Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

4.198 de vizualizări
Foto: captură – manual
Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit ținta unei campanii de petiții către Ministerul Educației și către inspectoratele școlare, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Petițiile, semnate de persoane fizice, pretind că materialul ar fi unul care, “recomandat de inspectorate”, ar urma să fie folosit la clasă și ar urmări “îndoctrinarea” elevilor cu “ideologia de gen”. Contactată de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector școlar general la Iași, a confirmat că instituția pe care o conduce a primit un număr semnificativ de petiții de acest fel, arătând că în ele “se face confuzie gravă” între “egalitatea de gen” și “identitatea de gen”.
  • Ea a spus că plângerile sunt îndreptate împotriva unui material “consistent și relevant” și că e urmărit un tipar folosit și acum un an și jumătate, într-o campanie anti-mască din timpul pandemiei.

Documentul, ce poate fi folosit opțional de cadrele didactice, a fost lansat la începutul lunii septembrie, în primele zile ale noului an școlar. G4Media.ro a prezentat pe larg materialul la acea dată. “Manualul pentru cadre didactice” este semnat de un grup de autoare active în mediul cercetării sociologice și de gen, din universități (instituții precum Universitatea Babeș-Bolyai sau SNSPA) sau din mediul ONG: Alexandra Columban, Irina Ilisei, Dana Marțiș, Laura Grünberg, Georgiana Lincan și Andreea Voina.

  • Ghidul pentru profesori atinge subiecte precum: ce sunt stereotipurile, care este cadrul legislativ antidiscriminare, legislația relevantă națională și internațională, concepte de bază ale egalității de gen, poziții și date furnizate de Comisia Europeană, UNESCO sau Forumul Economic Mondial, sugestii de abordare a tematicii pentru diverse materii.
  • Manualul poate fi descărcat gratuit de aici.

La două luni de la lansare, el a devenit, potrivit informațiilor Edupedu.ro, ținta unor atacuri lansate de persoane fizice, transmise sub forma unor petiții adresate Ministerului Educației și Inspectoratelor Școlare Județene.

Contactată, miercuri, de Edupedu.ro, Luciana Antoci, inspector general la ISJ Iași, a confirmat că a primit “un număr semnificativ de petiții (…) cu același conținut, semnat de persoane diferite”. Ea a spus că situația este similară uneia petrecute acum un an și jumătate: “Am mai întâlnit o astfel de situație în perioada pandemiei, în care de asemenea am primit un număr foarte mare de petiții, vreo 50, cu același conținut și semnatari diferiți, părinți care opinau că nu își vor lăsa copiii să poarte mască la școală. Suntem în același scenariu”.

Ea a menționat că, “din ceea ce știu, această petiție a fost trimisă către toate inspectoratele și către minister. Exact cu același conținut. Vedem scenariul de acum un an și jumătate, când exact aceeași petiție a fost generată la nivel național și a trebuit să dăm răspuns cu toții”

  • Și acum, a declarat ea, documentele primite au intrat pe circuit instituțional și petiționarii trebuie să primească răspunsuri în termen de 30 de zile. 

Pe de altă parte, a comentat Luciana Antoci, “campania declanșată e, din păcate, pe o zonă de confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen. Activitățile propuse prin acest ghid sunt exclusiv legate de egalitatea de gen”.  

Ea a descris documentul vizat – care se numește manual, dar este de fapt un ghid adresat profesorilor – drept unul “verificat și relevant”, care a stârnit reacții după ce inspectoratul a transmis informații către profesori cu privire la existența lui:

  • “Este un suport de lucru, ghid dedicat exclusiv profesorilor. A nu se face confuzie cu un manual, care este dedicat elevilor. În programa școlară, la liceu, la orele de consiliere și la științe sociale, există această temă. Iar acest ghid nu a fost trimis cu titlu de recomandare sau cu solicitarea de a fi valorificat, ci ca informare – au fost informați profesorii din unitățile de învățământ că există acest ghid suport. Acest lucru s-a întâmplat recent. Dar înainte să fie trimisă informarea către școli s-a făcut o verificare a ghidului, acesta este elaborat de o echipă de specialiști, sociologi. Practic e un material de lucru consistent și relevant și ancorat în legislația specifică. Este un material verificat și relevant.”

