UNICEF și Centrul pentru Jurnalism Independent anunță un parteneriat pentru educația media a copiilor și adolescenților din România

208 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
UNICEF și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) au încheiat un parteneriat prin care să ofere educație pentru copii și adolescenți. Potrivit unui comunicat de presă, demersul e parte a programului de educație media al CJI, “care abordează o formă de educație esențială și urgentă pentru tineri, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19, când informațiile falsificate și dezinformarea au atins cote alarmante”.

În cadrul parteneriatului, UNICEF sprijină CJI în dezvoltarea unui model de creștere a competențelor de educație media ale elevilor și ale profesorilor prin module de instruire dedicate și materiale de învățare și predare create special pentru acest program. “Educația media este esențială pentru reducerea dezinformării în creștere, care amenință progresele câștigate cu greu de societate”, arată comunicatul. 

CJI e sprijinit și în dezvoltarea unui modul de includere a elementelor de educație media în formarea inițială a viitorilor profesori, studenți în programul de masterat „Didactici ale disciplinelor filologice” la Facultatea de Litere, Universitatea din București.

Din comunicat:

  • Printre componentele parteneriatului se numără și organizarea unei activități didactice de educație media pentru elevi și profesori, pe modelul World’s Largest Lesson, implementat cu succes de UNICEF în ultimii ani, cu zeci de mii de elevi și mii de profesori beneficiari. Zeci de mii de copii și tinerii din România vor înțelege, prin organizarea acestei activități, importanța informării corecte și felul în care pot să interacționeze critic și responsabil cu media, creând o imunitate parțială la efectele dezinformării.
  • În perioada următoare, CJI și UNICEF vor desfășura activități de instruire în zona educației media a membrilor Consiliului Național al Elevilor și a celor din Boardul Copiilor din România – grup informal constituit la inițiativa UNICEF. Tinerii formați vor disemina informații despre educația media către colegii lor.
  • În mai 2021, CJI, cu sprijinul Romanian-American Foundation și UNICEF, va organiza o conferință națională de educație media, destinată profesorilor, elevilor, precum și altor actori din societatea civilă. Evenimentul urmărește creșterea nivelului de informare cu privire la rolul educației media în stimularea participării civice a copiilor și tinerilor, dar și creșterea nivelului de conștientizare asupra modelelor de bună practică în educație media la nivel național și internațional, care pot fi aplicate în contexte educaționale formale și non-formale.
  • În cadrul aceluiași parteneriat, CJI și UNICEF vor organiza sesiuni de discuție privind evoluția educației media cu inspectorii școlari pentru limba și literatura română.
Citește și:
Nivelul și calitatea educației trag în jos capacitatea românilor de a rezista la dezinformare / România, spre coada clasamentului european de media literacy – studiu
Un proiect de educație media pentru liceeni va fi lansat în sistem pilot, cu un modul “extracurricular”, de Ministerul Educației, deși chiar autoritatea afirmă că dezinformarea e deja “parte dominantă a vieții de zi cu zi”

Photo 36615828 © Monkey Business ImagesDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă 110 școli și grădinițe au intrat de ieri până astăzi în scenariul roșu. În total, 1.040 de unități de învățământ sunt 100% online, în timp ce elevii din 11.381 de școli și grădinițe învață față în față – Ministerul Educației

Peste 1.000 de școli și grădinițe sunt astăzi, 16 octombrie, în scenariul roșu, cu 110 mai multe decât ieri, anunță Ministerul Educației. În buletinul zilnic emis cu datele la zi…
Vezi articolul

SURSE Planurile-cadru pentru liceele tehnologice duale. Mai puține ore de Matematică, pentru clasele XI-XII, și fără ore de Fizică, Chimie, Biologie și Geografie în trunchiul comun al tuturor specializărilor – proiect

Elevii de la tehnologic dual ar putea să aibă mai puține ore de Matematică în trunchiul comun, potrivit proiectului de modificare a planurilor-cadru. Făcând o comparație cu învățământul tehnologic actual,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noua directoare a Institutului Cultural Român din Londra, Catinca Nistor, nu a absolvit London School of Economics, așa cum a susținut la audierile din Parlament și în CV, potrivit unui răspuns oficial al LSE

Actrița Catinca Maria Nistor, numită de Parlament director la Institutul Cultural Român din Londra fără concurs, nu a absolvit și nici nu a urmat cursurile prestigioasei universități London School of…
Vezi articolul