Vacanța de Crăciun – “cârlig” pentru mai multe țări europene pentru a limita activitatea școlilor pe termen scurt, în context pandemic

3.613 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Apropierea vacanței de sărbători determină mai multe țări europene să profite de ocazie și să prelungească perioada cât școlile sunt închise, în efortul lor de a combate creșterea accelerată a numărului de cazuri de Covid-19. Pe lângă Germania, și alte țări care au făcut eforturi să țină cât mai mult școlile deschise, de la Țara Galilor la Lituania, apelează, sub presiunea pandemiei, la decizia de extindere a vacanței elevilor. Altele anunță o revenire deplină la școala “normală” la date ulterioare sfârșitului vacanței de sfârșit de an.
  • De notat că autoritățile germane și din alte țări care acționează acum au spus că școala este ultima de care se vor atinge în restricțiile anti-pandemie. Ele au făcut eforturi să țină școlile deschise cât mai mult timp și au decis închiderea prelungită a unităților de învățământ, în contextul vacanțelor, din cauza unei creșteri alarmante a numărului de cazuri de infectări în societate.
Germania

Cazul cel mai notabil este cel al Germaniei. Această țară a decis închiderea școlilor din 16 decembrie, înaintea datei de începere a vacanței de sărbători, împreună cu alte măsuri ce echivalează cu un “lockdown” dur. Acesta a fost decis la sfârșitul săptămânii trecute din cauza creșterii alarmante a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus în multe dintre marile state germane.

Vacanța elevilor, care era programată în condiții normale între 24 decembrie – 9 ianuarie, s-a prelungit cu circa o săptămână, urmând să dureze între 16 decembrie și 10 ianuarie.

Măsura a fost luată împreună cu alte măsuri severe în condițiile în care țara a atins circa 3,35 cazuri la 1000 locuitori la nivel federal, valoarea fiind considerabil mai mare în unele landuri.

Franța

Franța este o altă țară care a insistat să țină școlile deschise în pofida evoluției epidemiologice, dar recent a permis ca liceele să poată decidă trecerea pe online, în funcție de situația punctuală a fiecăruia. Dacă numărul de cazuri va scădea sub pragul de 5.000 pe zi, după actualul val de restricții, liceelele care au oprit predarea față în față vor fi nevoite să-și ia activitatea normală începând din 20 ianuarie, iar universitățile, două săptămâni mai târziu. În mod normal, vacanța de sărbători durează până pe 6 ianuarie.

Țara Galilor

Autoritățile galeze au decis să mute predarea online în licee și colegii începând de luni, 14 decembrie până la vacanță. Decizia a fost luată în contextul unor măsuri mai largi, iar ministrul Educației a precizat că măsura, luată deși în jumătate dintre școlile galeze nu a fost identificat niciun caz începând din septembrie, mediul educațional contribuie la un nivel mai ridicat al activității sociale. În Țara Galilor, numărul de cazuri a depășit 3,7 la mia de locuitori, peste nivelul național al Marii Britanii, de circa 3,4 la mia de locuitori.

Decizia galeză pune presiune pe autoritățile de la Londra, care au decis până acum să țină în continuare școlile deschise în Anglia, în pofida apelului sindicatelor și organizațiilor de părinți de a trece școala online în ultima săptămână dinaintea vacanței de sărbători. Aceleași autorități au optat, în schimb, să desfășoare teste extinse în învățământul secundar din mai multe cartiere londoneze care înregistrează un număr foarte mare de cazuri de Covid-19, dar și în comitatele Kent și Essex.

Lituania

O altă țară care a extins vacanța de sărbători pentru elevi este Lituania, care se confruntă cu o rată de peste 11 cazuri la mia de locuitori (top 3 în Europa, alături de Croația și Luxembourg). Țara aplică, de miercuri, un “lockdown” extins. Pe lângă acest lockdown de 3 săptămâni, școlile vor rămâne închise până la 31 ianuarie.

Suedia

O altă țară confruntată cu o înrăutățire accelerată a situației epidemiologice, Suedia a decis acum o săptămână trecerea claselor de liceu în online, dar a spus că nu intenționează, pe moment, să amâne reluarea normală a școlii după data de 6 ianuarie. În această țară, pentru elevii de vârste mai mici școlile nu au fost închise deloc prin decizie unitară la nivel național, nici în primăvară, 

 Ungaria

Încă o țară cu o rată de infectare foarte mare, Ungaria a anunțat acum o săptămână prelungirea până după vacanța de sărbători a restricțiilor existende deja, ce includ închiderea predării față în față în învățământul secundar, decisă la începutul lunii noiembrie.

Danemarca

Tot elevii de gimnaziu și liceu au fost ținta unor măsuri și în Danemarca, țară care a decis trecerea elevilor mari la predare online acum o săptămână, în apropierea vacanței de Crăciun, în cadrul unor restricții aplicate până pe 3 ianuarie.

Photo 202478427 © YarrutaDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Formatori pentru profesori de gimnaziu

O criză serioasă de profesori buni de matematică și științe “e predictibilă peste maximum 10 ani” – raportul de țară TIMSS 2019. Ce spune studiul despre problemele și necesitățile profesorilor la materii unde acum, elevii, iau “notă de trecere”, dar rămân la coada UE

“Datele agregate, atât la nivelul profesorilor de științe, cât și al celor de matematică, reprezintă un semnal de alarmă cu privire la asigurarea în timp a bazinului de profesori din…
Vezi articolul

EXCLUSIV Moldova unește biblioteca digitală cu portalurile de înscriere online la grădiniță și școală. Cum se înscriu online copiii la grădiniță cu 3 ani înainte de a merge în grupa mică

Autoritățile de la Chișinău anunță că vor uni cele 3 platforme digitale pe care le-au creat în educație. Părinții își înscriu copiii la școală prin escoala.md și la grădiniță prin…
Vezi articolul

Gradația de merit trebuie regândită, creșterile salariale automate ar trebui limitate, iar salariile pentru diversele grade didactice să fie revizuite – măsuri propuse de OCDE pentru corelarea salariilor cu performanța profesorilor

„România va trebui să stabilească o legătură mai strânsă între promovare, salarizare și performanță”, dacă își dorește ca regulile pentru evoluția în carieră a cadrelor didactice și creșterile salariale planificate…
Vezi articolul

Creșterea salarială din Educație, obținută de profesori în urma grevei generale din mai-iunie 2023, abia acoperă creșterile medii de prețuri din ultimii 6 ani, deși ministrul Ligia Deca vorbea despre „triplarea” salariului debutantului

Pe 14 iunie în Parlament, când își prezenta intențiile pentru al doilea mandat de ministru al Educației, Ligia Deca spunea că salariul brut al unui profesor debutant „s-a triplat, față…
Vezi articolul

INFOGRAFICE Ce spun directorii de școli vs. ce spun rezultatele PISA 2022: Diferențe majore urban-rural în performanțele elevilor, în timp ce directorii nu raportează diferențe semnificative privind personalul didactic sau dotările / Plus: nu sunt diferențe în rezultatele la Matematică între elevii din școli cu resurse și cei din școli cu deficit de resurse

Raportul național PISA 2022 relevă o situație ieșită din comun în cazul României, când vine vorba despre modul cum se reflectă dotările școlilor în rezultatele elevilor din urban și rural…
Vezi articolul