Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite

11.707 vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Un elev din județul Prahova, participant la Olimpiada de Biologie, etapa județeană de duminică, 17 martie, a marcat într-un mod diferit de cel regulamentar pe lucrare răspunsurile la grila – subiect și, cu toate acestea, a fost notat și chiar calificat la etapa națională, pe locuri suplimentare, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Acest lucru a fost posibil după ce părintele copilului a făcut un memoriu la Ministerul Educației, iar de la minister a venit comanda să fie revizuit punctajul de pe lucrare, potrivit unui răspuns al Inspectoratului Școlar Județean Prahova.

Mai exact, elevul a marcat pe foaia de concurs cu buline în spațiile corespunzătoare răspunsurilor pe care le-a considerat greșite și a marcat un “X” în dreptul variantei de răspuns pe care a considerat-o corectă, potrivit surselor Edupedu.ro.

De regulă, elevii trebuie să noteze un “X” – de pe foaia separată de foaia de subiecte – în dreptul variantelor de răspuns care pot fi greșite și să pună o bulină plină în dreptul variantei pe care o cred corectă.

Aceste prevederi sunt înscrise pe foile-tip pe care le primesc elevii. „Marcați cu un cerc plin răspunsul corect și barați cu X restul căsuțelor”, se arată pe o foaie-tip din județul Vrancea (sursa):

Elevului i s-ar fi atras atenția în timpul probei la Olimpiada de Biologie că marcarea este necorespunzătoare, însă acesta ar fi refuzat să primească o nouă foaie-tip și să-și schimbe modalitatea de marcare a răspunsurilor, potrivit surselor Edupedu.ro.

La Olimpiada de Biologie, răspunsurile se corectează pe loc, după probă. Proba din județul Prahova avut loc la Colegiul Național „Nichita Stănescu” din Ploiești.

Punctajul inițial al elevului ar fi fost de câteva zeci de puncte din cele 100 posibile, conform surselor citate. La puțin timp după probă, inspectoarei de specialitate – Biologie, de la Comisia județeană de organizare a olimpiadei, i-ar fi fost indicat de către un superior de la Ministerul Educației să aprobe reevaluarea punctajului lucrării, interpretând ca răspunsuri corecte pe cele neregulamentar indicate ca greșite, conform surselor Edupedu.ro.

După această „recorectare” decisă ad-hoc, din pixul unui oficial al ministerului, clasamentul s-ar fi răsturnat, locul II devenind locul III, ar fi explicat reprezentanții Comisiei județene pentru Ministerul Educației, refuzând să facă corectarea la presiunile venite de la centru.

Totodată, Comisiei județene i s-ar fi promis și locuri în plus pentru etapa națională, pentru a putea califica elevul, în eventualitatea în care îndeplinește condițiile de calificare, mai arată sursele noastre. Informațiile Edupedu.ro în acest sens au fost confirmate: „elevul s-a calificat pe locurile suplimentare”, potrivit ISJ PH.

Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Prahova documentul trimis de la minister la inspectorat care ar fi intervenit în corectarea și notarea lucrărilor. De asemenea, am solicitat Ministerului Educației să specifice motivul pentru care a luat o asemenea decizie și cine este cel care a semnat-o. În momentul în care primim un răspuns, îl vom publica.

  • „Comisia Națională pentru coordonarea competițiilor școlare a analizat decizia și a decis introducerea elevului pe lista calificaților la etapa națională a olimpiadei de biologie, pe locurile suplimentare”, se arată în răspunsul ISJ PH – mai jos în articol. Inspectoratul școlar susține că nu a existat nicio neregulă la olimpiadă.

Inspectorul școlar general al Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Prahova, Ilona Rizea, a confirmat pentru Edupedu.ro situația elevului care a marcat invers pe foaia de examen răspunsurile la olimpiada județeană de biologie 2024.

Rizea spune că organizatorii, de la Comisia județeană de organizare și evaluare pentru etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Biologie din Prahova, ar fi punctat răspunsurile „pentru că s-a considerat că nu este o eroare științifică a copilului”, chiar dacă acestea erau puse pe dos, în foaie. Nu este clar dacă la ceilalți copii, depunctați pentru că au greșit sau au semnalat incorect răspunsurile, au fost făcute reevaluări similare sau considerații despre „erori științifice”.

Redăm replica șefei ISJ Prahova:

Reporter: Puteți să confirmați situația, a fost o problemă cu lucrările acolo?

Ilona Rizea: Nu a fost o problemă. De ce ar fi fost o problemă? Copilul nu a respectat cerința, dar în final a fost punctat. Am înțeles că era o altfel de bifare, nu o greșeală de natură științifică.

Reporter: Și cum i s-a recorectat lucrarea?

