Unul din doi elevi participanți la un sondaj Salvați Copiii spune că a fost victima bullying-ului în școală, iar unul din patru admite că a fost agresor / Peste 80% afirmă că au fost martorii unor situații de bullying în școală

414 vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Jumătate (49%) dintre elevii participanți la un sondaj online realizat de Salvați Copiii România spun că au fost victime ale bullying-ului, iar unul din zece afirmă că a fost des sau foarte des în astfel de situații, potrivit organizației citate. Participanții la același studiu afirmă într-o proporție foarte mare că au asistat la situații de bullying la școală, iar mai bine de un sfert (27%) admit că au fost agresori.
  • Sondajul a fost realizat online, pe un eșantion neprobabilistic, dar unul substanțial, de 4.449 de elevi cu vârste între 10 și 18 ani.

Potrivit anchetei, patru din cinci elevi (82%) spun că au fost martorii unor situații de bullying în școala unde învață, iar circa trei sferturi (73%) – că au asistat la situații de bullying în propria clasă.

În timp ce 49% dintre respondenți afirmă că au fost victime ale bullying-ului, peste un sfert (27%) admit că au fost autori ai actelor de bullying. Unul din 10 respondenți afirmă că s-a aflat des sau foarte des ținta unor fapte de bullying.

Aceeași anchetă online mai arată că, în rândul participanților:

  • Practic toți (99%) sunt familiarizați cu termenul de bullying.   
  • 28% afirmă că au asistat cu frecvență ridicată (des și foarte des) la acte de bullying.
  • 21% spun că situațiile de bullying în propria clasă au avut o frecvență ridicată. 
  • În grupul de prieteni – incidența fenomenului pare a fi mai redusă, aproape jumătate dintre elevi (45%) spunând că au asistat la astfel de situații în grupul de prieteni, în timp ce frecvențele ridicate au fost semnalate de doar 1 din 10 copii. 
  • Rețelele de socializare sunt indicate ca mediu în care copiii asistă frecvent la situații de bullying – 79% dintre ei afirmând că au asistat la astfel de situații, iar 45% declarând că asistă la cyberbullying des sau foarte des.
  • 84% dintre elevi afirmă că, în situații de bullying, au intervenit activ în sprijinul victimei.
  • Puțin peste o treime (34%) dintre elevi afirmă că s-au aflat în poziția de martor pasiv la situații de bullying. 
  • Trei sferturi dintre copii (74%) susțin că discută cu adulții despre situațiile de bullying, iar 22% din ei afirmă că fac acest lucru rar sau foarte rar.
  • Peste trei sferturi dintre respondenți (77%) afirmă că, în situații de bullying, adultul care intervine este profesorul diriginte. Cu o frecvență mai redusă (51%) a fost indicat directorul, urmat de alte cadre didactice (42%), alți elevi (35%), profesorul de serviciu (25%), consilierul școlar (18%), în timp ce 2% dintre respondenți susțin că nimeni nu intervine în astfel de situații.

Organizația Salvați Copiii folosește aceste date pentru a anunța o campanie de informare și conștientizare “a rolului pe care fiecare dintre noi, profesori, părinți, elevi, îl are în asigurarea unui climat educațional pozitiv în școli, astfel încât toți copiii să se simtă în siguranță, iar pauzele să redevină timp de relaxare, socializare și conectare”. Materialele campaniei ”Dreptul la Pauză” sunt disponibile pe site-ul www.scolifarabullying.ro. Tot pe site, elevii, profesorii si părinții care au nevoie de sprijin pentru a crea grupurile de acțiune antibullying pot apela la echipa Salvati Copiii.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFIC Lipsa Educației degradează calitatea vieții în România. Față de 2011 indicele pentru acces la Educație de calitate s-a redus la jumătate. În lume suntem pe locul 80 la învățătură, arată Indicele de Progres Social – Deloitte

România stă mult mai prost la capitolul educație decât la mulți alți parametri luați în calcul pentru a evalua calitatea vieții și bunăstarea socială, potrivit Indicelui de Progres Social realizat…
Vezi articolul

Universitățile care au atras cei mai mulți bani din Fondul pentru Situații Speciale – FSS, la dispoziția ministrului, în primul an de mandat Ligia Deca, 2023 – raport oficial / În top urcă și SNSPA, universitatea unde ea este acum prorector, cu sume în creștere față de 2021-2022

Universitatea din București conduce detașat în rândul universităților care au primit bani din fondurile pentru situații speciale, aflate la dispoziția ministrului Educației, în anul 2023 – primul an întreg în…
Vezi articolul

Presiune a universităților generaliste mari pentru schimbări în finanțarea universităților. Consorțiul Universitaria solicită lui Daniel David, devenit ministru din funcția de rector al UBB, membră a alianței academice, revizuirea actualului sistem

Revizuirea modelului de finanțare a universităților, pe baza unui „cost real per student”, precum și o finanțare diferențiată în urma evaluării și clasificării universităților în funcție de activitățile de cercetare…
Vezi articolul