UNICEF: 463 milioane de copii nu au avut acces la învăţământ la distanţă în contextul pandemiei de coronavirus

665 de vizualizări
Sursa: UNICEF
O treime dintre elevii din lume, adică 463 milioane de copii, au fost în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învăţământ odată cu închiderea școlilor din cauza pandemiei de coronavirus, arată un studiu UNICEF, potrivit Agerpres. Acești copii nu au avut acces la echipamente şi la tehnologii precum internet, televiziune sau radio, transmit AFP şi dpa.

„Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială”, atrage atenția directoarea UNCEF, Henrietta Fore, avertizând că ‘repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare’.

Organizația Națiunilor Unite (ONU) estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.

Raportul mai scoate în evidenţă discrepanţele geografice în ce priveşte accesul la învăţământul la distanţă, mult mai puţini copii fiind afectaţi în Europa, decât în Africa sau în unele zone din Asia, spre exemplu

Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.

Chiar şi copiii cu acces la tehnologie se pot confrunta cu obstacole în ce priveşte educaţia la distanţă, din cauza condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.

La nivel mondial, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor. Raportul nu prezintă, însă, date pentru SUA şi Canada.

Într-o perioadă în care multe ţări se pregătesc reînceperea anului şcolar, UNICEF „îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile”.

Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut, mai atrage atenția UNICEF.

Sursă foto: UNICEF


1 comment
  1. Care pandemie? Care “învățământ la distanță”, bagabonților? Ce vă mai place șaorma cu de toate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mobilizare fără precedent pentru transport școlar gratuit: elevii români și maghiari, studenții, o parte din sindicate, părinții și ONG-uri cer Parlamentului să respingă OUG nr. 51/2019 care elimină transportul din sfera serviciilor publice

Mobilizare fără precedent, pentru obținerea transportului gratuit pentru elevii din România. Consiliul Național al Elevilor, Uniunea Liceenilor Maghiari din România, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești, Consiliul Tineretului, organizația Salvați Copiii,…
Vezi articolul

Cum arată improvizația Ministerului Educației pentru fundamentarea legislativă a examenelor din 2025 în România: instituția și-a bazat proiectele de ordine pentru organizarea BAC și Evaluarea Națională la clasa a VIII-a, plus admiterea, pe prevederi neaplicabile din legea actuală a educației și pe ordine de ministru date în baza unor legi abrogate

Examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională la clasa a VIII-a din anul 2025 ar urma să se desfășoare în iunie-iulie 2025, la fel și admiterea la liceu. Potrivit proiectelor de…
Vezi articolul

Majorarea salariilor directorilor de școli cu 1.500 de lei brut – amendament depus de deputatul UDMR, Szabo Odon / Mulți directori de școli și-au depus demisiile, după ce i-au cerut salarii mai mari premierului Ciolacu, într-o scrisoare deschisă

Majorarea salariilor directorilor de școli, grădințe și creșe cu 1500 de lei brut, propune deputatul UDMR Szabo Odon, vicepreședinte al comisiei de învățământ din Camera Deputaților. Propunerea a fost depusă…
Vezi articolul