Un elev din București a primit 10 pe lucrarea de la Limba și literatura română, la contestații, după ce inițial nota era 7.70

61.424 de vizualizări
Un elev de la Școala Gimnazială nr. 190 din București a obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română, după ce inițial primise 7.70. După contestație, nota i-a crescut cu 2.3 puncte. Media elevului a crescut, după contestații și schimbarea notei la română, de la 8.8, la 9.95

Nu este clar cum o lucrare considerată „perfectă” conform standardelor enunțate de secretarul de stat Sorin Ion, din Ministerul Educației, a putut fi subevaluată în acest fel de ambii profesori evaluatori în prima fază și ce s-a întâmplat la reevaluarea de la etapa de contestații.

Cazul a fost semnalat de cititorii Edupedu.ro în comentarii. Dacă mai știti cazuri asemănatoare, comentați mai jos sau ne puteți trimite un mesaj pe redacție@edupedu.ro sau pe pagina de Facebook.

Nu știm dacă este vorba și despre această lucrare, dar Ministerul Educației explică în comunicatul de presă că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.

Pentru un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024 și care a obținut după contestație nota 9,75, inspectoratul școlar a precizat că „a fost o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare”.

Rezultate finale Evaluarea Națională 2024 au fost publicate. Vezi notele după contestații, pentru fiecare județ.

Ierarhia absolvenților de clasa a VIII-a se publică miercuri, 10 iulie. Primul criteriu de departajare este media de gimnaziu


26 comments
  1. Singurii care trebuie testați drastic sunt : ministrul învățământului, consilierii lui, inspectorii școlari, învățătorii și profesorii din clasele 5-8, atât din București cât și din absolut toate școlile din sate, comune, orășele, orașe. Toți trebuie “puricați” la maxim. Dar cine să îi “purice”? Alții tot incompetenți și ignoranți ca și ei ??? Unde mai există profesori buni profesional și conștiincioși???

  2. Din păcate nici nu își dau seama ce stres este și așteptarea rezolvării contestațiilor 😔. În 2020 fiul nostru a primit la Lb germană maternă 7.45, el susținând ferm că nu are cum să ia doar atât. După contestații a luat 9.70.Este strigător la cer!

  3. Am si eu o intrebare pentru cei ce corecteaza aceste lucrari. Cum este posibil ca un elev de nota 10 sa ia nota 7 ? De ce este diferenta atat de mare dupa contestatii ?

  4. Fiica mea a făcut anul trecut contestație la ambele probe, notele inițiale au fost 9, 40 la limba și literatura română și 9,10 la matematică. După contestație notele finale au fost 8,30 la limba și literatura română și 9, 20 la matematica, în condițiile în care în urma consultării baremelor de corectare la matematica trebuia sa obțina 9,40, iar la limba română peste 9, 50.
    A fost un soc pentru noi, a rămas la fel și astăzi. Este inadmisibil să nu poți vizualiza lucrarea cu tot cu corectura profesorului, este inadmisibil să nu ți se explice de ce a considerat că nota inițială a fost greșita, este inadmisibil ca nota după contestatie să fie mai mică decât cea inițială și este inadmisibil ca diferențele să fie mai mari de un punct, iar după contestație să nu mai ai nicio posibilitate de a mai schimba ceva.
    Nu înțelegem de ce borderourile de corectare sunt secrete și nu pot fi vizualizate. Din punctul nostru de vedere acest examen a fost și este o dezamăgire totală, o batjocură la adresa elevilor și a părinților, un stres foarte mare pentru adolescentul care dorește să-și aleagă drumul în viata. Un stres care are efecte pe termen lung asupra sănătății emoționale și psihice a adolescentului.

