Universitatea din București a decis cursuri față în față pentru semestrul al II-lea. Perioada de tranziție este stabilită de consiliul facultății / Decanul facultății poate aproba, în mod individual, la cererea motivată a cadrului didactic, desfășurarea online a activității didactice

13.654 de vizualizări
Școala de profesori - Universitatea din Bucuresti / Foto: unibuc.ro
Universitatea din București / Foto: unibuc.ro
Universitatea din București anunță că „activitățile didactice se vor desfășura cu prezență fizică, conform orarelor pentru semestrul al II-lea”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Senatul Universității din București a adoptat, în ședința din 16 martie 2022, hotărârea privind modalitatea de desfășurare a cursurilor în semestrul al doilea, până la finalizarea anului universitar 2021-2022.

Totodată, se precizează că „în baza prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 55/2020, introdus prin OUG nr. 99/2021, după reluarea activității în sistem fizic și în limita duratei semestrului al II-lea al anului universitar 2021-2022, decanul facultății poate aproba, în mod individual, la cererea motivată a cadrului didactic, desfășurarea online a activității didactice, fără a fi necesară nici recuperarea ulterioară și nici prezența cadrului didactic în cauză în spațiile de învățământ”.

„Pentru programele de studii pentru care nu există posibilitatea planificării imediate a activităților față în față, Consiliul Facultății va stabili o perioadă de tranziție și va hotărî fie organizarea în sistem online a activității în decursul acesteia, fie recuperarea ulterioară a activității, potrivit unui program stabilit de comun acord între cadrul didactic și studenți. Reprogramarea activității se poate face inclusiv în sistem modular, până la finalul semestrului. Programele de recuperare vor fi centralizate la nivelul departamentelor și facultăților”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, pentru activitățile desfășurate în sistem fizic pe durata perioadei de tranziție, „acolo unde este posibil, se recomandă și transmiterea online a activităților didactice pentru studenții care din motive obiective nu pot fi prezenți în spațiile de învățământ”.

În ceea ce privește formele de învățământ ID/IFR, activitățile de tutorat și cele aplicative asistate se vor organiza, conform standardelor ARACIS, față în față și/sau online sincron prin intermediul platformei informatice.


2 comments
  1. Aceasta autonomie universitară a distrus învățământul românesc. Un învățământ superior nebazat pe competiție, cu profesori și doctori făcuți fara concurs pe tara ci în mediul local ..universitățile devin astfel afaceri pe plan local prin care plătim din bugetul de stat o groaza de neisprăviți.
    Lăsați online-ul și treceți la munca face to face.

    1. Depinde. De exemplu, la studii masterale unde se presupune că studentul știe să învețe, învățământul se poate desfășura on-line sau chiar hibrid. Fiecare situație trebuie tratată în parte. Chiar cele mai prestigioase Instituții de învățământ din lume, au si forma de învățământ ON-LINE (la distanță sau cum doriți să-i spuneți), deci personal nu văd vreun impediment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciolacu cere criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă” / Ministra Deca susținea că salarizarea pe criterii de performanță nu ar fi posibilă

Șeful guvernului, Marcel Ciolacu, a făcut în mod repetat, marți, trimitere la nevoia de criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă și justificată” cerută de profesori, criterii necesare,…
Vezi articolul