Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

919 vizualizări
Predare exclusiv online
Predare exclusiv online la facultati / Foto: Facebook – UBB
Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

(4) vor fi digitalizate la scară largă;

(5) vor identifica și utiliza avantaje competitive cu potențial inovativ în relația cu universitățile americane și cele asiatice;

(6) vor concepe cooperarea academică nu ca ceva între universități din țări europene diferite, ci între actori academici care fac parte din aceeași arie europeană a educației și cercetării.

The Guild este o organizație ce reunește în prezent 20 de mari universități eurpene, printre care cele din Berna, Bologna, Ghent, Glasgow, Groningen, Oslo, Uppsala, dar și King’s College din Londra și University of Warwick.

Rectorul UBB, Daniel David, citat în comunicatul universității pe această temă:

  • „Evident, incluziunea nu trebuie făcută în dauna excelenței și a meritocrației; cele două pot fi și trebuie să fie gândite complementar, iar avantajele competitive și inovarea trebuie căutate în cercetarea avansată/de frontieră, care poate genera nu doar inovații incrementale, ci și disruptive, capabile să dinamizeze piețele existente și chiar să creeze medii socio-economice și culturale noi”.

Citește și: Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Petiție cu peste 1.500 de semnături pentru ca absolvenții de liceu să intre la facultate fără admitere și cu premiile II, III și mențiune la olimpiade – etapele naționale. Șase argumente „pentru”

Decizia ca absolvenții de liceu din 2025 să nu se poată înscrie la facultate fără admitere, în baza premiilor II, III sau mențiune la olimpiade, este „nejustificată și are urmări…
Vezi articolul

Cum vor fi cazați studenții în cămine și câte persoane vor sta în cameră, informații solicitate de Alianța Națională a Studenților, care critică ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății

Universitățile trebuie să anunțe desfășurarea procesului de cazare, condițiile în care va avea loc, numărul de locuri de cazare și numărul de studenți în cameră, solicită Alianța Națională a Organizațiilor…
Vezi articolul

Universitatea parlamentară Valahia: La Târgoviște rectorul, președintele senatului universitar, cel puțin un vicepreședinte și un fost decan influent vor candida în alegerile legislative, toți pe listele PSD

Controlul politic asupra unor instituții de învățământ superior din România, consfințit de legile Deca-Iohannis, se distinge cel mai bine în actualul moment electoral prin situația de la Universitatea Valahia din…
Vezi articolul

BREAKING Examenul de licență și lucrarea de licență devin ambele obligatorii din anul universitar 2025-2026. Ordinul de ministru – publicat în Monitorul Oficial, în ajun de Anul Nou

Examenul de licență și lucrarea de licență, precum și alte examene și lucrări de final de studii universitare vor fi susținute obligatoriu „în pereche”, din anul universitar 2025-2026, potrivit ordinului…
Vezi articolul