  5. Fiica mea a făcut anul trecut contestație la ambele probe, notele inițiale au fost 9, 40 la limba și literatura română și 9,10 la matematică. După contestație notele finale au fost 8,30 la limba și literatura română și 9, 20 la matematica, în condițiile în care în urma consultării baremelor de corectare la matematica trebuia sa obțina 9,40, iar la limba română peste 9, 50.
    A fost un soc pentru noi, a rămas la fel și astăzi. Este inadmisibil să nu poți vizualiza lucrarea cu tot cu corectura profesorului, este inadmisibil să nu ți se explice de ce a considerat că nota inițială a fost greșita, este inadmisibil ca nota după contestatie să fie mai mică decât cea inițială și este inadmisibil ca diferențele să fie mai mari de un punct, iar după contestație să nu mai ai nicio posibilitate de a mai schimba ceva.
    Nu înțelegem de ce borderourile de corectare sunt secrete și nu pot fi vizualizate. Din punctul nostru de vedere acest examen a fost și este o dezamăgire totală, o batjocură la adresa elevilor și a părinților, un stres foarte mare pentru adolescentul care dorește să-și aleagă drumul în viata. Un stres care are efecte pe termen lung asupra sănătății emoționale și psihice a adolescentului.

  6. Noi am ajuns de am scris Ministerului, după ce nota la limba română a scazut drastic, iar sansele de a fi admis la un liceu militar, i-au fost distruse fiului meu, probabil de catre niste corectori plictisiți. Bataie de joc și lipsă totala de transparență! Sincer, după experiența aceasta, imi este rusine cu meseria de profesor! Rușine!

  7. Alexa, scrie și despre contestațiile în urma cărora copiilor li s-au scăzut aproape un punct. E inadmisibil! După ce că din prima tura li se luaseră din nota, acum, la noi, au scăzut 60 de sutimi. Pe principiul “da’ se mulțumească cu ce are, ca și asa era nota buna!” Cum e posibil asa ceva?!
    Asta fiind nota finală. Fără niciun alt drept de apel…

  8. Procesul în sine este foarte dubios, lucrarea este corectata de doi evaluatori, iar la contestație de unul singur! Nu ar fi fost mai corect sa fie invers?

      1. Da, aveti dreptate. Oricum, dupa parerea mea, mare majoritate din profesorii de la ciclul primar sunt praf oricât as încerca să le caut o scuze. Copilului meu i-au scăzut la contestație 0.70 puncte (cea mai mare din toată zona unde locuiesc), la prima proba. Deși nu a fost afectat de acest lucru, nu pot înceta sa ma minunez de cum s-a putut ajunge la un asemenea rezultate!

        1. La română există un oarecare grad de subiectivitate. Iar acum, cu grozava scanare, poate fi vorba pur și simplu de un grad de oboseală din partea corectorului, sau poate că nu se vede foarte bine foaia scanată și trebuie să-și dea cu părerea despre ce e scris de fapt pe ea…

          Faptul rămâne, scanarea dată drept digitalizare o să fie declarată mare succes, dar e extraordinar de nesigură. Nici dacă cereți să vedeți lucrarea nu vă veți lămuri ce notă merita de fapt copilul (veți vedea lucrarea scrisă, nu cum arată ea scanată, adică ce au văzut corectorii), fără ca pe ea să fie făcut vreun semn.

        2. Păi, Cristi! Oricât de profesori ar fi cei de la primar, nu au ce căuta la corectare (doar la supraveghere)! Informează-te asupra a ceea ce scrii, apoi ,,dă drumul” la postare!

  9. Mi se pare imposibil ca doi corectori să fi dat inițial două note din care să rezulte media 7.70, apoi, pe aceeași lucrare, la contestații, să se obțină 10. Ministerul a declarat că au existat ” erori umane la încărcarea lucrărilor”. Asta înseamnă că nu au fost încărcate toate paginile lucrării sau ce? Lucrările au rămas în școli, nesecretizate. Nu pot să nu mă gândesc că puteau fi adăugate pagini ulterior încărcării pe platformă, apoi elevul face contestație și i se modifică nota.

