UPDATE Un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024, a obținut după contestație nota 9,75 / ISJ: A fost o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare

206.572 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Un elev de la Școala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” Focșani, județul Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică a obținut după contestație nota 9,75 la Evaluarea Națională 2024, conform rezultatelor publicate de Ministerul Educației. 

UPDATE Inspectoratul Școlar Județean Vrancea explică situația printr-o eroare umană. Comunicatul de presă, în articol.

Elevul a avut inițial nota 9,50 la Limba română, 3,50 la Matematică. După contestație, elevul a primit 9,75 la Matematică, iar în final are media 9,65 la Evaluarea Națională 2024.

Amintim că peste 27 de mii de contestații au fost depuse anul acesta, cel mai mare număr de contestații din ultimii 10 ani.

Concret, la cele 3 materii au fost înregistrate 27.642 de contestații, cele mai multe fiind la Limba și literatura română.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea susţine că ar fi fost vorba de „o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare” şi că s-ar fi luat măsuri împotriva asistentului care a greşit.

„În cazul lucrării de la proba scrisă de matematică cu diferenţă de notare a fost o eroare umană de încărcare a tezei scanate pe platforma de evaluare. În urma afişării rezultatelor în data de 03.07.2024, candidatul a făcut contestaţie, lucrarea a fost scanată, reîncărcată pe platformă şi a fost evaluată. Comisia Judeţeană de organizare a evaluării naţionale a luat măsuri asupra asistentului 1, în conformitate cu prevederile art.26 alin (5) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011, Anexa 2 la Ordinul nr.4.801/ 31.08.2010, cu privire la organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011, valabilă şi în anul şcolar 2023-2024”, se arată marţi într-un comunicat al ISJ Vrancea.

Cazurile de acest fel nu sunt scoase în evidență de Ministerul Educației în analiza publicată. În graficele afișate pe site apar modificări de punctaj până la cel mult 1,95 puncte în plus și -1,45 puncte în minus.

Sursa: Ministerul Educației

Totuși, fără să știm dacă despre aceste cazuri este vorba, Ministerul explică în comunicatul de presă că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


50 comments
  1. Prea multe erori se fac, daca sa făcut o contestație, la o materie și copilul era ferm convins că nu a greșit cu nimic , a luat 9,20 și după contestație, ia scăzut 30 de sutimi , ia dat 8,90 cum știm noi că sa corectat corect , nu era mai bn sa aibă fiecare copil o copie la corectarea lucrării după contestație? asta e sistemul, vai de noi!

  2. As dori sa facem in asa fel incat sa ni se dea copie dupa lucrari acasa. Este dreptul oricarui copil, pt erorile umane care NU sunt erori. Si at vor fi mai putine contestatii. Eu mai am un examen de urmat si imi este groaza cand ma gandesc.

  3. Oare ce a fost în sufletul acelui elev ? Nimeni nu știe.El și parintii .Putea sa se intimple o nenorocire ?

  4. Da de ce nu se pedepsește ETOAREA ?
    De ce nu se amendează cel care a greșit și nu se despăgubește cel prejudiciat ?
    Ce șoc emoțional a avut elevul ????
    Ce vină a avut că să fie astfel traumatizat ???
    De aia merge prost învățământul: nu se iau măsuri corective !
    Cine greșește să plătească !
    Data viitoare vor fi mai puțini care vor greși .

  5. Sunt 3 situatii care pot aparea :
    1. Lucrare scanata blurat si deci nu se poate descifra ce e scris pe ea !
    2. Lucrare scanata incomplet
    3. Lucrare confundata si incarcata gresit in platforma !
    Daca e sa o luam exact pe regulament vina apartine atat operatorului cat si elevului , lucrarea se scaneaza , se vizualizeaza si se incarca cu elevul de fata iar daca elevul sau operatorul vede vre-o problema lucrarea va fi rescanata !
    Insa eroarea umana poate chiar si a calculatorului mai rar , poate aparea deoarece nu oricine poate sa isi mentina concentrarea in conditiile din sala de clasa !
    Multi au mers silit la scanare fiind ca nu au vrut sa isi asume responsabilitatea avand in vedere plata de 180 de lei avand in vedere ca examenul dureaza efectiv de la 7:00 – 13:00 in cazul in care totul merge struna !
    Ata e varianta in care toata lumea a fost de buna credinta ….

