Un elev din Târgoviște a obținut 4 puncte la contestație, la Limba și literatura română

25.532 de vizualizări
Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com
Un elev de la Școala Gimnazială „Matei Basarab”, Târgoviște, județul Dâmbovița, a contestat nota la Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024 și a primit patru puncte în plus la recorectare, potrivit evaluare.edu.ro.

Rezultate finale Evaluarea Națională 2024 au fost publicate. Vezi notele după contestații, pentru fiecare județ

Elevul respectiv a avut inițial nota 5.30, iar după reevaluarea lucrării a primit 9.30. Nota sa finală la această disciplină a rămas 9.30, iar media care inițial era 7.40 a devenit acum 9.40, cu 2 puncte mai mare. Cazul a fost semnalat de cititorii Edupedu.ro în comentarii. Dacă mai știti cazuri asemănatoare, comentați mai jos sau ne puteți trimite un mesaj pe redacție@edupedu.ro sau pe pagina de Facebook.

Cazurile de acest fel nu sunt scoase în evidență de Ministerul Educației în analiza publicată. În graficele afișate pe site apar modificări de punctaj până la cel mult 1,95 puncte în plus și -1,45 puncte în minus.

Sursa: Ministerul Educației

Totuși, fără să știm dacă despre aceste cazuri este vorba, Ministerul explică în comunicatul de presă că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.

Un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024, a obținut după contestație nota 9,75.

Știm din statiticile oficiale că Au fost 24.366 de note greșite la Evaluarea Națională, corectate la contestații. Peste 35% dintre notele contestate au scăzut și doar 12% au rămas neschimbate.

Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Scanarea poate fi facuta corect,dar incarcarea in platforma e problema.A fost incarcata lucrarea altui elev si platforma nu detecteaza aceasta eroare.Pt lucrarile contestate se face rescanare la isj si reincarcare in platforma.Doar ca aceasta e o portita pt frauda.Cei care primesc note mari pe lucrari care nu sunt ale lor nu vor face contestatie.

  2. la româna a făcut contestație având 8,55.Si-a evaluat lucrarea peste 9,după contestație pierzând 15 sutimi.Alta lucrare crescuta de la 8 la 8,80 .Care sunt criteriile de a urca sau scădea nota,dacă există barem,itemi,etc

  3. ne spune cineva care sunt costurile cu scanarea ? ce proiect a fost, cine a luat bani pe proiect, de ce scolile imprumuta scanere si laptopuri , de ce hartia , timpul consumat, birocratia au crescut exponential, cat costa aplicatia cu mentenanta?

  4. Așa arată precedentul. El este aparent accidental. Ține? Dacă ține, iar lucrările sunt rescanate/reîncărcate/reevaluate (de fapt evaluate pentru prima dată), atunci această cale va deveni din ce în ce mai populară, mai bătătorită, asigurând șanse la note mari tuturor specialilor și privilegiaților. Cum rămâne cu dreptul la contestație? Cei cărora li s-au reîncărcat lucrările în sistem mai pot contesta notele obținute?
    Ce garanții există că lucrările fizice nu sunt înlocuite între cele două scanări?
    Dacă a fost contestată nota evaluării inițiale, cum s-a ajuns la rescanarea/reîncărcarea lucrărilor? Au fost zeci de mii de contestații, care este procedura prin care sunt alese lucrările rescanate/reîncărcate în sistem? Pe durata evaluării, doar evaluatorii pot consta lipsa paginilor din lucrări, vizualizarea lucrărilor fiind permisă doar după etapa contestațiilor (iar atunci se vizualizează lucrările fizice, nu imaginile încărcate în platformă). În acest caz, dacă evaluatorii au sesizat lipsa paginilor, ei puteau întrerupe evaluarea inițială, astfel încât lucrarea incompletă să nu primească notă până nu este rescanată și reîncărcată în platformă. Dacă evaluatorii nu au sesizat că lipsesc pagini, cine a sesizat? Și când? Răspunsul este evident: persoane interesate. Și ce garanții există că aceste persoane interesate s-au oprit doar la a sesiza (nu se știe în baza cărei proceduri, când, pe cine și cum)? Ce garanții există că lucrările rescanate sunt identice cu cele inițiale? Ce se știe sigur este că toate aceste excepții vor reprezenta elevi speciali, care își obțin nota în urma unei singure evaluări, fără să beneficieze de dreptul la contestație. De aici și ipoteza că notele vor fi mărite artificial, pentru a nu exista scandaluri publice sau procese în justiție. Așa arată precedentul.

    1. 👍
      Specialii au găsit cea mai simplă formă de a frauda ,,digitalizarea” cum e numită scanarea unor teze olografe.

      Acarul Păun (pompos numit ,,operatorul de sală”) va primi un avertisment scris.

      Apoi toată lumea fericită și la anul mai frumos!

      Combinația perfectă!
      Lucrarea desfăcută poate fi identificată ușor (nefiind sigilată) și înlocuită oricând fără nicio problemă de supraveghere sau securitate.

      Cum spune românul…
      Prinde orbul scoate -i ochii!

      PS
      Interesant de verificat dacă subiectul de control (cel printat in alb) mai există neutilizat in respectiva școală.

    2. Dacă o lucrare într-o școală a fost scanată greșit (nu se văd paginile, lipsesc unele pagini, etc), probabil au verificat toate lucrările din școala respectivă, sau măcar din sala respectivă.

      Ce vă pot spune eu e că unele scanere NU funcționau corect. A fost cazul la școala mea, unde am scanat inițial cu un aparat, nu se vedea aproape nimic (deși am verificat setările, am încercat să mărim contrastul, luminozitatea, etc – n-a vrut nimic) așa că până la urmă am scanat din nou cu unul din celelalte scanere, care funcționa corect. Dacă alții n-au avut timp sau toate scanerele nu erau bune, probabil au fost încărcate destule lucrări cu probleme.

      Dar nouă ne trebuie, precum chelului, tichie de mărgăritar… A vrut d-na Deca digitalizare? (Prin care înțelege scanare uneori incorectă, în locul transportului lucrării, pentru ca un evaluator care lucrează contra timp să poată vedea efectiv lucrarea.) A vrut. S-a făcut după cum a vrut dânsa? S-a făcut. Faptul e consumat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe asociații de elevi: Faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul. Să vedem o schimbare

Patru asociații ale elevilor „condamnă ferm declarațiile secretarului de stat din Ministerul Educației și Cercetării, Luminița Barcari”, cu privire la gradul de dificultate al subiectelor de la Evaluarea Națională 2020.…
Vezi articolul

Mircea Bertea: Baremul de la proba de Limba română a Evaluării Naționale din Iunie 2023, o dovadă devenită deja obișnuință a atenției scăzute pe care scoala românească o acordă exprimării și scrierii corecte în limba noastră națională

Președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România atrage atenția asupra baremului în funcție de care absolvenții claselor a VIII-a primesc notele la examenul de astăzi de Limba…
Vezi articolul

De ce sunt mai multe note de 10, dar mai puțini elevi cu medii peste 5 față de anul trecut, la Evaluarea Națională 2023. Lixandru, Ministerul Educației: Subiectele au fost mai grele și asta i-a afectat pe elevii de nivel mediu, nu pe cei care s-au pregătit

„Subiectele de la Evaluare Națională au prezentat un grad de dificultate mai ridicat decât anul trecut, ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care se află cumva în a…
Vezi articolul