Un liceu tehnologic din Argeș are 41 de comisii care pot funcționa într-un an școlar

Foto: People photo created by pressfoto - www.freepik.com

La Liceul Tehnologic Vedea din județul Argeș sunt peste 40 de comisii temporare ocazionale ce pot fi înființate pe parcursul unui an școlar, potrivit regulamentului de ordine interioară publicat de site-ul liceului. Comisiile cu caracter temporar și ocazional sunt stabilite de fiecare unitate de învățământ, potrivit ROFUIP 2024. Înființarea unei comisii presupune timp pe care trebuie să îl aloce profesorii care aleg să se implice, și care deja încărcați cu multe hârtii de completat.

La Liceul Tehnologic Vedea din județul Argeș sunt 41 de comisii temporare ocazionale ce pot fi înființate pe parcursul unui an școlar, potrivit regulamentului de ordine interioară publicat de site-ul liceului.

Potrivit Regulamentului Liceului Tehnologic “Vedea” din Argeș apar 41 de comisii, printre care unele necesită un grad ridicat de muncă și birocrație sugerate chiar de numele lor: Comisia de inventariere a bunurilor primite cu titlu gratuit sau comisia pentru monitorizarea notării ritmice a elevilor.

Nu este precizat exact pentru fiecare comisie cine este șeful și care sunt membri dar fiecare profesor dintr-o școală face parte din cel puțin două-trei comisii. În multe școli, mai ales în cele mici, toți profesorii sunt și șefi de comisii și membrii în câte 5 sau 6 comisii. Toată activitatea acestor comsii a căror utilitate este incertă în procesul didactic, nedocumentată de Ministerul Educației, neexplicată public în termeni de eficiență și cost-beneficiu, înseamnă birocrație. Profesorii fac la aceste comisii muncă de secretariat, hârtii peste hârtii, potrivit mesajelor trimise de zeci de cadre didactice pe adresa redactie@edupedu.ro.

Redăm lista comisiilor de la Liceul Tehnologic Vedea:

Art. 72
(1) Comisiile cu caracter temporar își desfășoară activitatea doar în anumite perioade ale anului școlar, iar comisiile cu caracter ocazional sunt înființate ori de câte ori se impune constituirea unei astfel de comisii, pentru rezolvarea unor probleme specifice apărute la nivelul unității de învățământ.

(2) Comisiile cu caracter temporar și ocazional din unitatea de învățământ sunt stabilite prin regulamentul de organizare și funcționare a unității de învățământ, după cum urmează:

a) Comisia de cercetare disciplinară a personalului didactic de predare;
b) Comisia de inventariere a bunurilor primite cu titlu gratuit;
c) Comisia pentru evaluarea anuală a cadrelor didactice/auxiliare;
d) Comisia pentru contestații privind acordarea calificativelor anuale;
e) Comisia pentru soluționarea contestației privind raportul de evaluare a performanțelor profesionale individuale-personal administrativ;
f) Comisia pentru elaborarea/revizuirea ROF;
g) Comisia pentru întocmirea orarului şi asigurarea serviciului pe şcoală;
h) Comisia pentru elaborarea/revizuirea PDI;
i) Comisia de concurs şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru ocuparea postului vacant;
j) Comisia de verificare a sesizărilor cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea concursului pentru ocuparea postului vacant;
k) Comisia de examinare şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru promovarea în gradul/treapta profesională;
l) Comisia de examinare şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru promovarea în gradul/treapta profesională a salariatului debutant;
m) Comisia de analiza privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public;
n) Comisia pentru alegerea nivelului clasei în care va fi înscris elevul audient;
o) Comisia pentru verificarea documentelor şcolare;
p) Comisia pentru managementul burselor școlare;
q) Comisia pentru stabilirea beneficiarilor de rechizite școlare;
r) Comisia pentru evaluarea ofertelor;
s) Comisia pentru recepţia produselor/serviciilor;
t) Comisiei de inventariere;
u) Comisia de casare, declasare şi valorificare a materialelor rezultate;
v) Comisia de cercetare administrativă pentru stabilirea existenței/ inexistenței pagubei în patrimoniul unității de învățământ;
w) Comisia pentru frecvenţă, combaterea absenteismului şi a abandonului şcolar;
x) Comisia pentru monitorizarea notării ritmice a elevilor;
y) Comisia de gestionare a activităţilor derulate prin SIIIR;
z) Comisia paritară;
aa) Comisia de selectionare a documentelor perimate;
bb) Comisia pentru olimpiade şi concursuri şcolare;
cc) Comisia pentru organizarea examenului de corigență;
dd) Comisia pentru organizarea examenului de încheiere a situaţiei școlare pentru elevii declaraţi amânaţi;
ee) Comisia pentru promovarea imaginii unității de învățământ;
ff) Comisia de mobilitate;
gg) Comisia sportului şcolar din unitatea de învăţământ;
hh) Comisia pentru organizarea şi desfăşurarea testării personalului fără studii corespunzătoare;
ii) Comisia de elaborare a Codului de etică;
jj) Comisia de înscriere și distribuire a copiilor în învățământul primar;
kk) Comisia de înscriere și distribuire a copiilor în grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar;
ll) Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial pentru organizarea admiterii în învăţământul liceal;
mm) Comisia de admitere în învăţământul liceal;
nn) Comisia de admitere în învăţământul profesional;
oo) Comisia de simulare EN VII/BAC”