  6. nu este nimic de comentat pe vremea mea asa ceva nu se putea întâmpla. deci salarii ca pe mana si raspundere fix nimic

    1. Pe vremea generatiei mele au inceput grilele.Atunci se corecta cu un plastic pus pe varianta de grila pe care o aveai(A,B,C,D).Învățasem pentru admiterea la medicina.Doamna de la corectură la biologie in loc de varianta A pe care o aveam ,a pus grila de la varianta D si corecta dupa ea…Cand am vazut ca erau corecte doar 3intrebari din toata lucrarea era sa leșin,cu un ultim efort de la emotii am mai rugat-o sa se uite ce se petrece pentru ca nu avea cum sa fie ala rezultatul.Atunci s-a uitat mai cu atentie si a vazut ca gresise si pusese alta grila de corectură, si-a cerut scuze etc.Insa prin ce am trecut eu atunci nu doresc nimanui.Mai ales ca stiam cat invățasem.Acum sunt medic,practic aceasta profesie de peste 16ani.Putea sau nu acel examen sa-mi schimbe viata? Mare atentie dragilor, copii de azi sunt adultii de maine.Nu este de joacă.Daca nu esti suficient de pregatit nu merge la corectură doar ca mai castigi putin in plus.Mergi motivat sa-ti faci treaba bine ,astfel incat nimeni sa nu aiba de suferit din cauza neglijentei tale.Orice meserie avem aceasta trebuie luată in serios nu privită si făcută cu superficialitate.

  7. Eu din grafic observ altceva. Din aproximativ 15000 de contestații la Limba și Literatura Română doar 814 sunt note nemodificate în urma recorectării. În traducere liberă “bravii” noștri profesori corectori au reușit performanța ca în mai puțin de 6% din lucrările corectate să “pice pe subiect”. În peste 94% din lucrările recorectate a fost nevoie de ajustarea notei. Avem astfel o imagine mai clară din cauza cui sistemul educațional decade de la an la an…

  8. Profesorii au fost obligați să participe. Am o prietenă care prefera să le dea ea bani decât să i se impună să meargă acolo. Știați că asistenții puteau sta și 5-6 ore în săli in care copiii spuneau sa fie oprit aerul condiționat? Sunt care au scris in locul copiilor cu CES. Când ești aproape de pensie și trebuie să pui în practică toate aberațiile tipei care e ministru nu tocmai relaxant. Un cadru didactic are nevoie de cel puțin o lună să se poată liniști după stresul întregului an școlar. Dragi asistenți, aveți voie să greșiți și voi.

    1. eu nu înțeleg!! 26-30 de copii stau fără aer condiționat și doar profesoara moare de cald!? nu sunt medic dar probabil colega ta e la menopauză!

    2. Normal, au voie să greșească, dar nu credeți că de la nota 3 la nota 9 e o “greșeală” prea mare din toate punctele de vedere? Nu sunt mamă, însă dacă propriul meu copil ar păți așa ceva realizez că ar fi traumatizant pentru el! Bacalaureatul și competențele nu sunt făcute pentru persoane care să greșească (și aici mă refer cu specific în ce privește profesori, fie ei corectori sau nu). În momentul în care nu ești competent pentru așa ceva, tu ca profesor ar trebui să te sesizezi și în nici-un fel de caz să nu produci o asemenea gafă. Nu avem un sistem competent cu sutele de genii ce ar ieși de pe băncile școlilor dacă s-ar interesa acest “popor” de învățământ. Dar normal, nu se poate, din păcate. Și oare de ce? Pentru că există asemenea “greșeli”. Dacă acel copil ar fi fost la bacalaureat? I s-ar fi tăiat instant aripile către o facultate, pentru greșelile unor asemenea profesori. Sau chiar și în situația de examen național încă, așa cum e prezentat în articol, dacă acel copil nu ar fi depus contestație dat fiind faptul că a fost cu siguranță tulburat de ceea ce “făcuse”, ar mai intra apoi la un liceu? I-ar mai oferi cineva o șansă? Nu. Liceu profesional că doar ne trebuie meseriași, nu oameni inteligenți! Fără a spune un cuvânt ca om, fără a îți exprima refuzul, fără șanse, fără drepturi, poate fi mai ușor condusă turma de oi! Ce fel de popor suntem dacă permitem asemenea insecurități, greșeli, etc. în fața unor copii care ne depășesc cu mult nivelul de maturitate și gândire?! Nu mă gândeam vreodată că aș spune asta, dar, ” Doamne, mare ți-e grădina și plină de inculți”!

  9. Sigur, chiar mă gândeam că acum se va da vina pe scanat , eroare de sistem etc. Hai sa ne amintim că și anul trecut au fost situații de acest fel, și nu se scanau lucrările. Eu zic că în loc de infográfice ministerul sa de-a cu nume și prenume acei evaluatori , nu de alta dar iară pica toată breasla in mocirlă. Pe de altă parte acri corectori nu ar mai trebui acceptați că și corectori. În fiecare an sunt situații de acest gen . Am fost asistent la scanare și fiecare lucrare am verificat-o de doua ori, nu te poți juca așa cu niste destine. Rușine colegilor care în fiecare an gafează in acest fel !

