Universitățile nu mai pot transforma contractele de muncă ale asistenților universitari, pe perioadă determinată, în contracte pe perioadă nedeterminată, fără a organiza concurs – proiect de lege aprobat de Senat, care merge la promulgare

2.060 de vizualizări
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
Plenul Senatului a adoptat, luni, în calitate de for decizional, o propunere legislativă, iniţiată de deputaţi liberali, care prevede că un contract de muncă pe perioadă determinată, al unui asistent universitar, nu mai poate fi transformat în unul pe perioadă nedeterminată, fără concurs, așa cum se întâmplă în prezent, potrivit legii Educației nr. 1 /2011. Practic, senatorii au votat eliminarea din lege a unui articol care prevede acest lucru. Documentul urmează să meargă spre promulgare la președintele Klaus Iohannis.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 cere abrogarea alin. (5) al art. 294 din Legea educaţiei naţionale. Mai exact, acesta prevede în prezent că o universitate transformă automat un contract pe perioadă determinată, într-unul pe perioadă nedeterminată, în cazul asistenților universitari care au obținut postul prin concurs.

”(5^1) Contractul de muncă pe perioadă determinată dintre o universitate și un asistent universitar, încheiat în baza unui concurs, la care au fost îndeplinite standardele de ocupare specifice funcției prevăzute de art. 301 alin. (1), se transformă în contract de muncă pe perioadă nedeterminată, conferind calitatea de titular”, scrie în legea în vigoare.

Sursa: Legea Educației

Inițiatorii propunerii motivează: “Această reglementare (…) încalcă în mod vădit şi principiile Codului muncii, aprobat prin Legea nr. 53/2003, în sensul că obligă universitatea, în calitatea sa de angajator, să schimbe caracterul contractului de muncă încheiat pe o perioadă determinată în unul pe o perioadă nedeterminată fără organizarea unui concurs (…). Pe de altă parte, asigură o funcţionare mai eficientă a şcolilor doctorale, pentru că permite angajarea pe perioadă determinată a mai multor doctoranzi fără a se naşte obligaţia legală de a transforma caracterul contractului de muncă. Pentru toate aceste motive considerăm că dispoziţia legală actuală creează discriminare şi se impune abrogarea acesteia”, potrivit expunerii de motive.

DOCUMENT Expunerea de motive:

DOCUMENT Forma inițială a propunerii legislative:

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Normal! Dupa ce cei interesati si-au atins scopul (a se reveni putin asupra nepotismului)!. Probabil anormalul va redeveni normal atunci cand noi interese vor aparea! Din acest punct de vedere, stirea este banala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința “hibrid” SuperTeach este LIVE VIDEO. Cristina Gheorghe: Dacă scopul, anul trecut, era să ne întâlnim și să ne bucurăm toți împreună, acum este cum putem să ne ferim unii de alții la acest început de an școlar

Prima conferință “hibrid” SuperTeach a început la ora 09:30. “Jumătate din speakerii de la conferință vor fi aici, prezenți fizic, iar ceilalți online. Vom simula cumva școala, începutul ei, să…
Vezi articolul

Rectorul Universității de Științe Agricole din Cluj, Cornel Cătoi, reales pentru al treilea mandat, este vizat de o contestație la Ministerul Educației, dar după ce a fost confirmat în funcție

Alegerile de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, soldate la începutul lunii februarie cu realegerea în funcție a rectorului Cornel Cătoi, sunt vizate de o…
Vezi articolul

Consiliul Elevilor: Planurile-cadru pentru liceu așteaptă să fie revizuite de peste 4 ani / Elevii trec de la un curriculum nou, bazat pe cunoștințe și abilități practice, în gimnaziu, la curriculumul liceal învechit

„Elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit”, ținând cont…
Vezi articolul