Un profesor să primească 100 de lei pentru fiecare oră remedială, iar numărul de ore să fie 5 pe săptămână, în medie, propune Ministrul Educației

19.343 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Un profesor ar putea primi 100 de lei pentru fiecare oră remedială, iar numărul mediu de ore ar trebui să fie de 5 ore pe săptămână, în medie, potrivit declarației făcute la Digi24 de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a spus că bugetul total al acestei măsuri, pentru plata orelor remediale, ar fi de 70 de milioane de euro.

“Sarcina Ministerului Educației este să organizeze acest proces și să identifice sursele de finanțare ale acestor acțiuni remediale. Este vorba despre o sumă de peste 70 de milioane de euro, identificată pentru a plăti cadre didactice pentru a face ore de acțiuni remediale. O predare sintetică a ceea ce s-a pierdut.

Numărul mediu de ore remediale pe săptămână, pe care îl avem în vedere este de 5 ore pe săptămână, număr mediu.

Sunt situații în care elevii au pierdut mai mult și asta se va vedea în urma evaluării făcute de către cadrele didactice și atunci numărul orelor remediale va fi mai mare de 5, mai mare decât numărul mediu.

Sunt situații în care, din fericire, elevii au asimilat mai bine ceea ce s-a predat, pentru că ăsta este termenul la care ne raportăm, ce au asimilat elevii, nu ce au predat profesorii în fața unor ecrane, de multe ori negre, fără a avea un feedback, și în acest caz numărul va fi mai mic decât 5 ore, decât media pe săptămână.

Pentru a motiva cadrele didactice ne gândim și la un cuantum atractiv, motivant, pentru că este și acesta un aspect și îmi place să fiu pragmatic important, și atunci cuantumul pe care-l avem în vedere, eu am propus acest cuantum, nu este validat la nivelul ministerului și la nivelul Guvernului, este de 100 de lei pe oră pentru fiecare oră remedială.

Aș vrea să vă spun că acest tarif este maximum corespunzător unui profesor cu peste 25 de ani vechime în sistemul universitar, împărțit la 72 de ore. Deci, cu alte cuvinte, cadrele didactice mai tinere, cu o experiență mai redusă în sistemul de învățământ, mă aștept, îmi doresc să fie motivate de această posibilitate de recompensare a eforturilor, care nu vor fi deloc mici”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Concret, un buget de 70 de milioane de euro înseamnă 341 de milioane de lei. Adică din acești bani se vor putea plăti 3,41 milioane de ore remediale.

În alte intervenții Cîmpeanu a spus că acești bani ar fi fost identificați în programul POCU (fonduri europene nerambursabile) și în ROSE (împrumut rambursabil de la Banca Mondială).

Foto: Arthur Krijgsman/ Pexels


22 comments
  1. La elevii cu Tulburare specifică de învățare (Dislexie), s-a gândit cineva? S-au întrebat domnii inspectori școlari sau domnul ministru, dacă profesorii știu ce înseamnă dislexia și cu ce probleme uriașe se confruntă acești copii? Cu doar niște reglementări scrise în legislație, necunoscute de unii profesori și aproape neaplicate, acești copii sunt neînțeleși și traumatizați. Iar acum în școala online au fost din nou uitați și lăsați fără materiale educaționale adaptate.

  2. Dar de ce primesc doar profesori? Cui i-ar folosi mai mult un milion, unui copil sau unui profesor? Sunt copii care dacă nu merg la școală, merg la muncă în sat și își câștigă pâinea. Eu consider că profesorii nu merită acei bani sub nici o formă când avem copii în țară care n-au ce pune pe masă și care vin la școală în papuci iarna

    1. Dacă profesorii nu merită să fie plătiţi pentru munca lor, nu a fi mai bine să se închidă definitiv şcolile şi să vi-i educaţi singuri, acasă? De ce sunt atât de disperaţi părinţii să se redeschidă şcolile dacă profesorii nu sunt buni de nimic?

  3. Dacă tot au bani de împărțit, atunci să se gândească puțin cu mai multă aplecare și asupra elevilor. Din toată ecuația ei sunt cei mai vitregiți din toate punctele de vedere.
    -Le-au promis tablete….probabil le vor primi exact așa cum au fost distribuite si calculatoarele din proiectul D-nei Min. Andronescu “Un calculator pt fiecare elev” …dosarul Mycrosoft …
    -De asemenea au mai promis că vor oferi o masa caldă elevilor.
    Din pacate nimic pt elevi!!!
    Probabil cadrele didactice işi tin cursurile ele intre ele și nu elevilor, de aceea se bate moneda numai și numai pt sporurile acordate acestora.
    Nu sunt împotriva lor, dar nu uitați deliberat de elevi!

  4. Profesorii si-au luat salariul intreg pt ca au incercat sa predea online, si-au forjat calculatorul, laptopul, telefonul personal, si-au cumparat imprimanta, camera video si alte materiale ca sa poata preda elevilor, iar unii dintre elevi poate nu au dorit nici sa intre la ore online, sau poate au avut camera oprita, la fel si microfonul, timp in care puteau face orice, numai sa asculte profesorul NU, cu siguranta materia predata nu a fost la fel de eficienta ca la clasa, de aceea e nevoie de un plac de recuperare amateriei pierdute, plan care implica ore suplimentare pt profesori si elevi, in afara acelor ore de la clasa… Deci trebuie stimulat cumva si profesorul care va sta mai mult timp la scoala, nu a fost vina lui ca pandemia i-a INTERZIS sa mai predea in scoala, de ce doar in sanatate sunt acordate diferite “stimulente” iar in invatamant nu? Ca doar toti au nevoie de scoala inainte de a deveni medici, politicieni, etc….