  10. Dar cum vă explicați că la doua licee vocaționale din București (Tonitza și Paciurea) unii părinți au depus fișe de înscriere la ambele pentru același copil?

  11. Da, da, așa au explicat, ca pe măsură ce corectează lucrarea, corectorul trece punctajul alocat intr-un borderou electronic, iar aplicația calculeza în final nota. Nimic scris pe hârtie, deci.
    Numai corectorii știu ce au făcut ei acolo! și pare destul de ciudat sa facă doi corectori aceeași eroare, ca să ia elevul 3.50!
    Le-a spus cineva ca se joaca cu destinele și speranțele unor copii?

    1. Vi s-a explicat… Ambii (sau mai mulții) corectori au văzut ALTĂ lucrare, incomplet sau incorect scanată. Așa că la contestație, cei de la ISJ (toate lucrările s-au dus la ISJ, fără colțuri sigilate, că așa vrea noua metodologie, deci se cunoaște elevul) și s-a rescanat lucrarea.

      Acum, A CUI lucrare… e discutabil. Dacă vrem să vedem răul în toate, putem presupune că a fost schimbată lucrarea contestată cu una mai bună. Cine știe, poate madam Deca ne lămurește.

    2. Dar despre durata între aflarea rezultatelor, depunerea opțiunilor și aflarea efectiva la ce liceu întra acești copii? În generația noastră, acest stres era de 5 zile….după aceea, vacanta! În loc sa simplificam lucrurile, sa le facem transparente și ușoare prin digitalizare, noi ajungem la noaptea mintii… contestația o faci înainte de vizionarea lucrării…exact ca în pandemie- decizii luate de politic care ne fac viata mai grea și complet de neînțeles logic. Bănuiesc ca asa se creează o generație de roboti yes man!

  12. Din fericire, la contestație procedura prevede rescanarea lucrării originale (si aici pot fi pe viitor niște portițe pt cei cu mintea înclinată la corupție)

    Mai concret, a fost notată inițial lucrarea altui copil din aceași sală.

  13. Se referă cred la încărcarea altei lucrări in locul celei a candidatului, cu nume aproape identice.

    Exact ce semnalam încă de la simulările din luna martie.

    NB
    Informaticianul nu cred că mai are treabă cu transcrierea notelor.

  14. Diferența mare de notă la matematică nu este vina corectorilor ci vina celor care au scanat lucrarea și au încărcat pe platformă .La matematică 98,1%dintre lucrurile reevaluate ,diferenta între nota inițială și ceea obținută în urma reevaluării a fost de 0,5 p (în plus sau minus).DECI NU DATI VINA PE PROFESORII CORECTORI

    1. Si anii trecuți când nu se scanau de ce erau diferente așa de mari între nota inițială și cea de la contestații ?

    2. Saltul de la 3,50 la 9,75 este uriaș. Adică, de la aproape nimic la aproape perfect. Mi se pare ciudat deoarece, spre deosebire de limba română, unde poți motiva că elevul a greșit la interpretare / argumentare, la matematică, ceea ce contează este dacă ți-a dat sau nu rezultatul. La o notă de 9,75, e de la sine înțeles că aproape toate problemele au fost rezolvate corect. La prima corectură nu s-au văzut aceste rezultate corecte?

  15. Astfel de erori sunt de nedorit,inadmisibil aș spune,emotiile copilului cine le gestionează în această situație?bazându-ne în general pe dreapta credință/evaluare a profesorilor e și dificil să te gândești la contestații,nu am făcut deși am rămas rămas puțin încețoșati.

  16. e simplu! Daca elevul stie ca a facut bine, daca parintele il verifica dupa barem si considera ca nota e aproximativ 6,7,8,9 …si ia totusi 3, e clar ca acolo e vorba despre o eroare. Tocmai de aceea exista procedura contestatiilor. Si an de an se face atata caz pe acest subiect, aiurea si doar ca subiect de agitat spiritele, pentru ca e omeneste sa apara si greseli , ele se rezolva , exista mecanisme pentru asta.
    Eu insami, ca mama, 20 de ani in urma, cand mi a iesit copilul din examem, l am pus sa rezolve subiectul, din nou, sa si aminteasca exact ce a scris. Cand s a publicat baremul, am facut verificarea. Si i am pus o nota. Cand a venit rezultatul , nota era cu un punct mai mica. Fara agitatie, fara nervi, fara a arata cu degetul, am depus contestatie. De de? Pentru ca e UN DREPT. Pentru ca verificasem si stiam sigur Si da, exact un punct a luat in plus la contestatii.
    Nu mi s a parut ca am rupt gura targului, nici ca am calarit norii. Mi s a parut firesc si atat.
    Asa cum si in acest caz. E firesc sa realizeze copilul ca s a petrecut o eroare, sa ceara recorectarea, sa se rezolve situatia. Si atat! Restul e doar mahala.Si nu foloseste nimanui.

