Un magnat chinez a pierdut miliarde de dolari ca urmare a campaniei demarate de Beijing împotriva industriei meditațiilor

922 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Un magnat chinez, fost profesor, a pierdut miliarde de dolari ca urmare a campaniei demarate de autorităţile chineze împotriva industriei meditaţiilor private, transmite Bloomberg, citat de Agerpres. Averea lui Larry Chen, preşedinte şi director general la Gaotu Techedu Inc., se situează la 336 milioane de dolari după ce acţiunile la firma sa de meditaţii online s-au prăbuşit cu 98%, conform Bloomberg Billionaires Index.

Sâmbătă, autorităţile chineze de reglementare au interzis companiilor private care predau programa şcolară să facă profit să strângă capital sau să se listeze. Averea lui Larry Chen s-a diminuat cu peste 15 miliarde de dolari de la începutul acestui an ca urmare a deprecierii acţiunilor companiei sale.

Gaotu “va respecta reglementările şi îşi va îndeplini responsabilităţile sociale”, a informat Larry Chen într-o postare pe reţeaua socială Weibo.

Larry Chen nu este singurul miliardar chinez afectat de campania demarată de Beijing împotriva industriei meditaţiilor. Averea lui Zhang Bangxin, directorul general de la TAL Education Group, a scăzut cu 2,5 miliarde de dolari până la 1,4 miliarde de dolari, după ce acţiunile companiei au căzut cu 71% la bursa de la New York. Preşedintele de la New Oriental Education & Technology Group Inc., Yu Minhong, şi-a pierdut şi el statutul de miliardar în condiţiile în care averea sa a coborât până la 579 milioane de dolari după ce acţiunile companiei au scăzut cu 54%.

Luni, pieţele bursiere chineze înregistrau pierderi puternice ca urmare a vânzărilor mari de acţiuni la companiile de educaţie privată. Acţiunile au scăzut atât la bursele din China continentală, cât şi la bursa de la Hong Kong, indicatorii CSI 300 Index şi Hang Seng Index și au înregistrat scăderi de peste 3%.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Industria meditațiilor private a ajuns la 120 de miliarde de dolari, în China. Guvernul de la Beijing vrea să interzică meditațiile în weekend, pentru reducerea “programului de lucru al elevilor” și pentru a stimula rata natalității

2 comments
  1. Este adevărat ce spune George. Sunt profesor universitar la pensie. Am predat fizica. Sunt surprinzător de mulți copii care nu inteleg la scoala. Și, asa cum spunea George, din diverse motive: au goluri în cunoștințe, în primul rand. Chiar dacă sunt atenți, o data pierdut șirul, nu mai pot urmări. De aici neatenția, alte preocupări, etc. La clasa profesorul nu are timpul fizic sa reia anumite cunoștințe sau sa caute locul unde s-a “rupt” firul. Mai ales în condițiile de acum când clasele au efective descurajant de mari. Ori meditațiile asta fac: detectează golurile și le umplu, elevul capătă incredere și interes, vede ca înțelege mai mult și creste interesul pentru obiectul respectiv. Sunt multe de spus. În primul rand programa este teribil de încărcată. Programul elevului este excesiv de încărcat. Iar industria meditațiilor ar trebui reglementata cumva. De asemenea, consider ca goana după premii la olimpiade este extrem de defavorizata pentru ceilalți elevi, dar și pentru cei în cauza, care, de dragul performantri, neglijează celelalte obiecte.

