Un parc senzorial pentru copiii și adolescenții internați la Spitalul Obregia, proiect în premieră pentru România, a fost inaugurat astăzi / Psihiatrul Florina Rad: Nu ne dorim ca un copil să rămână la pat, ci să fie activ pe perioada internării

165 de vizualizări
Parc senzorial la spitalul Obregia / Foto: Agerpres
Un parc senzorial pentru copiii şi adolescenţii cu tulburări de spectru autist sau alte tulburări de neurodezvoltare internaţi la secţia de Psihiatrie pediatrică şi cea de Neurologie pediatrică, a fost inaugurat, marţi, în incinta Spitalului Clinic de Psihiatrie “Prof. Dr. Al. Obregia”, conform Agerpres.

Investiţia a fost realizată în baza unui parteneriat între Primăria Capitalei şi reprezentanţa UNICEF în România

Parcul va deservi copii şi adolescenţii internaţi în Spitalul Obregia la secţia de Psihiatrie pediatrică şi cea de Neurologie pediatrică. 

Spaţiul include aparate menite să stimuleze olfactiv, vizual, auditiv (prin instrumente de percuţie), tactil (o alee care include diverse texturi şi pe care copiii vor putea să se plimbe desculţi) sau chinestezic (hamace şi leagăne speciale, pentru a dezvolta echilibrul). Aparatele vor fi folosite sub supravegherea personalului medical şi a psihoterapeuţilor, dar vor putea fi utilizate şi în prezenţa părinţilor.

Parcul este destinat diverselor categorii de vârstă, până la 18 ani, şi va avea şi un rol de socializare. Totodată, urmează să fie amenajat şi un teren de baschet.

Este un proiect în premieră pentru România un astfel de parc senzorial, în exterior, destinat copiilor care sunt internaţi aici, la spital, cu diferite deficienţe. Un loc în care pot să înveţe, să socializeze, să se joace, să se simtă trataţi aşa cum trebuie”, a declarat primarul general, Nicuşor Dan.

Nu ne dorim ca un copil să rămână la pat, ci să fie activ pe perioada internării, să interacţioneze cu ceilalţi adolescenţi, să organizăm diverse grupuri de terapie, de socializare, de interacţiune socială între adolescenţi şi vor putea folosi acest loc. (…) 

Copiii cu tulburări de spectru autist au un patern de integrare senzorială uşor diferenţiat faţă de al neuro-tipicilor. Ei pot să aibă fi o hiper-sensibilitate auditivă, olfactivă, vizuală, tactilă şi să reacţioneze exagerat la nişte stimuli care nouă ni se par banali, precum sunetul uscătorului de păr. Expunând copilul treptat la diverşi stimuli, reuşim să îl ajutăm să îl integreze, inclusiv ulterior, în mediul lui de viaţă natural. 

În alte cazuri poate să existe o hiposensibilitate şi copilul să nu reacţioneze la durere şi să se expună unor pericole semnificative, fără să conştientizeze acest pericol”, a precizat dr. conf. univ. dr. Florina Rad, medic şef la Clinica de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului. 

Oana Gabriela Sivache, directorul ASSMB, a declarat că parcul este conceput în aşa fel încât să le ofere micilor pacienţi “o experienţă de joacă şi învăţare”, care să le stimulează simţurile şi îi ajută să se dezvolte.

Anna Riatti, reprezentant UNICEF în România, a atras atenţia asupra faptului că, la nivel mondial, unul din şapte copii este diagnosticat cu probleme de sănătate mintală, în timp ce în România aproximativ 9% dintre copiii au fost diagnosticaţi cu astfel de probleme. Ea a menţionat că UNICEF susţine o serie de proiecte care vizează furnizarea serviciilor de prevenţie, dar şi implicarea comunităţii în gestionarea acestor situaţii.

Preşedinte USR Bucureşti, Vlad Voiculescu, a felicitat Primăria Capitalei şi ASSMB pentru direcţia “către integritate” pe care şi-au asumat-o. El a menţionat că parteneriatul cu UNICEF demonstrează încrederea pe care această organizaţie a căpătat-o în autoritatea locală, conform sursei citate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce vor primi la Bac elevii de la uman, pentru proba scrisă de competențe de bază la Matematică, prevăzută în proiectul legii Educației? Ministrul Deca: Ar trebui să poată calcula cât înseamnă o dobândă sau să înțeleagă care împrumut este mai avantajos pentru un tânăr

Ministrul Educației, Ligia Deca, a dat exemple de competențe pe care ar trebui să le aibă un elev care termină liceul, în cadrul unei probe scrise la Bac, complementară profilului,…
Vezi articolul

Felul în care funcționează școala în pandemie, decis pe baza unui algoritm cu mai mulți indicatori, de la vaccinare la mărimea claselor – idee “agreată” de ministrul Educației și un secretar de stat de la Sănătate, spune Consiliul Elevilor

Modul de funcționare a unei unități de învățământ în condiții de pandemie ar putea fi decis pe baza unui algoritm care să țină cont de mai mulți indicatori: ministrul Educației,…
Vezi articolul

Numărul profesorilor care nu mai beneficiază de gradația de merit din 1 septembrie 2024, cerut tuturor școlilor din județul Buzău. Adresa inspectoratului școlar a fost trimisă miercuri și unitățile de învățământ au avut de transmis datele în aceeași zi

Toate școlile din județul Buzău au avut de trimis, până miercuri, 24 aprilie, ora 12, numărul profesorilor care nu mai beneficiază de gradația de merit din 1 septembrie 2024, potrivit…
Vezi articolul

Cererea de înscriere la BAC 2025 a fost modificată, printr-o erată, de Ministerul Educației și a fost introdusă sintagma „elev”. Inițial, elevii de clasa a XII-a erau obligați să semneze în fals că sunt absolvenți de liceu, deși nu au acest statut

Cererea-tip de înscriere pentru susținerea probelor orale de la BAC 2025 a fost modificată de Ministerul Educației și a fost introdusă sintagma „elev”, potrivit unei erate trimise de către Ministerul…
Vezi articolul