Unii absolvenți de liceu acuză profesorii dezinteresați pentru că au fost nevoiți să facă meditații pentru Bacalaureat: „La istorie nu am văzut-o pe doamna profesoară tot anul”

17.798 de vizualizări
Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com
Meditațiile se dovedesc a fi și anul acesta preferate de elevi pentru a învăța pentru examenul de Bacalaureat. Întrebați cum s-au pregătit pentru BAC și care este rolul meditațiilor în ochii lor, majoritatea elevilor de clasa a XII-a par să vadă meditațiile ca rezultat al dezinteresului profesorilor de la clasă, după cum arată un reportaj realizat de Recorder.

După proba la limba și literatura română, elevii de la două licee din sectorul V s-au exprimat în legătură cu structura deficitară a subiectului al III-lea și lipsa de interes a profesorilor de la clasă, care îi determină să plătească în jur de 150-200 de lei pentru o oră de pregătire în particular.

De asemenea, această probă nu implică deloc creativitate, ci tocit, spun ei. Îngrijorător este că unii elevi încep să vadă Bacalaureatul ca fiind inutil, întrucât pot găsi job-uri bine plătite fără să aibă diploma.

Un elev care a susținut proba de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Ion Barbu” acuză profesoara de istorie pentru că nu a venit la ore: „La istorie nu am văzut-o pe doamna profesoară tot anul”. Nu este clar dacă elevul a fost înscris la acest liceu, ci doar a susținut proba la Liceul Teoreticîntrucât există aproximativ 60 de centre de examen pe teritoriul capitalei, mult mai puține decât numărul total de unități de învățământ.

  • Problema absenteismului din partea profesorilor a fost dezbăută și în cadrul unei emisiuni realizate de Europa FM. Mai mulți părinți din diferite orașe au fost indignați din cauza profesorilor care nu își fac orele. Din această cauză, elevii trebuie să meargă la meditații.

„Bacul la română ar trebui să reflecte cât de mult am învățat noi în 4 ani de liceu, nu în ultima lună sau în ultimul an”, atrage atenția o elevă de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”.

Alt elev de la același liceu declară că factorul de stres este reprezentat de examen în sine, nu de subiectele care trebuie studiate: „Mai stresant a fost examenul prorpiu-zis decât materia, pentru că materia știe toată lumea că se tocește. Comentarii pe care trebuie să le iei papagalicește, exact cuvânt cu cuvânt ce a scris altcineva ca să ai numărul de cuvinte”.

Același elev vede meditațiile ca fiind esențiale pentru a putea promova acest examen și dă vina, în primul rând, pe caracterul delăsător al elevilor, care nu își dau interesul în timpul orelor de curs. „Nu cred ca ar putea cineva să dea vreun randament fără meditații. Credeți că se poate da Bacul doar cu ce se predă la școală? Poate sunt copii care sunt conștiincioși, dar majoritatea nu prea ne dăm interesul”, spune el.

În ceea ce privește prețul meditațiilor, un elev spune că prețul unei ore de pregătire „costă 150-200 de lei, depinde de profesor”. Remarcându-se că pentru a face pregătire la toate cele trei materii, un adolescent trebuie să platească în jur de 500 de lei/săptămână, un prieten de-al celui intervievat adaugă: „Cu salariul minim pe economie, putem spune”.

La Liceul Teoretic „Ion  Barbu” din sectorul V, elevii declară că nu s-au pregătit serios pentru Bacalaureat, ci au mizat pe noroc. Unii au ales să facă meditații, în timp ce alții au preferat să învețe pe cont propriu.

„Subiectele au fost super ușoare, eu am avut noroc că am învățat o singură operă și aia a picat. Dacă am luat 7, am pupat Bacul”, spune unul dintre elevi. Acesta ne arată cazul unor profesori implicați, care acordau ore suplimentare în cadrul școlii: „Am mai avut un curs, se numește ROSE, în care am făcut după ore. Stătea cine dorea, 2 ore, o oră jumătate, cu profesorul”.

Același elev, care admite că a făcut meditații pe parcursul anului școlar, acuză sistemul de învățământ: „Părerea mea e că e și vina învățământului, pentru că nu e bine structurat. Adică, normal, nu ar fi trebuit să existe meditațiile, dacă tu îți predai materia cum trebuie”.

Alt elev pare supărat pe alegerea subiectului al III-lea, care i s-a părut foarte greu, în comparație cu alte opere existente în programa școlară: „Din ce au văzut la simulare, cât de proști suntem, în general vorbind, trebuia să dea mult mai ușor. Mulți nu o sa ia Bacul și mulți o să ne vedem aici în toamnă”. Întrebat cum s-a pregătit, acesta declară: „Aseară am fost la piscină și am băut cu tovarășii și nu m-am pregătit pentru Bac”.

