Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

912 vizualizări
Predare exclusiv online
Predare exclusiv online la facultati / Foto: Facebook – UBB
Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

(4) vor fi digitalizate la scară largă;

(5) vor identifica și utiliza avantaje competitive cu potențial inovativ în relația cu universitățile americane și cele asiatice;

(6) vor concepe cooperarea academică nu ca ceva între universități din țări europene diferite, ci între actori academici care fac parte din aceeași arie europeană a educației și cercetării.

The Guild este o organizație ce reunește în prezent 20 de mari universități eurpene, printre care cele din Berna, Bologna, Ghent, Glasgow, Groningen, Oslo, Uppsala, dar și King’s College din Londra și University of Warwick.

Rectorul UBB, Daniel David, citat în comunicatul universității pe această temă:

  • „Evident, incluziunea nu trebuie făcută în dauna excelenței și a meritocrației; cele două pot fi și trebuie să fie gândite complementar, iar avantajele competitive și inovarea trebuie căutate în cercetarea avansată/de frontieră, care poate genera nu doar inovații incrementale, ci și disruptive, capabile să dinamizeze piețele existente și chiar să creeze medii socio-economice și culturale noi”.

Citește și: Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Marian Popescu: Am decis să nu mai susțin cursuri la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București, în semn de protest față de angajarea fostului șef de resurse umane al SRI. Senatul a votat, fără rușine, o impostură academică. La vedere

Senatul Universității din București “a votat, fără rușine, o impostură academică. La vedere“, scrie profesorul universitar Marian Popescu pe pagina sa de Facebook, unde anunță că „în semn de protest…
Vezi articolul

IBM susține o Educație adaptată la era digitală

Ești pregătit să îți dezvolți competențele pentru joburile viitorului? Obține micro-certificări de tipul “open digital badges” în platforma gratuită de educație digitală pentru tinerii de 14-20 de ani. Profesorii o pot folosi la orele de dirigenție, tehnologie, informatică și TIC

IBM a dezvoltat platforma Open P-TECH pentru a oferi tinerilor din întreaga lume acces gratuit și flexibil la resurse educaționale care să îi conecteze cu adevărat la viitoarele locuri de…
Vezi articolul

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, de Ziua Educației: Lipsa de respect față de acest domeniu, în frunte cu actualul ministru al educației, este atât de mare, încât avalanșa lor de mesaje, cu ocazia acestei zile, nu are acoperire în realitate

Lipsa mesajelor de Ziua Mondială a Educației din partea clasei politice, care coincide cu ziua când se votează și moțiunea de cenzură împotriva guvernului Cîțu, arată „lipsa de respect” față…
Vezi articolul

Șapte noi alianțe universitare europene, inclusiv două la care participă universități din România – printre cele 30 selectate acum să primească sprijin european prin Erasmus+ / Numărul de alianțe beneficiare crește la 50

30 de alianțe universitare europene au fost selectate în cadrul apelului Erasmus+ 2023 pentru a beneficia de sprijin financiar european pentru întărirea cooperării, ceea ce, după apelul din 2022, ridică…
Vezi articolul