  10. Nu vă gândiți la inimioarele acestor copii?
    Când vezi o asa nota poți face un infarct ,copilul fiind conștient re capacitățile lui.
    Nu vă pasa de viitorul acestor lăstari .
    Vă bateți joc

  11. Secretomania din jurul proiectului digitalizarii evaluarii nu putea decat să reprezinte premisa pentru toate concluziile acestor zile. În lipsa unei audit extern, în lipsa transparenței în privința reursei umane care operează platforma, în lipsa garanțiilor de integritate și onestitate, toate suspiciunile actuale sunt absolut justificate.
    In mod absolut similar este gestionat și procesul elaborării subiectelor, iar an de an există dovezi că subiectele circulă cu ore, chiar cu zile înainte de susținerea probelor.

  12. Este inadmisibil sa apara cu nota 10! Este destul de ciudata situatia si asteptam totusi o explicatie di partea minsterului si celor care au schimbat aceasta nota. Cine este vinovat de nerespectarea procedurilor daca asta a dus la aceasta schimbare de nota, desi nu prea este credibil asa ceva si cate cazauri au mai fost anii precedenti. Pare ca pentru alte contestatii nu s-au putut adauga nici 0.1 puncte, dar in acest caz cum s-a putut fenta sistemul?

      1. Nu știu , dacă profesorii sunt testați la rândul lor dacă știu să corecteze, știu doar că un număr semnificativ de profesori de limba română nu știu carte. Unii au și grade didactice, ajung în funcții de conducere, chiar miniștri ca Anisie 😂 , ba chiar elaborează manuale cu greșeli impardonabile, iar prin gramatica lb române au trecut cu picioarele, nu cu dorința de a pricepe ei înșiși înainte de a transmite elevului.

  13. Nu cred ca toate sunt greșeli de încărcare. O lucrare la limba romana unde după corectare se mai da 90 de sutimi, ma întreb pe ce anume au dat și nu pot sa nu observ pe București cum toate notele de 9.45,9.55, 9.65, 9.75, 9.85, 9.95 se rotunjesc la 10 pentru ca sunt scoli de fitze dar nu același lucru se întâmplă la școală de cartier unde după contestații copiii au primit în total 25 de sutimi (pe școală) și restul au fost depunctati. Prapastia asta financiara e deja inoculata și în mintea corectorilor. Rușinos!

    1. Va contrazic, doamna! Si la “scoli de fite” s-au scazut destul de mult notele la romana, de exemplu.Copil cu 9.75 a ajuns la 9.50, un altul cu 9.30 a ajuns la 8.80, asadar se scad sutimile in functie de corector si aprecierea sa.De cand cu digitalizarea,corectorul nu stie ca lucrarea X este de la scoala de fite Y, doar ca este din Bucuresti sau Cluj, etc.

  14. Așadar lucrările contestate au fost reîncărcate toate? Dacă nu, cum s-a ajuns la concluzia că cele 5 trebuie reîncărcate?
    Dacă au fost erori la prima încărcare, exista varianta ca profesorii evaluatori sa solicite reîncărcarea?
    Ma întreb toate astea ca părinte de copil care a obținut 0,7 puncte în plus după contestație, contestație depusa pentru ca a insistat ca el nu a “greșit atât de mult”, dar și ca părinte care va trece din nou, peste 2ani, alături de alt copil, printr-o evaluare.

    1. Buna ziua! Cunosc cazul respectiv, copilul meu fiind la aceeasi scoala. Eleva respectiva este un copil cu rezultate foarte bune an de an si cu rezultate foarte , foarte bune la simularea din februarie. Acesta cred ca a fost si norocul elevei , diferenta sa fie foarte mare. Eroarea s-a produs la incarcarea pe platforma existand 2 copii cu nume si initiala tata foarte apropiate. Ma bucur ca a existat deschidere sa fie verificat ceea ce a sesizat eleva si parintii sai la scoala si astfel sa se constate ca lucrarea sa la limba si literatura romana nu a ajuns sa fie corectata in etapa 1.
      In acest caz diferenta nu vine de la notarea profesorului, poate ca era mai usor sa nu apara prima nota, dat fiind ca nu era nota pentru lucrarea sa.
      Nici nu doresc sa-mi imaginez prin ce au trecut aceste zile eleva si parintii sai, bine ca s-a putut gasi o rezolvare.

