Universitățile australiene au fost nevoite să schimbe modul în care organizează examenele și alte evaluări, pe fondul temerilor că studenții folosesc un nou software de inteligență artificială pentru a scrie eseuri, transmite The Guardian, potrivit G4Media.ro.
Instituțiile importante au adăugat noi reguli care prevăd că utilizarea inteligenței artificiale reprezintă trișare, iar unii studenți au fost deja prinși folosind acest software. Însă un expert în inteligență artificială a avertizat că universitățile se află într-o „cursă a înarmării” pe care nu o pot câștiga niciodată.
ChatGPT, care generează texte pe orice subiect ca răspuns la o solicitare sau la o interogare, a fost lansat în noiembrie de OpenAI și a fost deja interzis pe toate dispozitivele din școlile publice din New York din cauza îngrijorărilor legate de „impactul negativ asupra învățării elevilor” și a potențialului de plagiat.
La Londra, un profesor universitar a testat-o în raport cu o întrebare de examen din 2022 și a declarat că răspunsul IA a fost „coerent, cuprinzător și se limitează la punctele esențiale, ceea ce studenții nu reușesc adesea să facă”, adăugând că va trebui să „stabilească un alt tip de examen” sau să îi priveze pe studenți de acces la internet pentru examenele viitoare.
Articolul complet, pe G4Media.ro.
Foto © Andreaobzerova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.