Tot el spune că a pus accentul pe lucru în loc să învețe pentru examenul de final de liceu : „M-am concentrat pe muncă. Pentru că cu Bac, fără Bac, cineva trebuie să-ți dea de mâncare. Pe viitor vreau să fac facultate în afară. Acum lucrez într-un casino. Sunt destul de bine plătit, am salariu OK, de aia nici nu mă deranjează atât faptul că poate nu iau Bacul”.

„Da, mi-ar fi plăcut un subiect mai ușor de făcut din mintea ta, nu neapărat să tocești un comentariu. Nu să înveți alte comentarii făcute de alți oameni”, a spus un alt tânăr atunci când a fost întrebat dacă și-ar fi dorit să rezolve subiecte bazate pe creativitate, nu pe tocit.

O altă tânără afirmă că s-a pregătit serios pentru acest examen cu 1-2 săptămâni înainte, când a și făcut meditații: „M-am pregătit destul de intens la timp de o săptămână, maxim două. Am făcut meditații timp de o săptămână pentru a-mi clarifica anumite lucruri, mai ales la subiectul al II-lea, dar sunt necesare și meditațiile din anumite puncte de vedere”.

Întrebată dacă Bacalaureatul poate fi promovat doar cu meditații, aceasta a răspuns: „Ba da, cu siguranță se poate, mai ales  că și profesorii de la clasă își dau interesul, dar este un ajutor în plus”.

Continuarea aduce o notă mai pozitivă cu privire la munca depusă de profesori pentru a ajuta elevii să obțină note bune: „Există profi și profi. Dacă ai noroc să prinzi un profesor implicat, ești, sincer, cel mai norocos, pe mine asta m-a ajutat, dar, într-adevăr sunt și anumiți profesori care nu mai simt plăcerea în a preda”, spune aceasta.

O altă fată spune că meditațiile au ajutat-o foarte mult, mai ales în contextul în care s-a confruntat cu profesori dezinteresați, care se bazau pe faptul că elevii fac meditații: „E altceva la meditații, profesorul îți dă mai multe example, argumente ș.a.m.d. Consider că profesorii de la clasă nu își dau foarte mult interesul și au aceeași idee că adolescenții fac meditații și îi lasă în plata Domnului și nu se mai ocupă deloc de ei”.

VIDEO Reportajul recorder din prima zi de Bacalaureat 2024, de la minutul 01:25

Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


25 comments
  1. Nu stiu cine si despre ce scoala povesteste, dar la mine in liceu trag profesorii de elevi sa stea la pregatirea suplimentara.
    Personal, am avut inca 50%-60% ore de matematica efectuate in plus peste cele prevazute de planul cadru.
    Cum? Cerand ore din stanga si din dreapta, de cate ori imi permiteau ferestrele din orar, de la disciplinele nereprezentate la bacalaureat, fiindca dupa program era exclus sa mai prinzi picior de elev in scoala (scoala de soferi, job, iubi, meditatii private).
    Cu cine? Evident cu cei interesati de examen, restul profitand sa chiuleasca “ca daca nu facem ora …” si pregatirea suplimentara e optionala.
    Sau cand o clasa efectiv refuza oferta profesoarei de romana de a se intalni pentru bacalaureat pe motiv ca “ne descurcam singuri”.
    Deci despre ce e vorba in articol?

  2. Ar trebuii sa dea toți titularizare. Dar sindicatele împreună cu Hadar și Nistor ii țin în brate. Atâta vreme cât titularii stau pe posturi bine mersi nu dau examene și în schimb sfidează suplinitorii sistemul educational nu o sa progreseze. Nu pot sa I ții dupa 65 de ani în sistem și sa pedepsești un tânăr sa dea de N ori examene de titularizare ca nu sunt posturi titularizaribile. Când o sa fie un ministru al educației care sa ia taurul de coarne o sa vedeți progrese. Pana atunci stați cu tinereii lu Cuza care daca I pui sa facă metode activ participative la clasa o sa se uite la mașini străine la tine. Vreți calitate și progres dar nu va gândiți ca ar trebuii sa sprijiniți tinerii sa între în sistem în schimb ii denigrați și țineți tinereii pe posturi călduțe… urat domnilor conducători ai sistemului educational…

  3. Foarte multi profesori tin catedrele blocate si sunt : primari, consilieri, vice-primari si fac copii orele cu cine apuca sau deloc