      1. La evaluarea națională, comisia de examinare este din școală, doar cea de evaluare este străină, evaluarea fiind făcută de către corectori din alte județe, conform distribuirii lucrărilor pe platforma de corectare. Eu personal mă întreb cum este posibil ca supraveghetorul care are în atribuții și scanarea lucrărilor din sala în care a fost repartizat să nu acorde o atenție extremă scanării și introducerii corecte pe platformă a fiecărei lucrări, mai ales când este vorba despre cei mai buni elevi din școala sa. Mă întreb știind cu câtă grijă și atenție s-a scanat și s-a încărcat fiecare lucrare de la evaluarea națională, de la simularea evaluării naționale și de la simularea examenului de bacalaureat de către toți colegii din liceul în care lucrez eu care au avut ca atribuție scanarea și încărcarea lucrărilor de examen pe platformă. Dacă “eroarea” este dovedit “umană”, consider că acela care se face vinovat de ea trebuie să răspundă drastic – cu toată compasiunea și înțelegerea colegială -, pentru că, altfel, aceste “erori umane” de azi se vor perpetua și amplifica numeric în anii următori, dacă se va păstra digitalizarea corecturii în condițiile actuale, din neglijență sau ca formă de corupție. Este profund imoral și ilegal ca pe numele unui candidat să se încarce pentru corectura inițială o anumită lucrare sau un anumit conținut al acesteia, de anumite dimensiuni, iar pentru contestații să se încarce o altă lucrare sau un alt conținut al lucrării, de dimensiuni diferite de ceea ce s-a livrat la corectat în ziua examinării. Atunci, nu va mai conta ce greșeli vor face la examen candidații cu “susținere” din toate punctele de vedere, că doar cel care scanează și introduce pe platformă e și el om, a greși e omenește și pardonabil – nu? -, iar pentru contestații se vor putea livra numai lucrări de nota 10. Plus că anumiți candidați – foarte norocoși – pot obține notele muncite de alți colegi ai lor, după cum demonstrează cazul de față. Căci, din moment ce tânăra a primit 7,70 pe o lucrare de 10, lucrarea de 7,70 nefiind a sa, înseamnă că acea colegă sau acel coleg cu care a fost confundată, după numele de familie și inițiala tatălui, a obținut 10 sau o altă notă foarte mare, nu? Și cine mai modifică o notă de examen odată publicată inițial și necontestată? Mai ales ca rod al unei “erori umane”. Trăiască digitalizarea corecturii unor lucrări scrise de mână!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca: “obiective” de educație media în forma finală a raportului România Educată / Radu Szekely invocă planurile cadru și profilurile de competențe ale absolvenților, ca posibile ținte de extindere

Autoritățile vor să “generalizeze” educația media în școală, pentru că “în mod evident, competențele media sunt indispensabile”, au spus vineri reprezentanți ai Președinției și Ministerului Educației, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

MANIFEST 12 elevi navetiști i-au scris ministrului Educației ce înseamnă pentru ei drumul până la școală: sute de lei pe lună, nedecontați, ore pierdute, condiții proaste, trenuri și autobuze murdare, cu „indivizi dubioși„. Elevii cer abrogarea a două acte normative

„Solicitările Consiliului Național al Elevilor continuă să fie ignorate de ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie”, susțin reprezentanții elevilor într-un comunicat trimis Edupedu.ro. Aceștia spun că au trimis un…
Vezi articolul