Universitatea Babeș-Bolyai: Suntem cea mai reprezentativă universitate din țară în cercetare, potrivit Indicatorilor Esențiali de Știință din sistemul Web of Science

2.123 de vizualizări
Babeș-Bolyai - Mobilități virtuale
Foto: UBB / Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Universitatea Babeș-Bolyai arată, într-un comunicat emis luni, că este “cea mai reprezentativă universitate românească în cercetarea științifică, atât global, cât și pe domenii”, conform Indicatorilor Esențiali de Știință (ESI – Essential Science Indicators) din ultimul deceniu. Instituția precizează că evaluarea se bazează pe ESI din sistemul Web of Science evaluați în perioada ianuarie 2011 – februarie 2021 și actualizați pe 13 mai a.c.

Potrivit comunicatului UBB, în analiza ESI au fost identificate 7.108 instituții ale lumii care au avut contribuții în cel puțin unul dintre cele 22 de domenii Web of Science și care se regăsesc, prin prisma citărilor primite, între primele 1% instituții care contribuie esențial la știință. În acest context, UBB arată că este “prima universitate din țară, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care au contribuții esențiale la știință (1.454 în analiza generală a instituțiilor care prin citările primite se află între primele 1%)”.

Universitatea arată că se regăsește în 9 dintre cele 12 domenii în care se află vreo instituție din România:

  • “Prima și singura din România în domeniul Psychiatry/Psychology și între primele 1% instituții din lume care publică în acest domeniu (poziția 636 din 796 incluse în 1%). 
  • Prima din România în domeniul Engineering și între primele 1% instituții din lume care publică în acest domeniu (poziția 598 din 1722 incluse în 1%).
  • Prima din România în domeniul Environment/Ecology și între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 930 din 1257 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • Prima din România în domeniul Geosciences și între primele 1% instituții din lume care publică  în acest domeniu (poziția 765 din 806 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • Prima universitate din România în domeniul Mathematics (poziția 5 dacă considerăm și institutele de cercetare) și între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 247 din 289 incluse în 1%).
  • În domeniul Social Sciences (general) UBB ocupă locul 2 în țară între universități, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 1.488 din 1.707 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • În domeniul Plant & Animal Science UBB ocupă locul 2 în țară între universități, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 1.394 din 1.402 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • În domeniul Chemistry, UBB ocupă locul 2 între universitățile din țară și locul 4 dacă considerăm și institutele de cercetare, aflându-se în continuare între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 985 din 1.448 incluse în 1%).
  • În domeniul Physics, UBB ocupă în țară locul 3 între universitățile din țară și locul 6 dacă considerăm și institutele de cercetare, aflându-se în continuare între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 731 din 768 incluse în 1%).”

Citește și: Controlul asupra învățării, fondurile publice, experiența copiilor, printre lucrurile care vor influența “revenirea la normal” în școli, din toamnă – analiză Forbes

Universitatea Babes Bolyai Cluj Napoca / Foto: UBB


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile pot de acum să finanțeze din fonduri proprii proiecte de mobilitate academică a studenților, iar aceștia vor beneficia cel puțin o dată pe an de prezentări ale programelor de mobilitate disponibile / Fonduri de la buget pentru creșterea numărului de mobilități – Metodologie nou aprobată

Instituțiile de învățământ superior „pot finanța, cofinanța și/sau avansa fonduri din venituri proprii pentru a susține implementarea proiectelor de mobilitate”, potrivit noii Metodologii privind mobilitatea academică a studenților, aprobată printr-un…
Vezi articolul

Amfiteatre digitale pentru activitatea din laboratoarele facultăților, platforme de tip Igloo 3D și blended mobility – marile schimbări pentru Universitățile Europene. Sorin Costreie: Acum se creează o rețea de universități de performanță

Universitățile europene care să le permită studenților din București să aibă cursuri cu profesori din Germania, Italia sau Franța intră într-o fază neplanificată, din cauza pandemiei COVID-19. Marea schimbare este…
Vezi articolul