  4. Stau SI mă crucesc când văd câtă aberație apare scrisă aici de anumite persoane frustrate sau care nu au pic de cadrul didactic ,care i a învățat să fie în primul rând Oameni în viața,in societate! Dar au uitat inclusiv respectul pentru școală , instituție,SI blamează tot! Elevii sunt îngerași,iar profesorul e de vina pentru indiferenta SI incapacitatea lor la examenul vieții,Bac! Rușine! Sunt profesor de istorie,SI va pot spune că foarte mulți elevi nu vin la ore ,SI la final de an ,se roagă să treacă acolo ,gen ” Domn profesor pot face SI eu un referat ,să trec? Vă rog!” Iar în cazul proiectelor Erasmus, acel profesor e inlocuit de colegi,iar daca e materie de Bac ,de un coleg cu aceași specialitate! Așa că nu mai vorbiți aiurea!;Prea multă libertate a dus aici ,la o școală făcută ” la mișto” . Daca îi lași pe elevi să aleagă ce își doresc,că au Drepturi,ce credeți că vor alege? Vă spun eu: 10-15% aleg calea grea SI normală, Să învețe, iar restul de 85-90% aleg calea simplă,Easy,să Frece Menta!!! Deci,dragi părinți,ocupați va de copii voștri!! Pe mine ,mama ,tata , mă “manca” daca nu învățam SI nu îmi vedeam de școală,in schimb acum e totul varză!!!

    1. da și care-i pbl?Și la gimnaziu e la fel (chiul și indolenta) și se vede si după nivelul copiilor ajunși în liceu.Dar breasla nu se autosesizeaza din contra se apără ,strânge rândurile fix cum fac și medicii cu Colegiul lor făcut să-i apere de fapt.Nu degeaba votează ei în bloc PSD.Pai profii de sport abia mai găsești cate unul care-si face ora,din placere nu că-l controlează/penalizează cineva.Majoritatea,arunca o minge copiilor și pleacă să-și facă treburile personale.Si asta doar câteva ore pe zi,adică câteva minute din când în când de fapt.Asa servici sa tot faci pe câteva mii de lei…Și tot ei nemulțumiți de salarii.Da ai din Rep Moldova ,plătiți poate la jumătate nu au și ei aceleași nevoi?Daca ești într-o țară fără resurse nu-ți mai faci meseria?Electricianul nu mai intretine instalația sa avem curent decât așa ,din când în când sau ce ?Profii ăștia inconștienți(majoritatea) nu se gândesc că din performantele lor și ale copiilor le vin salariile și în viitor pensiile.Daca majoritatea copiilor vor fi bolnavi(obezi ,etc din lipsa unei educații și a mișcării) și fără judecată si cunoștințe singurele meserii accesibile vor și cele mai prost plătite (de executanți) iar ai bine platiti vor fi la centrele de unde vin și ordinele,prin alte țări.Aici doar cate unul cu biciul,care are ceva in plus la bani că face prezenta.Din venituri mici și taxele/colectarea va fi la fel deci și pensiile lor.Dar cred că faptul că și-au luat și profii ăștia diplomele(și unii chiar doctoratele) pe damigene,pile de partid(ordin de la statul paralel PSD) ori pe caltaboși ,explica de ce nu pot înțelege un fapt atât de evident….Dar nu-i pbl,fiți slugarnici in continuare și nu-i taxați să-i scoateți pe piloși și jegoși din sistem ,și veți fi și voi (aia mai răsăriți) tratați la fel și vom avea toți aceeași soartă și va dispărea tara asta cum a dispărut și sub comunism într-o minciuna si saracie lucie….Cred pensionarii,bugetarii ,cămătarii și alți votanți PSD că pot urca taxele peste 50% cat e acu sau că vor veni bani de afară (împrumuturi)la infinit ?Cat de curând punem batista pe țambal !

  5. referitor la cei care spun că profesorul nu este văzut la școală tot anul, sunt de-o rea voință drăcească. este ca oricare alt serviciu cu prezența obligatorie. poate elevii nu sunt văzuți de profesori tot anul și vin la ssn cu coada între picioare, cu fețe prefăcute ‘hai că l-am păcălit pe prost!’

    1. Da,sunt profesori care nu prea dau pe la ore! Ce vi se pare asa fantastic?! La scoala unde învață fiica mea,sunt profesori care vin cam de doua ori pe an. La disciplina directoarei,trece secretara note “din burta”,pt ca ea nu se deranjează nici asta sa facă! Iar la materii importante precum istorie,biologie,fizica li se cere copiilor sa transcrie lecția din manual,profesorii fiind prea plictisiți ca să mai predea.

