Uniunea Elevilor Reprezentanți semnalează mai multe probleme în Educație, printre care transportul elevilor: În lipsa unor soluții potrivite, elevii sunt nevoiți să recurgă la alternative nesigure, cum ar fi autostopul

762 de vizualizări
Foto: © Phuttharak Chindarot | Dreamstime.com
Uniunea Elevilor Reprezentanți spune că 2% din PIB, adică alocarea în Educație din acest an, reprezintă un procent “nesemnificativ pentru reformele necesare sistemului”. Într-un comunicat de presă transmis Edupedu.ro, organizația reclamă în special faptul că banii nu ajung pentru ca toți elevii să primească transport gratuit: “În lipsa unor soluții potrivite, elevii sunt nevoiți să recurgă la alternative nesigure, cum ar fi autostopul, o practică ce pune în pericol viața acestora”, spune UER. Organizația elevilor critică și noul Statut al Elevului, despre care spune că “nu aduce nici o schimbare”.

Uniunea Elevilor Reprezentanți (UER) semnalează lipsa finanțării în Educație care ar duce la abandon școlar. Organizația spune că „elevii sunt și astăzi privați de accesul la un transport gratuit. Mulți elevi nu beneficiază de nicio formă de transport, fiind nevoiți să apeleze la abandonul școlar”. De remarcat, comunicatul de presă reprezintă prima poziție publică a UER, după ce a fost aleasă o nouă conducere recent.

„Conform Hotărârii de Guvern nr. 810/2023, modificată ulterior prin HG nr. 1337/2023, elevii care nu sunt școlarizați în localitatea de domiciliu și care nu beneficiază de transport public ar urma să primească o sumă forfetară lunară pentru acoperirea cheltuielilor de transport. Această prevedere, concepută și implementată sub îndrumarea Ligiei Deca, s-a dovedit a fi o măsură ineficientă, întrucât sumele forfetare alocate sunt insuficiente și nu acoperă costurile reale de transport. În lipsa unor soluții potrivite, elevii sunt nevoiți să recurgă la alternative nesigure, cum ar fi autostopul, o practică ce pune în pericol viața acestora”, potrivit comunicatului de presă, semnat de noua președintă a UER, Ștefania Popa.

  • Edupedu.ro a scris că Ministerul Educației a tăiat sume pentru transportul elevilor, înainte de campania electorală, într-un nou proiect de HG, adoptat de Guvern.

Uniunea Elevilor Reprezentanți critică și alocarea a “doar 2% din PIB, un procent insuficient pentru a finanța programele de sprijin necesare, pentru a îmbunătăți infrastructura școlară sau pentru a atrage și motiva cadrele didactice. Promisiunile de schimbare și modernizare a sistemului s-au dovedit simple iluzii, lăsând educația într-o stare critică, departe de prioritățile de care ar trebui să beneficieze”, mai scrie în comunicat. 

Elevii reclamă și faptul că noul Statut al Elevului, adoptat după opt ani de la ultimul statut, nu aduce nici o schimbare, ci continuă să ignore nevoile reale ale elevilor, fiind doar o adaptare minimă a statutului vechi.

“După o lungă așteptare de opt ani, elevii și-au pus speranța că noul Statut va fi un instrument real de susținere a drepturilor și nevoilor lor. În schimb, noul document nu aduce nimic nou și se limitează la ajustări minore, fără să abordeze problemele cu adevărat presante ale elevilor. Astfel, statutul rămâne un document depășit, incapabil să răspundă provocărilor actuale și să creeze un cadru educațional mai echitabil și mai modern. Această lipsă de progres denotă fie o nepăsare față de vocea elevilor, fie o lipsă de perspectivă asupra reformelor necesare”. 

DOCUMENT DESCARCĂ Comunicatul integral al Uniunii Elevilor Reprezentanți:

Foto: © Phuttharak Chindarot | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Tăieri de sume pentru transportul elevilor, înainte de campania electorală, făcute Ministerul Educației într-un nou proiect de HG. După ce în urmă cu o lună solicita 99 de milioane de lei, acum suma e mai mică cu două treimi

3 comments
  1. In țara digitalizării nu există soluții simple, nu?

    O aplicație costă maxim 50.000 euro. Ar putea fi folosită de toate consiliile județene.

    Inrolezi elevii si firma înregistrează fiecare deplasare a fiecărui elev.
    Apoi trimite solicitarea către Consiliul județean pt decontare.

    Apoi Consiliulul județean accesează cloudul educațional/SIIR și verifica dacă au absențe raportate.

    Gata. Asta a fost tot.

    Din păcate SIIR e doar o grămadă de informații inutile, cloudul nu există după sute de milioane de euro cheltuite, CJ nu sunt in stare sa opereze cu asemenea instrumente moderne, firmele nu au incredere in decontări care vin după 6 luni, statul se preface că nu poate pt că decontarea sună bine doar pt campanie electorală dar nu se face in realitate eficient.

  2. Problema navetei elevilor poate fi rezolvată foarte usor dacă s-ar suplimenta numărul de autobuze/ microbuze cu care circulă elevii navetiști ( pentru că acum sunt supra aglomerate ) și dacă elevii ar putea circula doar pe baza carnetului de elev vizat la zi și a 7nui act de identitate. Consiliile județene ar putea înființa firme de transport care să asigure in mod gratuit naveta elevilor. În momentul acesta sunt foarte puține firme care procedează așa. În rest se fac tabele peste tabele de către profesorii diriginți in fiecare lună cu: ruta, firma de transport, numărul de zile de cursuri acoperite de abonament, valoarea abonamentului. La acest tabel se adauga copiile după abonamente iar după ce expiră abonamentul, trebuie adus și în original.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bilanț al actualei guvernări, după 6 luni de mandat, făcut de studenți: În ciuda stilului festivist prin care conducerea Guvernului anunță diferite măsuri, uneori banale, acțiunile de anvergură pentru studenți au fost complet omise

„Învățământul superior a suferit diferite deficiențe cauzate de contextul pandemic și, cu atât mai mult față de un sistem care și așa avea nevoie acută de reformare, multiple măsuri erau…
Vezi articolul

Închiderea școlilor în pandemie – “o decizie mai degrabă politică”, “una dintre greșelile strategice pe care le-au luat ministerele Educației”,  apreciază directorul pentru educație al OCDE, Andreas Schleicher / În România, școlile au fost închise complet de patru ori în doi ani

“Uitându-ne în urmă, poate vedem că acele închideri ale școlilor au fost una dintre greșelile strategice pe care le-au luat ministerele Educației” în timpul pandemiei Covid-19, apreciază directorul Direcției pentru…
Vezi articolul