Senatorul USR Ştefan Pălărie sesizează Avocatul Poporului şi Curtea de Conturi, acuzând ministrul Educaţiei, Ligia Deca şi Guvernul Ciolacu că au lăsat în aer funcţionarea unor instituţii cheie din Educaţie şi, implicit, întreg sistemul de învăţământ, prin desfiinţarea inspectoratelor şcolare, Caselor Corpului Didactic şi Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, transmite News.ro, preluată de G4Media.ro.
- Edupedu.ro a scris, vineri, că ARACIP funcționează ilegal, deoarece legea sa de înființare a fost abrogată când a intrat în vigoare Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
”Ministrul Ligia Deca şi Guvernul Ciolacu au lăsat în aer funcţionarea unor instituţii cheie din Educaţie şi, implicit, întreg sistemul de învăţământ. Au desfiinţat inspectoratele şcolare, Casele Corpului Didactic şi Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, dar nu au mai pus nimic în loc, deşi aveau obligaţia legală. Senatorul USR Ştefan Pălărie sesizează Avocatul Poporului şi Curtea de Conturi pe funcţionarea fără bază legală a acestor instituţii, situaţie cu impact şi asupra cheltuirii banilor publici. Totodată, USR solicită ministrului Deca şi Guvernului să ia măsuri, de urgenţă, pentru înlăturarea haosului creat, încă o dată, în sistemul de educaţie”, anunţă USR.
”Legile Educaţiei, în loc să producă o schimbare, au produs un vid, o gaură neagră. Astăzi, întreg sistemul de educaţie preuniversitar stă să facă implozie, pentru că baza legală de funcţionare a inspectoratelor judeţene şi a ARACIP a fost desfiinţată la 3 septembrie, dar Ministerul Educaţiei nu a pus încă nimic în loc, la centru şi în judeţe. Doamna Deca aplică haotic părţi din legea veche şi din legea nouă, după cum îi convine. În lipsa clarificării de urgenţă, toate actele emise de aceste instituţii riscă să fie lovite de nulitate, dacă sunt atacate în instanţă”, declară senatorul USR Ştefan Pălărie.
- Edupedu.ro a semnalat, vineri, că a fost abrogată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, care la articolul 14 prevedea înființarea ARACIP. Informațiile au fost verificate de Edupedu.ro cu mai mulți juriști și avocați care au analiza cadrul legislativ în vigoare. Concluzia lor a fost unanimă: ARACIP nu are o bază legală de funcționare, prin urmare orice act, acreditare și autorizare emise de agenție pot fi lovite de nulitate.
Citește articolul complet pe G4Media.ro
6 comments
Vai, ce pierdere!!! Ce ne facem fără îndrumarea inspectorilor?!? Deja mă simt dezorientată. Propun să se înființeze o comisie.
Cine sunt inspectori azi? Niște profesori care nu au nicio pregatire pentru aceste funcții deținute. Cei mai mulți sunt racolați politic, sau pe considerente de cumetrie, prietenie, relații cu inspectorii șefi, sau alți șefi din administrațiile locale. Odată numiți “inspectori” ei chiar cred/se cred a fi “cineva”, a fi mai deosebiti fata de perioada când erau la catedre. Nimic însă, nu ii face deosebiți. Cea mai buna, cea mai corecta mișcare ar fi ca inspectoratele sa fie desființate de ieri dacă s ar putea. Oricum nu au nicio relevanta, ba mai mult în urma grevei au primit măriri de salarii în condițiile în care în perioada grevei făceau tot posibilul sa o oprească, sa oprească profesorii de la a face greva. Sunt niște ipocriți, politruci de cea mai joasa speță
poate chiar asta este rolul inspectoratelor : evitarea grevelor SI revoltelor. sunt defapt niste interpuși. fara ei , nu rasare soarele , e un vid imens…
cloaca de lipitori 🧐
serios?!?
Adevărul este că unde sa se duca toate coțofenele din inspectorate ?
la clasă!?!?
doamne , feri…
la clasa?! nu cred că ar mai știi ce să facă acolo:))
Partea „plină” a paharului: Mai bine că nu s-a înființat struțo-cămila araciip….! Vede cineva în stare actuala „aracip” să preia inspectoratele școlare (inspecția școlară)?
Finlanda a analizat și a pus în aplicare un astfel de plan în …20 de ani! Adică, în 1970 au hotărât că în 1990 vor desființa i.ș. Și au făcut-o! Dar din alte considerente: descentralizare, autoevaluare, responsabilizare etc. Trecerea de la paradigma inspecției la cea a evaluării!
Actualul aracip, înființat pe „filosofia” fostului președinte Ș.I: care nu avea habar de managementul calității, decât din auzite dar, deși citea, culmea, nu l-a înțeles niciodată – ca atare nu a scris absolut nimic pe acest domeniu! Doar a „cochetat” cu anumite concepte (neințelese pt el). Exemplu: „managementul și asigurarea calității” – total eronat acest mixaj de concepte implicite! Dar să revenim în „actualitate”: Actuala conducere a aracip este formată și „hrănită” cu ideile fostului președinte. Dacă domnia sa nu a înțeles mare lucru, cum credeți că actuala conducere ar înțelege? Poate chiar mai puțin decât predecesor…..
Din perspectiva legalității semnalate ….Mai este mult până departe ! Se pare că actuala prevedere intră în coliziune cu mai multe interese și f posibil să se proroge urgent „araciip” și să rămână aceeași mărie …aracip. Oricum, aportul în ceea ce privește managementul calității în sistem tinde „asimptotic” la zero…! Pe bani mulți, f mulți!
„Asigurarea calității” așa cum este definită în literatura de specialitate (despre care nici predecesorul nici actuala mărie nu au auzit) nu are nicio legătură cu „a asigura calitatea educației” promovată de măreața instituție! Alături de mult prea lăudata „stare de bine” a elevului care, se pare că s-a transformat în „starea euforică” a elevului român din actualitate… !
MAi bine umblați la concepte, standarde, evaluări reale (de terță parte) și, mai ales, experți în domeniu, decât la „înlocuirea tusei cu junghiul”…!