sunt experți în toate, ca orice român.
    Nu se mai poate învăța fără consultarea elevilor.
    Dacă măria sa elevul nu își dă cu părerea nimic nu se poate.
    Cînd unii au numai drepturi, dar nu și obligații o luăm rău la vale, dar, am luat-o deja.

  6. Cine v-a împiedecate că să lucrați și să repetați pentru examene, in vacanta? Cei din CE nu prea știți ce vreți. Când e online vreți la școală, cand e fizic vreți online. Ar trebui sa ii învățați pe colegii vostrii si îndatoririle nu numai drepturile. Va că discuți numai de drepturi dar de îndatoriri nu amintești nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Articolul care prevede acordarea burselor de merit pentru „minimum 30% din elevii din fiecare clasă”, atacat la Curtea Constituțională de Avocatul Poporului, după ce elevi cu medii sub 4 au luat burse: Bursa de merit trebuie să fie expresia unei selecții bazate pe criteriul meritocrației

Avocatul Poporului anunţă, marţi, că a sesizat Curtea Constituţională în legătură cu articolul din legea învățământului preuniversitar care prevede că bursele de merit se acordă pentru „minimum 30% din elevii…
Vezi articolul

Cei mai mulți bani pentru programul masa caldă ajung anul acesta în județul Sibiu, de aproape 3 ori mai mult față de suma medie, potrivit listei cu sume publicată în Monitorul Oficial / Direcționarea fondurilor programului, în special către localitățile cu primari PNL

Nu se cunosc toate cele 350 de școli care vor intra anul acesta în proiectul pilot masă caldă, deși până acum au fost publicate în Monitorul Oficial două liste cu…
Vezi articolul

Directorii școlilor și inspectoratele școlare verifică dacă se aplică planurile remediale la clasele terminale, spune ministrul Educației: Dacă există sesizări cu privire la nerespectarea planurilor, atunci sigur că și noi putem să verificăm

Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat la TVR Info că directorii unităților de învățământ și inspectoratele școlare verifică sunt puse în aplicare planurile remediale la clasele terminale: „În primul rând,…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Am stat să mă gândesc ce nu a fost bine în Legea 1. Nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem, nu a fost însoțită de mecanisme care să poată face posibile acele schimbări. În proiectele de lege vom avea în egală măsură schimbări de proces și arhitectură de sistem

Legea 1 din 2011, actiuala legea a Educației Naționale aflată în vigoare, nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem și de de mecanisme care să poată face posibile…
Vezi articolul