  6. Va deranjează dragi profesori ,dar asta este realitatea ,foarte multi nu faceți nimic la ore,așa fac și directorii școlilor ,ce ,,pretenție ” sa ai ,,zpestele de la cap se inpute”.

    1. Foarte bine!
      Cu așa elevi, așa părinți și așa salarii nu se merită.
      România Educată a Bulumacului de la Cotroceanca și a consilierei lui ajunsă ministresă.

    2. Da, da, ăla cu piscina și tovarășii fix de școală și profesori s-a împiedicat. Iar cel care zice că a învățat o singură operă tot de profesori n-a avut loc. Așa că las-o jos că măcăne.

  7. Si cum isi imagineaza elevii ca un profesor este motivat sa dea tot ce e mai bun din el la ora cand pe ei ii vede ca fac orice altceva in ora in loc sa fie atenti, participativi, sa provoace profesorul prin intrebari lamuritoare…?
    Toti dau vina exclusiv pe scoala, pe sistem si mai ales pe profesori, atat elevii, dar mai ales parintii…Chiar asa ?! Adica, elevii au voie sa faca orice in ora, numai sa fie atenti la profesor, nu, pt ca nu-i poti penaliza cu nimic, dar profesorii trebuie sa le predea la nu-se-stie ce high-level, ba chiar sa se faca si amuzant/cool/de gasca pt elevi sau cum ?!
    Nu se poate da vina la nesfarsit pe altcineva, hai sa ne mai vedem si “parul din ochiul nostru” !

    1. Așa e dom’le. Elevii sunt de vină, nu sistemul.
      Copiii sunt cei care au experiență de viață și ar trebui să dea dovadă de caracter.

      Nu știu cum ajungeți la concluziile astea, dar mi se pare absurd când văd că sistemul e dezastru, conducerea e corupta, și ne așteptăm de la niște copii să fie cei care se comportă civilizat.

    2. În orice clasa exista măcar 2-3 elevi care învață! Da,pt acei 2-3 trebuie sa dați tot ce e mai bun în voi! Pt asta luați salarii! Dacă nu va convine,mergeți la privat și susțineți salariile unora ca voi,care întra la ore scârbiți și fără chef!

  8. Desfacerea contractului de muncă pentru profesorii care lipsesc de la muncă fără justificare legală (doliu/probleme medicale). Fără avertisment, mustrare orală, mustrare scrisă.

    Dosar penal pentru conflict de interes profesorilor care fac meditații cu elevii din școala/școlile unde predau.

    Pe român nu îl dezveți de „lasă bă că merge și așa” fără rangă și topor.

      1. Același lucru pentru elevii care lipsesc nemotivat, care dau dovadă de total dezinteres, dosar penal și părinților care-i dau la meditații în loc să-i supravegheze să învețe.

    1. Ti-ai pus poza de joker si te dai Che Guevara, revolutionar mic! Tot nu te-ai prins, dupa atata vreme, ca esti cantitate neglijabila? Mai schimba tactica, poate te baga cineva in seama! Asta daca ai avea ceva de spus, in afara de dume din astea de autogara.

  9. elevii de la două licee din sectorul V

    La istorie nu am văzut-o pe doamna profesoară tot anul (nota mea: Nu se știe dacă elevul a frecventat școala prea mult).

    Mai stresant a fost examenul propriu-zis decât materia, pentru că materia știe toată lumea că se tocește. /// Același elev vede meditațiile ca fiind esențiale pentru a putea promova acest examen și dă vina, în primul rând, pe caracterul delăsător al elevilor, care nu își dau interesul în timpul orelor de curs. /// Poate sunt copii care sunt conștiincioși, dar majoritatea nu prea ne dăm interesul”, spune el.

    elevii declară că nu s-au pregătit serios pentru Bacalaureat, ci au mizat pe noroc.

    Subiectele au fost super ușoare, eu am avut noroc că am învățat o singură operă și aia a picat. Dacă am luat 7, am pupat Bacul”, spune unul dintre elevi. /// Același elev, care admite că a făcut meditații pe parcursul anului școlar, acuză sistemul de învățământ: „Părerea mea e că e și vina învățământului, pentru că nu e bine structurat. Adică, normal, nu ar fi trebuit să existe meditațiile, dacă tu îți predai materia cum trebuie”.

