Universitățile pot depune proiecte pentru construcția și modernizarea căminelor, cantinelor și pentru spații de recreere pâna pe 26 iulie, în două apeluri de 70 de milioane de euro, lansate de Ministerul Educației

327 de vizualizări
Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com
Universitățile de stat acreditate pot depune proiecte pentru construcția și modernizarea căminelor, cantinelor și pentru spații de recreere pâna pe 26 iulie, în runda II-a pentru două apeluri de 70 de milioane de euro, lansate de Ministerul Educației. Cel puțin 40% din infrastructura nou construită este destinată studenților proveniți din medii defavorizate, conform Ghidurilor.

Reamintim că 42 de proiecte depuse de universități au fost admise pentru finanțare în runda I a celor două apeluri. Construirea unui cămin studențesc nou în Regie a fost proiectul cu cel mai mare punctaj în apelul privind construcția infrastructurii universitare.

Alocarea financiară a apelului de proiecte pentru construcția de cămine universitare este de 43.028.568 de euro, iar pentru modernizarea infrastructurii universitare (spații de recreere și cazare) este de 27.275.000 de euro, conform comunicatului Ministerului Educației. În total, sunt disponibili 70 de milioane de euro.

Solicitanții eligibili sunt toate tipurile de instituții de învățământ superior de stat acreditate.

Apelurile sunt de tip competitiv, cu termen limită de depunere. Finanțarea se alocă în funcție de punctajul obținut, în limita bugetului disponibil. 

În cadrul ambelor apeluri, proiectele se depun exclusiv online, prin platforma electronică dedicată PNRR, disponibilă la adresa https://proiecte.pnrr.gov.ro, în perioada 19.06.2024-26.07.2024, ora 17:00, a anunțat Ministerul Educației.

Calendar apel „Construcția infrastructurii universitare pentru campusurile studențești ale viitorului”

Calendar apel „Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil”

Prin investiția privind asigurarea infrastructurii universitare (cămine, cantine, spații de recreere) se vor atinge următoarele ținte, conform Ghidului solicitantului: 

  • Construirea a 3 998 de locuri și extinderea/ modernizarea a 11 547 de locuri în campusuri universitare pentru a crea noi spații de recreere și lectură, în special pentru studenții defavorizați. 

În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Locurile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 30 septembrie 2025 

  • Construirea a 2 787 de locuri și extinderea/modernizarea a 2 488 de locuri în campusurile universitare, pentru crearea de noi cantine. 

Pentru modernizare, contractele vor include o cerință minimă de reducere a consumului de energie pentru încălzire cu cel puțin 50% în comparație cu consumul anual de energie pentru încălzire înainte de renovarea clădirii, ceea ce va conduce la o creștere cu 30% a economiilor de energie primară în comparație cu starea anterioară renovării. În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Clădirile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 30 septembrie 2025

  • Construirea a 3 749 de locuri și extinderea/modernizarea a 11 571 de locuri în campusuri universitare pentru a oferi cazare studenților proveniți din medii socio-economice defavorizate, cu dizabilități, minorități etnice sau din familii monoparentale, care vor avea prioritate în obținerea unui loc în campusurile universitare nou construite. 

Contractele vor include o cerință minimă de reducere a consumului de energie pentru încălzire cu cel puțin 50% în comparație cu consumul anual de energie pentru încălzire înainte de renovarea clădirii, ceea ce va conduce la o creștere cu 30% a economiilor de energie primară în comparație cu starea anterioară renovării. 

În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Locurile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 31 decembrie 2025 

  • Cel puțin 40% din numărul de 15 545 de spații de recreere, 5 276 de locuri de cantină și 15 320 de locuri de cazare vor fi rezervate pentru studenții din medii defavorizate. 

Studenții care primesc bursă socială vor avea prioritate pentru a obține locuri în infrastructura universitară modernizată. Universitățile vor transmite rapoarte anuale Ministerului Educației privind utilizarea infrastructurii nou construite/extinse.Termen 31 martie 2026. 

Ghid Solicitant „Construcția infrastructurii universitare pentru campusurile studențești ale viitorului”
Ghid solicitant „Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil”

Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Participanții la etapa județeană a Olimpiadei de matematică au dreptul să își vadă lucrările după contestații, potrivit unei adrese a Ministerului către Inspectoratul Școlar București

Participanții la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Matematică (ONM) au dreptul să își vadă lucrările după contestații, conform unei adrese a Ministerului Educației (ME) către Inspectoratul Școlar al Municipiului…
Vezi articolul
Constantin Ichim / Foto: Arhiva personala

Articol susținut de Fundația Orange

Educație digitalizată la sat. Exemplul școlii cu 4 note de 10 la Evaluarea Națională, după intrarea în proiectul Digitaliada, introducerea Informaticii ca materie obligatorie și a orelor remediale. Constantin Ichim, director: Mi s-a dat foarte multă încredere

Pot face profesorii performanță și carieră la școlile din sate? Digitalizarea educației îi poate ajuta pe copiii și profesorii din mediul rural? Cu o pondere de 83% a copiilor care…
Vezi articolul

Telefoanele mobile și tabletele să nu fie folosite în școlile din Italia, nici în scopuri didactice, vrea ministrul Educației. Giuseppe Valditara anunță că va trimite reguli profesorilor și părinților

Folosirea telefoanelor trebuie evitată în grădinițe și școli, anunță Ministerul Educației din Italia, care elaborează noi ghiduri „privind educația pentru cetățenie”, transmite ilsole24ore.it, care citează publicația Il Foglio, pentru care…
Vezi articolul

PROIECT Statutul elevului 2024. Părinții și elevii pot solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, reevaluarea lucrării scrise, dacă argumentele prezentate de profesor nu sunt considerate satisfăcătoare

Dacă argumentele unui profesor în privința notelor elevilor de la lucrările scrise nu sunt considerate satisfăcătoare, elevii și părinții pot solicita, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii…
Vezi articolul