Un olimpic nu are nevoie doar de un profesor care să-i predea materia, spune profesorul de matematică Flavian Georgescu: Este nevoie ca profesorul unui olimpic să fie un mentor din toate punctele de vedere

6.729 de vizualizări
Foto: National FM
„Un olimpic nu are nevoie doar de un profesor care să-i predea materia”, spune Flavian Georgescu, profesor de matematică și coordonator al lotului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București. Aceasta a declarat pentru TVR Craiova că „ este nevoie ca profesorul unui olimpic să fie un mentor al elevului din toate punctele de vedere”.

„Este la modă și este indicat ca astfel de copii să aibă în spate un coach, un psiholog, pentru că de aceea există psihologi. Însă e foarte frumos, dacă se poate, ca profesorul să fie și un mentor al elevului. Un olimpic nu are nevoie doar de un profesor care să-i predea materia. Dacă este autodidact, un astfel de copil poate să învețe singur, fiind ghidat din cărți. Este nevoie ca profesorul unui olimpic să fie un mentor al elevului din toate punctele de vedere”, a precizat cadrul didactic.

Profesorul Flavian Georgescu, fost olimpic la matematică și care a pregătit o parte din medaliații de anul acesta de la liceul la care predă, susține într-o analiză pentru Edupedu.ro că deși elevii noștri excelează la algebră și geometrie, întâmpină dificultăți atunci când vine vorba de problemele de combinatorică, care cer o gândire inovativă și neconvențională.

Informații de context

Amintim că la Olimpiada Internațională de Matematică (OIM) 2024 România s-a plasat pe locul 12 din 108 de țări. Elevii români au obținut o medalie de aur, patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Iată elevii medaliați la OIM 2024:

  • medalie de aurPavel Ciurea de la Liceul Internațional de Informatică București
  • medalii de argintAndrei Vila, David-Andrei AnghelVlad-Titus Spǎtaru de la Liceul Internațional de Informatică București şi Andrei-Giovani Chiriță de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, București
  • medalie de bronz: Aida Mitroi de la Liceul Internațional de Informatică București.

Descarcă de mai jos subiectele în limba română – IMO 2024:

În 2023, România a înregistrat un rezultat istoric: locul 4 în lume la Olimpiada Internațională de Matematică, un record din 1999 încoace, cu cinci medalii de aur și una de argint – cine sunt elevii și ce au avut de rezolvat.

Problemele de la olimpiada internațională de matematică au un nivel de dificultate foarte mare față de acum câteva zeci de ani, spunea în luna aprilie și profesorul Bogdan Enescu de la Colegiul Național „Bogdan P. Hasdeu” din Buzău. „Sunt îngrozitor de grele și trebuie să muncești foarte mult ca să faci față”, a spus Enescu, primul profesor olimpic internațional cu elevi medaliați la Olimpiada Internațională (OIM).

Recent, matematicianul Olivier Schiffmann a făcut o analiză scurtă a participanților de la școala APEX-Maths 2024 la care a predat anul acesta la Reșița, într-un interviu pentru Edupedu.ro. Întrebat dacă a observat vreo diferență între raționamentul elevilor în funcție de sistemele școlare din țările de proveniență care i-au format, Schiffman a vorbit despre faptul că elevii români sunt antrenați pentru olimpiade, să rezolve rapid probleme fără a le aprofunda neapărat:

Citește și:
Profesorul de matematică Flavian Georgescu: În general, elevii români olimpici internațional întâmpină cele mai multe dificultăți la subiecte de combinatorică. De ce? Pentru că oricâte probleme ai rezolva, nu vei găsi două asemănătoare
Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

2 comments
  1. Ce înseamnă “fost olimpic la matematică”? Cred ca mulți dintre absolvenții de liceu pot adăuga aceasta mențiune la CV. E cam si cum ai spune ca este importanta doar participarea, conform principiului olimpic.

    Pacat ca nimeni nu spune adevarul despre dedesubturile acestor “succese” marca ICHB.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Dubla specializare pentru profesori ar urma să fie introdusă și la licență, împreună cu o bursă cât salariul unui cadru didactic debutant pentru cei care aleg această formare. Prevederile apar în proiectul Deca al Legii învățământului superior

Introducerea dublei specializări la licență pentru cadrele didactice și acordarea unor burse de studiu egale cu salariul net al unui profesor debutant pentru studenții care frecventează cursurile licenței didactice sau…
Vezi articolul