    „Din ce au văzut la simulare, cât de proști suntem, în general vorbind, trebuia să dea mult mai ușor. Mulți nu o sa ia Bacul și mulți o să ne vedem aici în toamnă”. Întrebat cum s-a pregătit, acesta declară: „Aseară am fost la piscină și am băut cu tovarășii și nu m-am pregătit pentru Bac”. /// Pentru că cu Bac, fără Bac, cineva trebuie să-ți dea de mâncare. Pe viitor vreau să fac facultate în afară. Acum lucrez într-un casino. Sunt destul de bine plătit, am salariu OK, de aia nici nu mă deranjează atât faptul că poate nu iau Bacul”.

    M-am pregătit destul de intens la timp de o săptămână, maxim două.

    „E altceva la meditații, profesorul îți dă mai multe exemple, argumente ș.a.m.d. Consider că profesorii de la clasă nu își dau foarte mult interesul și au aceeași idee că adolescenții fac meditații și îi lasă în plata Domnului și nu se mai ocupă deloc de ei”.

    Edupedu, voi citiți ce-ați scris?? De vină sunt profesorii – care fac pregătire suplimentară (spune o elevă), care simplifică materia pentru ca toată lumea, inclusiv cei care tocesc, să aibă o șansă să ia o notă minimă cel puțin, iar elevii – se duc la o băută la piscină cu tovarășii, dar de ce nu i-a învățat profesorul, că de-aia nu știe el?! Oricum lucrează la casino, îl doare la bască.

    Pe ultimul elev, cel cu exemplele suplimentare… Pe de o parte, să zicem că-l înțelegi, dacă e un elev care nu prea gândește singur și are nevoie de exemplele respective ca să înțeleagă. Pe de altă parte, clasele de liceu au între 24 și 31 (avem și noi o astfel de clasă) de elevi, fiecare cu nevoile proprii. Cam de câte ori să explice la clasă IAR un profesor ca să se facă înțeles de fiecare? Pentru asta sunt pregătirile GRATUITE la școală pentru examen, doar să binevoiască d-l elev să dea pe acolo!! Dar nu, e mai bine la meditație, că are impresia că i se vinde ceva, deci există valoare reală…

    P. S. Cel care a făcut meditații tot anul, dar apoi a învățat O SINGURĂ OPERĂ și zice că a mers la noroc și chiar acea operă a fost dată e cel mai grozav… Deci a făcut meditații degeaba, ca să zicem. Credeți că va pricepe ceva din asta?

  10. Salutare!
    Și la noi a fost cam la fel. Doamna de mate a stat plecată prin proiecte Erasmus tot anul. Să nu-i mai lase așa de mult în proiectele astea. Oricum, nu învață nimic pe-acolo.

    1. Mobilitățile Erasmus pentru profesori sunt vacanțe plătite din bani Europeni. Am întâlnit profesori care au plecat în mobilități deși ei nu au habar să întrebe unde este toaleta într-o limbă de circulație internațională; îi pui să își scrie numele și le tremură mâna.

  11. Săracii elevi, au fost și bolnavi când au fost mici.
    Dacă le-ar da un text din Gheboasă sau Babasha ar fi ok?

  12. Bravo! Exact cum voteaza oricine, asa orice elev lenes, dezinteresat si plin de vicii poate sa isi dea cu parerea despre orice, inclusiv utilitatea sau dificultatea unui examen… Eu propun sa desfiintam bacul, facem economie la buget, nu mai stresam viitorul tarii, ca nah… Viata va fi roz pt ei, dupa bac, cand nu vor mai avea de dat vina pe profii nestiutori, doar pe dezinteresul lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Sindicatele din educație au respins oferta Guvernului și continuă greva. Simion Hăncescu, FSLI: Cererea profesorilor este de 2.000 de lei brut pe lună. Așa cum la sănătate s-a găsit soluția să se dea într-o singură tranșă mărirea, așa vor și angajații din învățământ

Profesorii nu au acceptat ceea ce oferă Guvernul, au declarat liderii sindicali la ieșirea de la întâlnirea cu oficialii guvernamentali. În acest moment greva continuă. Simion Hăncescu de la FSLI…
Vezi articolul

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

“Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul

VIDEO Reformă școlară radicală în Franța, care adoptă o lege împotriva separatismului islamic. Școala la domiciliu – limitată strict la cazurile medicale. Macron: „Există un islamism radical care conduce la negarea Republicii” prin ”deşcolarizarea copiilor”, ”îndoctrinarea, negarea principiilor noastre, egalitatea bărbat/femeie”

Legea împotriva separatismului islamic, pentru întărirea secularismului și revenirea la legile și valorile Republicii, cel mai radical proiect de pe teritoriul Franței din 1882 încoace, a fost anunțată vineri de…
Vezi articolul