Noul clasament al universităților Times Higher 2021 pe domenii de studiu: universitățile românești, departe de elita lumii. Babeș-Bolyai are cea mai puternică prezență și e singura din România la Educație și Psihologie. Nicio universitate românească la Drept

9.892 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Universitățile românești au o performanță modestă în noile clasamente ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date miercuri publicității de Times Higher Education, unul dintre principalii furnizori globali de asemenea evaluări. Mai toate marile universități românești sunt prezente într-un fel sau altul, dar la sute de poziții depărtare de liderii fiecărui domeniu. Clasamentul românesc e dominat de Universitatea Babeș-Bolyai, cu cele mai multe apariții și singura dintre instituțiile românești care apare în domeniile Educație și Psihologie. În domeniul Drept nu figurează nicio universitate românească.

Noul clasament al universităților dintre universitățile românești:

  • Babeș-Bolyai apare în total de nouă ori
  • Universitatea din București apare de șase ori
  • A.I. Cuza apare de patru ori
  • Universitatea Tehnică din Cluj Napoca apare de trei ori
  • ASE București și Dunărea de Jos Galați au câte două apariții
  • cele mai multe apar la Inginerie și Tehnologia Informației,respectiv Științe Fizice, dar numai una dintre acestea figurează în jumătatea superioară a clasamentului respectiv (Babeș-Bolyai la Inginerie-IT)

Arte și științe umaniste:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (401-500)
  • Universitatea A.I. Cuza (501+)
  • Universitatea din București (501+)

Afaceri și Științe economice:

Sursa: THE
  • Universitatea A.I. Cuza (601+)
  • Universitatea Babeș-Bolyai (601+)
  • Universitatea din București (601+)
  • Academia de Științe Economice București (601+)

Clinic/Preclinic/Sănătate:

Sursa. THE
  • Universitatea George Emil Palade Tg. Mureș (601+)
  • Universitatea Grigore T. Popa Iași (601+)
  • Universitatea Iulia Hațieganu Cluj-Napoca (601+)

Inginerie și Tehnologia Informației:

Sursa. THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (401-500)
  • Universitatea Politehnică din Timișoara (801-1000)
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (801-1000)
  • Universitatea Dunărea de Jos din Galați (1001+)
  • Universitatea Politehnică din București (1001+)
  • Universitatea Transilvania (1001+)

Informatică Noul clasament al universităților:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (601-800)
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (601-800)
  • Universitatea din București (801+)

Educație:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (401-500)

Științele vieții:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (601-800)
  • Universitatea din București (601-800)

Științe fizice:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (801-1000)
  • Universitatea A.I. Cuza (1001+)
  • Universitatea din București (1001+)
  • Universitatea Dunărea de Jos (1001+)
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (1001+)
  • Universitatea de Vest Timișoara (1001+)

Psihologie:

Sursa: THE
  • Universitatea Babeș-Bolyai (401-500)

Științe sociale:

Sursa: THE
  • ASE București (401-500)
  • Universitatea A.I. Cuza (601+)
  • Universitatea Babeș-Bolyai (601+)
  • Universitatea din București (601+)

Notă: Joi, Universitatea de Vest din Timișoara a marcat printr-un comunicat de presă faptul că figurează o dată în clasamentul THE 2021 după domenii de studiu, anume pe poziția 1001+ din 1149 de universități globale, în domeniul Științe fizice. Comunicatul îl citează pe rectorul Marilen Pirtea, potrivit căruia: „Predarea și cercetarea sunt principalele dimensiuni pentru care rankingul Times Higher Education Subject Rankings califică Universitatea de Vest în grupa primelor șase universități din România, la Științele fizice. Este o nouă evaluare prin care sunt confirmate atât calitatea programelor educaționale, cât și cea a proiectelor de cercetare din UVT. În lumea globală a competiției directe, în care se află cum universitățile cu prezență internațională semnificativă, această clasare meritorie arată că avem un capital bun universitar, rezultate și confirmări care sunt astăzi certificate, dar mai ales o perspectivă promițătoare pentru poziționarea noastră cât mai bună în lumea cercetării și educației academice de mare performanță, la nivel internațional”.

Vezi clasamentele detaliate, după domenii de studiu, aici

Foto: Pixabay.com


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectoriada III. Cine sunt rectorii care vizează al treilea mandat, politicienii care conduc universități și cazul aparte al Politehnicii, unde alegerile au loc cu 6 luni înainte de expirarea mandatului

Portița introdusă în legea educației de miniștrii Costoiu și Pricopie devine astăzi calea pentru al treilea mandat de rector pentru 10 dintre șefii instituțiilor de învățământ superior de stat din…
Vezi articolul

Profesorul Cătălin Ciupală: Foarte mulți copii nu au făcut nimic la subiectul III, la simularea pentru Evaluarea Națională – Matematică, unde „se puteau lua 50 de sutimi destul de ușor” / „Atitudinea copilului față de a rezolva probleme este aproape zero… Gândiți-vă când vor fi adulți, cu non-combat”

La subiectul III de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 – Matematică erau subpuncte ”destul de ușoare, eu cred că se puteau lua 50 de sutimi destul de ușor”.  Dar…
Vezi articolul

Campusuri digitalizate complet și profesori pregătiți pentru instruirea online au devenit nevoi majore ale studenților – studiu internațional Ernst&Young

Calitatea predării online este o nemulțumire majoră pentru studenți la nivel internațional, potrivit unui studiu realizat de Ernst&Young în 11 țări preponderent dezvoltate. Analiza, publicată recent, argumentează pentru întărirea capacităților…
Vezi articolul

Oana Moraru, despre Evaluările Naționale: În nicio școală de stat din România, profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor / Profesorii, cu câteva excepții, nu știu să predea la alt nivel decât “explic, înțeleg, identific, subliniez, definesc”

Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce elevii nu mai învață lecția în clasă, așa cum ar trebui: profesorii sunt slab pregătiți, iar rezultatele…
Vezi articolul