  5. Domnule ministru,de ce sa primeasca 100 de lei la ora.Sa primeasca ceea ce spune CM.Este lucru in zilele de odihna legala,asta sa primeasca.Eu lucrez in santier si sambata primesc 100% din salariul tarifar ora.Si nu 100 de lei pe ora.

    1. Aveti perfecta dreptate! Să nu plătească atâta publicitate cu 💩 ăsta de virus celor din mass-media!! Să mai ia din bonusurile cadrelor medicale , care oricum au depus un jurământ , nu? Lor li s-au dublat salariile chiar înainte de ” bandemie” și văd că unii se îmbogățesc pe zi ce trece,li se îndeasă cu de-a sila banii in buzunare!! Și tot același lucru fac: nimic, tot într-un sistem medical “murdar” Cu alte cuvinte unora le-a priit “BANDEMIA” 🤔🙄

    2. Stai linistit, ca nu ne da nimic, nici salariile intregi nu ni le dau. Si bine zici…la tine pe santier… Eu sunt profesor.. nu santierist. Dar fii fericit. La tine pe santier nu ai adus niciodata in spinare de acasa: roaba, betonera, harlet, tarnacop. Si nici nu ai tras un fir din casa ca sa pornesti betonera.

    3. Dupa ce se platesc contributiile raman 55 de lei.
      Nu uitati de unde s-a pornit, de la 500, dupa 200, acum sunt la 100, in curand vor ramane 20 de lei.
      Nici cu lege nu ai incredere doar cu vorbe.

  6. Interesant.Bine gandit.Mai trebuie doar sa fie observati la timp copiii, motivati sa invete ca sa nu ne trezim in viitor prinsi intr-un sistem in care nimeni nu mai poate fi motivat !

  7. Nu mai suport. Nu exista in limba romana REMEDIAL. De cand cu ministrul asta nou totul e remedial: masuri, ore. Sa ii aminteasca cineva ca e ministrul educatiei in România, nu in alta tara!

  8. Proiectul este greșit. Daca s-au pierdut ore atunci de ce profesorii au luat salarii întregi. Ce să înțelegem? Profesorii nu își fac treaba , sunt plătiți cu salariu întreg iar acum linsa da bani suplimentari că sa recupereze materia. Bravo…

    1. Este exces de zel. Profesorii și-au făcut treaba, în majoritate. Acest lucru se poate verifica prin caietele copiilor, prin lecțiile/testele/proiectele concepute de profesori și trimise elevilor, prin lecțiile live făcute strict după orar, la care au fost martori elevii și părinții. Elevii slabi sunt aceiași care erau slabi și înainte de școala online, din motive precum dezinteresul și lenea. Aceiași care în școala fizică butonau telefonul pe sub bănci și deranjau orele, veneau cu temele nefăcute sau chiuleau. Așadar, nu este decât exces de zel și lipsă de cunoaștere a realităților din teren din partea autorităților.

  9. Chiar nu pricep cum vine treaba asta!!!
    Au primit bani pentru perioada asta, în care ar fi trebuit să facă ore dar nu au făcut?
    Dacă au fost plătiți pentru ceva ce nu au făcut, nu este normal să facă acum?
    Să recupereze munca neprestată dar fără a li se da bani în plus.

    1. Daca nu pricepi asta e problema ta.
      Daca sti profesori care nu au facute ore online poti sa ii reclami.
      Daca au stat acasa nu inseamna ca nu au muncit, peste tot se plateste ore suplimentare.

  10. Și cum vor verifica “remedierea” sau simpla prezenta și repredarea unor noțiuni se bifează ca remediat . Dacă nu se dau teste la final de cursuri remediate care sa demonstreze ca acele noțiuni au fost însușite , e degeaba, cheltuim niște fonduri europene fără obiect mai bine cumpara tablete.

  11. Numai sa nu fie prea motivate… adica sa oblige copiii sa vina la aceste ore. Cine decide daca au nevoie si la ce materii?

  12. Dacă tot au ăștia bani de dat, de ce nu se angajează mai mulți profesori pentru a putea reduce la jumate numărul elevilor dintr-o clasa? Astfel se respecta și distanțarea, se lucrează mult mai ușor cu jumate de clasa, și se recuperează materia neinteleasa de elevi, mult mai repede.

    1. Prin acest proiect se putea porni un program de remediere cu profesori care nu au mai prins o paine in sistem. Depunere de candidaturi si veneau dupa ore ca itinerantii sau profesorii de afterschool. Ca noi nu suntem nici prosti, nici supermeni sa muncim dublu si sa mai si recunoastem muncim dublu de prosti ce suntem. Cine vrea asta, mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Titularizare 2024. Peste 6.800 de candidați la examenul de angajare în școli sunt din promoția curentă, cei mai mulți din ultimii 14 ani / Lucrările vor fi corectate digitalizat

Anul acesta s-au înscris peste 37.500 candidați la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă, anunță Ministerul Educației. Este cel mai mare număr de candidați din promoția curentă din ultimii…
Vezi articolul

OFICIAL Desființarea inspectoratelor școlare, stabilită pentru 2025. Ordinele de ministru privind organizarea și funcționarea Direcțiilor Județene și înființarea Birourilor județene ARACIIP, care le preiau atribuțiile, au termen 30 mai 2025

Desființarea Inspectoratelor Școlare Județene este stabilită pentru 2025. Ordinele de ministru privind organizarea și funcționarea Direcţiilor Judeţene de Învăţământ Preuniversitar, DJIP si înființarea Birourilor Judeţene ARACIIP (Agenţia Română pentru Asigurarea…
Vezi articolul