Potrivit unui învățător a cărui identitate am ales să o protejăm, cu o activitate la catedră de peste 20 de ani „activitatea unui învățător nu presupune nici pe departe doar 4 ore. Acelea sunt de predare. Pe lângă orele de predare, învățătorul are mai multe tipuri de sarcini”. Cadrul didactic a spus că 60% din timp este marcat de sarcini birocratice.

Edupedu.ro a analizat și regulamentele altor licee.

Colegiul Național Mihai Viteazul din București menționează că aceste comisii cu caracter temporar sunt revizuibile anual. Aceste sunt:

Comisii cu caracter ocazional:

Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj nu are prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare comisiile temporare, ci doar e trecut articolul care prevede posibilitatea înființării lor.

Vom publica articole detaliate cu toate tipurile de hârtii și documente care încarcă nefiresc și nepermis activitatea cadrului didactic. Facem un apel către cadrele didactice să ne scrie pe adresa redactie@edupedu.ro și în comentarii, mai jos, care sunt documentele și procedurile pe care le consideră inutile și fără de care ar funcționa mult mai bine ca profesori.

Citește și:
Directoarea Andreia Bodea: În fiecare an se adaugă hârtii și în cârca directorilor, și în cârca profesorilor diriginți. Sunt metri întregi pe care trebuie să îi facem
Reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu șină, spune Sorin Hagiu, director de școală: Hârtiile din interiorul dosarului cu șină au rămas aceleași, adică eu nu mai cer acum hârtii în dosar cu șină, le cer într-o folie de plastic
Apel puternic al sindicatelor din Educație pentru debirocratizarea profesorilor / Marius Nistor: În această țară se merge pe un principiu – mortul se acoperă cu pământ, iar viii se acoperă cu hârtii. Avem nevoie de profesori dedicați elevilor, nu documentelor
Liderul sindical Marius Nistor: Nu mai contează cât de bun ești în fața elevilor, contează cât de multe hârtii poți să aduni pentru a obține ceva în plus la salariu. I-am transformat pe profesori în vânători de hârtii
O autonomie a școlilor cred că este singura soluție pentru a se evita birocrația. Să ieșim și să ne spunem punctul de vedere, spune directoarea adjunctă a Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău, Anca Florea
Învățător, despre dosarele de burse: Sunt unele lucruri care ne solicită competențe juridice, pe care noi nu le avem. Pentru a le rezolva cu responsabilitate și a nu avea ulterior reclamații, trebuie să citim nenumărate documente oficiale, metodologii
Profesorii nu sunt nici juriști, nici avocați, dar trebuie să semneze pentru dosare de burse și tichete sociale, lucruri la care nici nu se gândeau când s-au hotărât să lucreze în școală – apelul unui profesor la autorități să debirocratizeze și să depolitizeze educația
Birocrația care sufocă școlile. Cu atât de multe responsabilități, nu ai când și cum să le faci pe toate, multe rămân doar pe hârtie, spune un director de școală / Lista documentelor de întocmit
Post nou în școli care să preia funcțiile administrative și birocratice – propunerea unei directoare de școală: Aceste misiuni birocratice date de Minister fac ca între director, secretară și profesori să se paseze sarcini nedorite
Învățătorii sunt îngropați în hârtii, proceduri, comitete și comisii impuse și inventate de Ministerul Educației, inspectoratul școlar și direcțiunea școlii: 60% din activitatea unui profesor pentru învățământul primar este marcată de sarcini birocratice
Învățător: Sunt foarte multe cazuri în care cadrele didactice plătesc cursurile de formare din banii proprii / Cheltuielile pentru formarea continuă a profesorilor, cel puțin pentru obținerea numărului minim de credite transferabile, sunt suportate de angajator, potrivit cadrului legal
Cercetătoarea Thea Ionescu: Pe umerii profesorilor este un pic prea mult. Nu poate același om să se pregătească și pentru clasă, să organizeze și Săptămâna Verde, și Școala Altfel, să fie și diriginte, să gestioneze și integrarea copiilor cu nevoi speciale în clasă, să facă întruna tabele și să predea pasionat
Exit mobile version