Unul dintre răspunsurile din baremul de la simularea Evaluării Națională de clasa a VIII-a 2025, proba de Limba și literatura română, contestat de către elevi: Întrebarea era despre producția de miere la nivel european, nu în Uniunea Europeană

21.383 de vizualizări
Baremul de corectare și notare publicat luni, de Ministerul Educației și Cercetării, pentru subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2025, proba de Limba și literatura română, conține un răspuns contestat de mai mulți elevi de clasa a VIII-a participanți la probă. Aceștia au semnalat pe adresa redacției situația de la Subiectul I, punctul 5.

Elevii au primit la simulare două texte suport, iar pe baza acestora au avut mai multe cerințe. La textul al doilea, care era un articol din Dilema Veche de Cristina Ștefan, „Rezistența prin apicultură”, în foaia de examen scria: „Producţia de miere nu a fost foarte bună în ultimii ani. Totuşi, conform datelor centralizate la nivel european, România este ţara cu cea mai mare producţie de miere din Uniunea Europeană, realizând, în 2015, 35.000 de tone de miere, comparativ cu doar 20.000 de tone în 2014”.

Cerința pentru elevi, pe baza acestui paragraf, a fost: „Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a marca dacă acesta este adevărat sau fals, bazându-te pe informațiile din cele două texte”, iar enunțul pe care trebuia să îl marcheze cu „adevărat” sau „fals” era următorul: „La nivel european, în 2015, țara noastră a ocupat primul loc la producția de miere”.

În baremul de corectare și notare acest item apare că ar trebui notat cu „adevărat”, răspuns pentru care elevul primește 1 punct, din cele 6 ale subpunctului 5, Subiectul I.

În realitate, enunțul este „fals”, având în vedere felul în care a fost pusă întrebarea. Asta pentru că în 2015 la nivelul continentului european Ucraina a înregistrat cea mai mare cantitate la producția de miere, conform datelor FAO, Organizația pentru Agricultură și Alimente a Națiunilor Unite. Dacă întrebarea ar fi fost pusă pe baza textului, adică „La nivelul Uniunii Europene, în 2015, țara noastră a ocupat primul loc la producția de miere”, atunci enunțul ar fi fost „adevărat”.

Screenshot

Baremul de corectare și notare de la Evaluarea Națională 2025 poate fi descărcat de aici.

Subiectele de la simularea probei de Limba și literatura română Evaluarea Națională 2025.

Pentru corectitudinea datelor, producția de miere din Europa în anul 2015, raportată de FAO:


5 comments
  1. Si fiica mea a raspuns cu fals, stiind ca e o diferenta intre Europa si UE, dar i s-a transmis de catre profesori ca se va corecta dupa barem, chiar daca e gresit.
    Speram ca la EN sa se aleaga cu mai mare atentie textele si intrebarile aferente.

  2. Într-adevăr, informația este greșită, dar în cerință scrie “bazându-te pe informațiile din cele 2 texte date”. Deci răspunsul este a adevărat.

    1. Dacă te bazezi pe cele doua texte, nu ai cum sa știi cine a fost pe locul 1 in Europa. Poți ști doar ca România a fost pe locul 1 in Uniunea Europeană.

    2. Se poate spune că formularea enunțului nu este riguroasă. Textul este corect, însă vorbește despre producția de miere în Uniunea Europeană, în timp ce enunțul face referire la nivelul de producție european (în sensul larg). Pe baza textului nu poți spune nimic despre producția europeană, ci doar despre cea din UE. Însă pentru a putea da un răspuns (și ținând cont de context) ești obligat să presupui că enunțul face referire tot la UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorii școlari, trimiși în școli de Ministerul Educației să verifice criteriile specifice de înscriere la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță și creșă, după ce ar fi fost reclamații că „depășesc cadrul legal”

Inspectoratele școlare trebuie să verifice dacă școlile aplică noile prevederi privind repartizarea aleatorie a elevilor la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță. Potrivit unei note…
Vezi articolul

Google anunță schimbări majore în pachetul său pentru educație: Elevii nu vor mai putea intra înaintea profesorilor în ședințe Meet / În Classroom vor putea fi integrate aplicații din surse terțe / Va exista opțiunea de a-i “ține pe mut” pe toți participanții la videoconferință

Google va introduce în lunile următoare peste 50 de schimbări și opțiuni noi în pachetul său de programe pentru educație, care își schimbă numele din G Suite for Education în…
Vezi articolul

Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

Unitățile de învățământ din România, în calitate de instituții publice, sunt obligate din punct de vedere legal să colecteze separat deșeurile pe minimum 4 fracții (hârtie-carton, plastic, sticlă, metal). În…
Vezi articolul

DOCUMENT Până pe 31 martie, profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă – adresă a Ministerului Educației

Profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă, până pe 31 martie, conform unei…
Vezi articolul