  17. problema e la aplicatie, e plina de erori, cine a avut curiozitatea sa calculeze manual borderoul a observat erorile de calcul ale aplicatiei. plus evaluatorul dupa cateva lucrari corectate pe laptop oboseste. dar dupa cum ne asteptam , deca si sorin ion prezinta aberatia asta cu scanarea ca o mare realizare. in lumea reala scanarea nu este digitalizare. pnl ne auzim la vot.

  18. Dacă evaluatorii de la prima evaluare nu au sesizat că lucrarea este incompletă, cine a sesizat? În baza cărei proceduri? Cum au știut că lucrarea este incompletă? Din zecile de mii de contestații, câte au fost verificate sub aspectul calității scanării?Cum se asigură dreptul la contestație elevilor care primesc prima notă abia după contestații? Ce garanții există că notele “de compromis”, nu sunt mărite artificial, pentru a evita procesele sau scandalul public?

  19. Doi elevi din Târgoviște au obținut nota 5 și, respectiv 6 la română.Dupa contestatii, au 9,30, 9,40. Familiile lor au trecut prin zile de coșmar .

    1. Dar în statistica Ministerului nu există astfel de diferențe de 3, 4 și chiar 6 puncte. De aici rezultă că suntem mințiți pe față, nu ne mai miră nimic, e o foarte mare dezamăgire. Digitalizare înseamnă ca elevul să susțină examenul în fața unui PC și să vadă nota pe loc, dar de unde atâta fericire….copiii noști nu au văzut în 4 ani un laborator de informatică.

  20. Urmează examenele profesorilor, concursul de titularizare care oferă posibilitatea de a angaja în sistem suplinitori. Aici la fel, note mărite enorm in anumite cazuri de la 5 la 7, chiar și la definitivat. In plus, o alta chestiune anormală e site-ul Simavi cu notele profesorilor, care nu oferă posibilitatea sau nu se dorește să se afișeze atât nota inițială cât și cea după contestații

    1. cine știe cum a citit nota cel care a introdus în calculator …deci mai ușor cu nervii,nu se justifică…

  21. Ups! Cand se corecta cu prezenta fizica, asemenea situatii erau explicate prin inversari de punctaje in borderouri! Eliminarea erorilor umane de acest tip a fost de altfel prima justificare a introducerii ”evaluarii digitalizate”. Acum ce s-a intamplat? S-a incurcat platforma? S-au amestecat pdf-urile?

  22. Cu siguranta a fost o eroare de incarcare in sistem la trecerea de pe borderouri. Informaticianul probabil o fi fost de vina sau cine trece notele in platforma.

    1. Ce bine e sa aveti la indemina un informatician. Pentru orice magarie pe care o faceti voi in sistem puteti da vina pe informatician. Daca magaria este sesizata, daca nu toata lumea este fericita. Voi, cei cu magaria, informaticianul habar n-are de ce a scapat.

    2. Educația a devenit o afacere. Unui copil îi trebuie bani pentru manuale și mai ales pentru meditații.
      În țara asta totul e trecut cu vederea, nimeni nu este vinovat iar faptele sunt prescrise.

    3. Ce trecere în platformă ? Nota profesorului evaluator se salvează automat în sistem . N-are nici o treabă cu informaticianul…

  23. Doamne ferește. Am mai auzit eu de salturi spectaculoase, dar maxim 2-3 puncte. De la 3 până la 9 e multă pâine de mâncat. Aș fi zis că cine a notat prima dată a scris 9 mai ciudat, dar zecimalele ar fi trebuit să fie la fel…. Păcat de copil, dar acum măcar i s-au făcut dreptate și e totul cu bine.

    1. Pai cum sa scrii mai ciudat cand se corecteaza pe laptop, ca lucrarea este scanata si treci nota din tastatura????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Națională 2022. Profesoara Florentina Pavăl: Cerințe ușoare în subiectele I și II și probleme ce necesită cunoștințe serioase în cel de-al III-lea subiect

Profesoara de matematică Florentina Pavăl la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni a rezolvat pentru Edupedu.ro subiectele primite astăzi de elevii de clasa a VIII-a din cadrul Evaluării Naționale 2022.…
Vezi articolul