Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă latină, organizată în Italia

696 de vizualizări
Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum, desfășurată în Italia. Este vorba despre liceanul Victor Șera, elev în clasa a XII-a la Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, anunță Ministerul Educației. În urma rezultatului obținut la ediția din anul 2019, România ocupă poziția a treia în clasamentul internațional al distincțiilor acordate în istoria concursului.

Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum 2019 este la a XXXIII-a ediție, care s-a desfășurat în perioada 14-17 aprilie 2019 la Venosa, în Italia.

Lotul olimpic de latină al României a fost format din Victor Șera – clasa a XII-a la Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, și Paul Horea Hossu – clasa a XII-a la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca. Cei doi elevi au fost pregătiți și însoțiți de profesorul Alexandru Cristian Dudău, de la Colegiul Național „Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca.

Comisia de evaluare de la Olimpiadă a alăturat premiului I acordat elevului Victor Șera “o elogioasă motivație”, anunță Ministerul Educației.

Motivația comisiei de evaluare, la premiul I acordat românului Victor Șera:

  • Mesajul textului lui Horatius este exprimat clar, printr-o traducere cursivă, fidelă textului original. Comentariul literar, construit de o manieră precisă și originală în același timp, bogat în interpretări stilistice adecvate, dezvoltă tema propusă în mod pertinent, erudit și exhaustiv”.

Olimpiada este considerată “una dintre cele mai prestigioase competiții umaniste din învățământul preuniversitar european, recunoscută de UNESCO pentru promovarea excelenței în educație și a patrimoniului cultural universal”, spune Ministerul.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Federației Părinților: Dacă Ministerul dorește obligativitatea uniformei, nu mai vorbim despre învățământ gratuit sau susține financiar cumpărarea uniformelor. Atenție la acei directori care au firme de casă!

“Este din nou o discuție fără fond adusă în atenția opiniei publice, atâta timp cât avem reglementată prin regulamente și statutul elevului posibilitatea de a se purta o uniformă școlară…
Vezi articolul

Modificări la regulile pentru școli-pilot, propuse de Ministerul Educației pentru a putea derula proiectul de finanțare de 12 milioane de euro prin PNRR: Statutul se poate obține pentru cel puțin un an, față de patru cât e în prezent și nu se mai precizează cum vor fi plătiți profesorii care sunt implicați în activități specifice – ordin de ministru în dezbatere

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică, vineri, 26 aprilie, proiectul de metodologie prin care școlile pot aplica pentru statutul de școli-pilot. Documentul nu mai prevede modul prin care ar…
Vezi articolul