Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

912 vizualizări
Predare exclusiv online
Predare exclusiv online la facultati / Foto: Facebook – UBB
Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

(4) vor fi digitalizate la scară largă;

(5) vor identifica și utiliza avantaje competitive cu potențial inovativ în relația cu universitățile americane și cele asiatice;

(6) vor concepe cooperarea academică nu ca ceva între universități din țări europene diferite, ci între actori academici care fac parte din aceeași arie europeană a educației și cercetării.

The Guild este o organizație ce reunește în prezent 20 de mari universități eurpene, printre care cele din Berna, Bologna, Ghent, Glasgow, Groningen, Oslo, Uppsala, dar și King’s College din Londra și University of Warwick.

Rectorul UBB, Daniel David, citat în comunicatul universității pe această temă:

  • „Evident, incluziunea nu trebuie făcută în dauna excelenței și a meritocrației; cele două pot fi și trebuie să fie gândite complementar, iar avantajele competitive și inovarea trebuie căutate în cercetarea avansată/de frontieră, care poate genera nu doar inovații incrementale, ci și disruptive, capabile să dinamizeze piețele existente și chiar să creeze medii socio-economice și culturale noi”.

Citește și: Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Schimbări la Casele de cultură ale studenților, după 20 de ani: vor putea accesa fonduri europene, parteneriate cu universitățile și să organizeze activități de antreprenoriat pentru tineri – Hotărâre de Guvern adoptată

Casele de Cultură ale Studenților (CCS) vor deveni hub-uri educaționale și de formare profesională, unde tinerii vor putea învăța să-și dezvolte competențele antreprenoriale, să participe la programe de mentorat și…
Vezi articolul

Deontologia este și rămâne disciplină obligatorie la FJSC – Antonio Momoc, directorul departamentului de Comunicare, în replică la scrisoarea către ARACIS

„Deontologia este şi rămâne disciplină obligatorie pentru studenţii de la comunicare şi relatii publice şi publicitate la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării”, susține Antonio Momoc, directorul Departamentului de Antropologie…
Vezi articolul

Cele cinci mari universități din Consorțiul Universitaria protestează față de “legea abuzivă” referitoare la menținerea pensionarilor pe post până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Legiuitorul încalcă legea printr-o intervenție abuzivă

“Noi, cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria, considerăm inacceptabil ca tocmai legiuitorul să încalce legea, prin intervenția sa abuzivă într-un domeniu care aparține exclusiv factorilor decizionali ai unei universități”,…
Vezi articolul