Una dintre scrisori, datată marți, 1 noiembrie, consultată de Edupedu.ro, susține că materialul ar fi unul menit să fie folosit la clasă și ar “oferi copiilor explicații” cu privire la “ideologia” LGBTQ+ și ar promova “clișeele propagandei LGBTQ+”, sintagmă folosită repetat în textul scrisorii. Aceasta apelează la mulți alți termeni și teme anti-gay, susținând că manualul ar include și “atacuri la adresa valorilor creștine”. Aceeași scrisoare critică, nominal, activitatea a cel puțin uneia dintre autoarele ghidului.


4 comments
  1. Ne prefacem că nu înțelegem si amestecăm intenționat ,,egalitatea de gen” cu ,,identitatea de gen” ca să se creeze confuzie permanentă.

    Ca tot a venit vorba de egalitate de gen de politici publice, ghiduri și reguli obligatorii pentru școli …

    Ghicitoare:
    Câte femei sunt în guvernul României?
    Cu tot cu secretari de stat si subsecretari.

  2. >>confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen
    Probabil nu e nici o confuzie. Numai cuvantul gen ridica parul in cap unora, iar altii nu sunt fani ai egalitatii de gen, dupa principiul femeia la cratita.

    Violenta de gen este la tara la ea acasa si este incurajata prin pasivitate sau ignoranta atat de biserica cat si de autoritati.

  3. “Fiecare pasăre pe limba ei piere”.
    Am atras atenția de multă vreme că termenul de “gen” este utilizat eronat la toate nivelurile, inclusiv politic!
    Ori acum, prin această confuzie, s-a evidențiat un deserviciu profund, ambelor categorii implicate.
    Prima categorie, care este în directă legătură și are o valoare autentică, se referă la orientarea de gen a fiecărui individ, în funcție de propriul profil psiho-social, uneori cu manifestări erotice, anume lgbt+.
    A doua categorie, în care în mod eronat se utilizează termenul de “gen” este cel al valorii biologice, de sex masculin, respectiv feminin, în mod irefutabil demonstrat genetic (XY/XX).
    Ambele categorii de abordare socială sunt acum și mai mult ostracizate de societate prin prisma acestei confuzii, datorită faptul că, creează confuzie nu doar în rândul societății dar și a celor implicați activist în reducerea anumitor discrepanțe semnalate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută…
Vezi articolul

Universitatea Cuza din Iași plănuiește proiecte comune cu Universitatea din Kazan, Rusia / Rectorul Tudorel Toader și alți profesori au participat la sesiuni organizate de ruși pe tema „Pregătirea profesorului-educator în secolul XXI”

Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) anunță că intenționează să încheie un parteneriat cu Universitatea Federală din Kazan, Rusia, pentru derularea de proiecte de cercetare comune și înființarea unui…
Vezi articolul

Istoricul Oliver Jens Schmitt: AUR amestecă antisemitismul cu elemente ale naționalismului ceaușist / Naționalismul și suveranismul AUR pun în pericol securitatea României într-o perioadă de agresiune rusească

Istoricul elvețian Oliver Jens Schmitt, specializat în fascismul din Europa de Est, arată într-un interviu pentru G4Media că AUR utilizează discursul antisemit și negaționist cu elemente ale naționalismului ceaușist pentru…
Vezi articolul

DOCUMENT Din toamnă elevii de clasele a VII-a și a VIII-a pot studia o nouă disciplină „Educație privind schimbările climatice” – programa a fost publicată în Monitorul Oficial / Vor învăța să monitorizeze activitățile de zi cu zi care contribuie la poluare și să promoveze interculturalitatea și justiția climatică

Programa școlară pentru disciplina de tip opțional integrat „Educație privind schimbările climatice”, nivel gimnazial, clasele a VII-a și a VIII-a, a fost publicată în Monitorul Oficial. Programa se aplică începând…
Vezi articolul

Peste 22 de mii de elevi au lipsit la simularea pentru Bacalaureat, la proba obligatorie a profilului / S-au prezentat mai mulți elevi decât anul trecut, potrivit datelor Ministerului Educației

La simularea probei obligatorii a profilului din cadrul examenului național de Bacalaureat 2024, desfășurată astăzi, 5 martie, au fost prezenți, conform datelor transmise de inspectoratele școlare județene (ora de referință:…
Vezi articolul