USR sesizează Avocatul Poporului şi Curtea de Conturi pe vidul creat prin desfiinţarea inspectoratelor şcolare judeţene şi ARACIP

2.508 vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Senatorul USR Ştefan Pălărie sesizează Avocatul Poporului şi Curtea de Conturi, acuzând ministrul Educaţiei, Ligia Deca şi Guvernul Ciolacu că au lăsat în aer funcţionarea unor instituţii cheie din Educaţie şi, implicit, întreg sistemul de învăţământ, prin desfiinţarea inspectoratelor şcolare, Caselor Corpului Didactic şi Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, transmite News.ro, preluată de G4Media.ro.

”Ministrul Ligia Deca şi Guvernul Ciolacu au lăsat în aer funcţionarea unor instituţii cheie din Educaţie şi, implicit, întreg sistemul de învăţământ. Au desfiinţat inspectoratele şcolare, Casele Corpului Didactic şi Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, dar nu au mai pus nimic în loc, deşi aveau obligaţia legală. Senatorul USR Ştefan Pălărie sesizează Avocatul Poporului şi Curtea de Conturi pe funcţionarea fără bază legală a acestor instituţii, situaţie cu impact şi asupra cheltuirii banilor publici. Totodată, USR solicită ministrului Deca şi Guvernului să ia măsuri, de urgenţă, pentru înlăturarea haosului creat, încă o dată, în sistemul de educaţie”, anunţă USR.

”Legile Educaţiei, în loc să producă o schimbare, au produs un vid, o gaură neagră. Astăzi, întreg sistemul de educaţie preuniversitar stă să facă implozie, pentru că baza legală de funcţionare a inspectoratelor judeţene şi a ARACIP a fost desfiinţată la 3 septembrie, dar Ministerul Educaţiei nu a pus încă nimic în loc, la centru şi în judeţe. Doamna Deca aplică haotic părţi din legea veche şi din legea nouă, după cum îi convine. În lipsa clarificării de urgenţă, toate actele emise de aceste instituţii riscă să fie lovite de nulitate, dacă sunt atacate în instanţă”, declară senatorul USR Ştefan Pălărie.

  • Edupedu.ro a semnalat, vineri, că a fost abrogată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, care la articolul 14 prevedea înființarea ARACIP. Informațiile au fost verificate de Edupedu.ro cu mai mulți juriști și avocați care au analiza cadrul legislativ în vigoare. Concluzia lor a fost unanimă: ARACIP nu are o bază legală de funcționare, prin urmare orice act, acreditare și autorizare emise de agenție pot fi lovite de nulitate.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Citește și:
EXCLUSIV Agenția ARACIP, care acreditează și autorizează școlile din România, funcționează ilegal

6 comments
  1. Vai, ce pierdere!!! Ce ne facem fără îndrumarea inspectorilor?!? Deja mă simt dezorientată. Propun să se înființeze o comisie.

  2. Cine sunt inspectori azi? Niște profesori care nu au nicio pregatire pentru aceste funcții deținute. Cei mai mulți sunt racolați politic, sau pe considerente de cumetrie, prietenie, relații cu inspectorii șefi, sau alți șefi din administrațiile locale. Odată numiți “inspectori” ei chiar cred/se cred a fi “cineva”, a fi mai deosebiti fata de perioada când erau la catedre. Nimic însă, nu ii face deosebiți. Cea mai buna, cea mai corecta mișcare ar fi ca inspectoratele sa fie desființate de ieri dacă s ar putea. Oricum nu au nicio relevanta, ba mai mult în urma grevei au primit măriri de salarii în condițiile în care în perioada grevei făceau tot posibilul sa o oprească, sa oprească profesorii de la a face greva. Sunt niște ipocriți, politruci de cea mai joasa speță

    1. poate chiar asta este rolul inspectoratelor : evitarea grevelor SI revoltelor. sunt defapt niste interpuși. fara ei , nu rasare soarele , e un vid imens…
      cloaca de lipitori 🧐

  3. Partea „plină” a paharului: Mai bine că nu s-a înființat struțo-cămila araciip….! Vede cineva în stare actuala „aracip” să preia inspectoratele școlare (inspecția școlară)?
    Finlanda a analizat și a pus în aplicare un astfel de plan în …20 de ani! Adică, în 1970 au hotărât că în 1990 vor desființa i.ș. Și au făcut-o! Dar din alte considerente: descentralizare, autoevaluare, responsabilizare etc. Trecerea de la paradigma inspecției la cea a evaluării!
    Actualul aracip, înființat pe „filosofia” fostului președinte Ș.I: care nu avea habar de managementul calității, decât din auzite dar, deși citea, culmea, nu l-a înțeles niciodată – ca atare nu a scris absolut nimic pe acest domeniu! Doar a „cochetat” cu anumite concepte (neințelese pt el). Exemplu: „managementul și asigurarea calității” – total eronat acest mixaj de concepte implicite! Dar să revenim în „actualitate”: Actuala conducere a aracip este formată și „hrănită” cu ideile fostului președinte. Dacă domnia sa nu a înțeles mare lucru, cum credeți că actuala conducere ar înțelege? Poate chiar mai puțin decât predecesor…..
    Din perspectiva legalității semnalate ….Mai este mult până departe ! Se pare că actuala prevedere intră în coliziune cu mai multe interese și f posibil să se proroge urgent „araciip” și să rămână aceeași mărie …aracip. Oricum, aportul în ceea ce privește managementul calității în sistem tinde „asimptotic” la zero…! Pe bani mulți, f mulți!
    „Asigurarea calității” așa cum este definită în literatura de specialitate (despre care nici predecesorul nici actuala mărie nu au auzit) nu are nicio legătură cu „a asigura calitatea educației” promovată de măreața instituție! Alături de mult prea lăudata „stare de bine” a elevului care, se pare că s-a transformat în „starea euforică” a elevului român din actualitate… !
    MAi bine umblați la concepte, standarde, evaluări reale (de terță parte) și, mai ales, experți în domeniu, decât la „înlocuirea tusei cu junghiul”…!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesori admiși cu burse de 3.700 lei/lună la masteratul didactic al facultății unde lucrează: Cazul unor cadre de la Facultatea de Matematică și Informatică – Universitatea Babeș-Bolyai / Instituția a adoptat ulterior norme etice pentru „cadrul didactic student” și spune că nu a fost nimeni avantajat la admitere

Mai multe cadre didactice ale Facultății de Matematică și Informatică a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, inclusiv un membru al comisiei de admitere, au concurat și au fost admise la…
Vezi articolul

Campanie a USR prin care politicienii din Opoziție fac apel la populație să le scrie senatorilor să nu voteze proiectele de legi ale Educației / Într-un clip, prezintă Educația ca pe o mamă agresată de un bărbat, în fața copiilor, și pentru care nimeni nu intervine

Mai mulți parlamentari USR au demarat o campanie de sensibilizare a populației la problemele din proiectele legilor Educației. Într-un clip publicat vineri pe pagina senatorului Ștefan Pălărie, apare o femeie…
Vezi articolul

Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019, un total de 10 medalii pentru elevii români. Aurul a fost câștigat de David Corneliu Turturean de la Colegiul Ștefan cel Mare din Suceava și de Robert Gabriel Pășcălău de la Colegiul Mircea cel Bătrân din Constanța

România a participat cu două echipe de elevi la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 și a obținut în total zece premii: două medalii de aur, patru medalii de…
Vezi articolul