  2. Sunt convins ca in spatele meditatiilor particulare se ascund multe lucruri incorecte . Dar totusi ele trebuie cumva legiferate . Cei care lovesc fara sa gandeasca prea mult in aceste meditatii particulare uita un lucru esential . Si anume ca principalii beneficiari sunt copii care la urma urmei reprezinta viitorul nostru al tuturor . Deci cei care lovesc in aceste meditatii particulare lovesc de fapt in copii . Niciodata , dar absolut niciodata , nu se va putea compensa in niciun mod beneficiul pe care acesti copii il au de pe urma meditatiilor particulare . Oricat de multe ore ar ramane copii la scoala dupa programul normal sa aprofundeze cu ajutorul profesorilor , ceea ce nu au inteles in timpul orelor de curs , rezultatul va fi complet nul . De ce ? Simplu . In primul rand , meditatii particulare fac acei elevi care in timpul orelor nu inteleg nimic . De multe ori acesti elevi sunt certati in mod absurd de profesori , pe motiv ca nu sunt atenti . Din pacate acest motiv nu sta in picioare . Acesti elevi sunt de multe ori chiar foarte atenti dar tot nu pricep nimic , pentru simplul motiv ca au goluri , sau au uitat ce au invatat ora trecuta , sau gandesc mai incet , sau aud cuvintele profesorului dar nu inteleg ideea enuntata de profesor . Sau pentru ca de multe ori , din simpla comoditate , profesorii prefera sa lucreze doar cu elevii buni si nu mai au chef sa-si bata capul cu “prostii” . Daca copii vor ramane dupa ore in formatie tot de 10 – 15 elevi , se va intampla acelasi lucru . Profesorii vor lucra tot cu elevii buni iar cei slabi vor ramane din nou pe dinafara . Insa , atunci cand un elev slab face meditatii in particular cu un profesor care o sa-i explice lui si numai lui , lucrurile se vor schimba radical . Profesorul isi va adapta modul de a explica conform modului propriu de intelegere si de gandire al elevului si atunci , ca prin farmec , copilul respectiv va incepe sa “stie” . Mi-a povestit odata o fata , ca in timpul liceului , profesorul ei de matematica , emerit de altfel , timp de patru ani , ora de ora , atunci cand fata spunea ca nu a inteles , raspundea invariabil : “Florentina imi pare rau dar nu am timp de tine acum . . . ” . Din pacate , din cauza situatiei materiale
    precare , fata nu a facut meditatii si nici macar in prezent nu a reusit sa ia
    bacalaureatul . . . Vi se pare normal ? Din pacate aceasta trista poveste se repeta de sute de mii de ori intr-un an .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un profesor e o autoritate prin simplul fapt că știe mai mult ca tine, nu e nevoie ca lucrul acesta să fie instituit într-un fel abuziv, că oamenii sunt acolo să învețe – Ioana Bugarin, actriță, fostă studentă la UNATC, despre umilințele din facultate

„Cred că pentru mine mai degrabă a fost o intimidare constantă, care a plecat din ziua admiterii în care am intrat pe ușă, și o profesoară mi-a spus: „A, tu…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Cîmpeanu, despre posibilitatea de a menține școlile deschise indiferent de scenariu, dacă toți profesorii și angajații din unitate sunt vaccinați: „În limitele de competență, Ministerul Educației poate să susțină o astfel de idee și va promova” – VIDEO

Ministerul Educației ar putea susține ideea ca școlile unde tot personalul angajat este vaccinat să rămână deschise cu prezență fizică indiferent de scenariul din localitatea respectivă, a declarat ministrul Sorin…
Vezi articolul

VIDEO Elevii din online, ignorați de Guvernul Cîțu în entuziasmul redeschiderii. Un clip al relaxării totale de după 15 mai, pus în circulație de premier, promite stadioane pline, concerte explozive, nunți fără mască și distanțare. Plus copii la școală – dar numai cei de primară

Un nou clip motivațional pentru campania de vaccinare împotriva Covid-19, pus în circulație chiar de premierul Florin Cîțu, promite stadioane pline, concerte, evenimente, cârciumi aglomerate și nunți fericite începând cu…
Vezi articolul

Sorin Ion, secretar de stat, despre profesorii corectori de la examenele naționale: Am recomandat folosirea, cu precădere, de evaluatori care au parcurs cursul CNPEE. Avem câteva mii de absolvenți. La vară va fi și mai pregnant

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a spus că la simulările pentru examenele naționale ministerul a recomandat să fie folosiți “cu precădere” evaluatori care au fost instruiți în…
Vezi articolul