Ilona Rizea: În momentul acesta nu am detalii… Nu pot să știu despre mii de copii care au participat la Olimpiade în perioada aceasta. Nu știu exact, dar pot să mă informez, nu am cum să spun în acest moment. Eu știu situația de ansamblu că, deși copilul nu a respectat cerința, totuși i s-a acordat punctajul, pentru că s-a considerat că nu este o eroare științifică a copilului. Atât pot să spun.

Reporter: Ați primit vreun document de la Ministerul Educației pentru a recorecta această lucrare? Adresele nu ajung direct la inspectorii de specialitate, ele vin prin instituție, deci ar fi trecut și pe la dumneavoastră.

Ilona Rizea: Vom… Când aflu exact informații despre situație, vorbim. Știu situația de ansamblu. Copilul a primit punctajul chiar dacă nu a bifat conform cerinței”.

Răspunsul Inspectoratului școlar Prahova

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) a trimis joi după-amiază, 28 martie, că elevul a primit recorectarea lucrării după ce unul din părinții săi a depus un memoriu la Ministerul Educației.

Inspectoratul școlar susține că nu a existat nicio neregulă la olimpiadă.

„Comisia Națională a pentru coordonarea competițiilor școlare a analizat decizia și a decis introducerea elevului pe lista calificaților la etapa națională a olimpiadei de biologie, pe locurile suplimentare”, se arată în răspunsul ISJ PH.

Citește și:
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului
Ping-pong cu elevii olimpici și profesorii. Secretarul de stat Lixandru anunță inspectoratele școlare cu jumătate de zi înainte că elevii înscriși la Olimpiada de Limba engleză, de sâmbătă, pot participa și la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”, care are loc în aceeași zi / Profesorii susțin că listele cu participanții sunt finalizate de o săptămână – surse
BREAKING Toți elevii de clasele primare, tăiați de Ministerul Educației de la olimpiadele școlare județene prin mesaje transmise inspectorilor, după ce în ultimii ani au putut participa – surse / Cei mai mulți elevi au susținut deja etapele pe școală și locale
Acces limitat la olimpiadele școlare în Arad. Inspectoratul școlar a impus număr de elevi care să se califice la etapa pe județ și o listă de școli care să primească locuri în plus – cazul olimpiadei de română

10 comments
  1. Observ un lobby puternic de partea elevului. Asta imi ridica suspiciuni. Si daca din neatentie omori un om tot scuzabil este? Le-am face un bine imens copiilor nostri daca i-am invata lectia asumarii greselilor, nu pe aceea a reparatiilor prin interventii.

  2. Să se procedeze așa și la titularizare, definitivat. Dacă eu pun răspunsul invers, corectorul să îl pună unde e corect și să îmi dea punctaj maxim.

  3. Olimpiada nu presupune doar cunostinte. Un elev olimpic trebuie sa aiba atentie, stapanire de sine si autocontrol. Daca nu se indeplinesc toate acestea, parerea mea este ca nu esti cu adevarat olimpic. Pentru ca daca te angajeaza Bill Gates si tu de emotie faci nu stiu ce program aiurea si raman cateva tari fara internet, nu vine nici tata, nici mama, nici nenea ministrul x sa te scoata din situatie. Nu sunt DELOC de acord cu ce s-a intamplat. Cati elevi din zapaceala nu au incurcat la examene importante semne matematica, cati profesori la titularizare nu au gresit prosteste.A venit cineva in ajutorul lor? Mari sportivi la olimpiada care din cauza presiunii concursului s-au pierdut total si nu au mai fost atenti nici la chestiuni elementare.

  4. Până la urmă oricine poate greși la un moment dat și nimeni nu trebuie judecat pentru o greșeală . Este foarte bine totuși că elevul olimpic a avut totuși intenții bune și a depus eforturi foarte mari pentru a se califica ! Este foarte bine că a fost ajutat de cei din minister și a putut să meargă mai departe ! Îi urăm succes în continuare și lui și celor care l-au ajutat !

  5. Observați cât de centrat pe elev (pe câte un singur elev) a devenit Ministerul in ultima vreme?

    Mai ales in ultima perioadă?
    Si mai ales la subiecte legate de calificarea la olimpiade naționale?

    Dacă elevului i s-a atras atenția in timpul probei, că NU a înțeles cerințele de completare, iar el a continuat să facă cum a vrut el, ceea de s-a întâmplat ests fals si uz de fals întrucât conform regulilor lucrarea lui era probabil nota 4.

  6. eu sunt de acord si sustin hotararea comisiei judetene de a puncta acest elev care presupun ca a muncit enorm sa ajunga aici si cred ca din neatentie a bifat invers raspunsurile..iar cel care scrie acest reportaj si tuturor care sustin ca a fost o nedreptate,sa va fie rusine!!in loc sa apreciati ca evoluam,ca avem cu cine sa evoluam,incercati din lipsa de preocupare sau de articole sa denigrati imaginea unui copi muncitor!!ati gasit subiect sa spuneti ca “se fac manevre”.Sustin si consider ca a fost luata o hotarare corecta deoarece,nu s a trisat,s a invatat ca sa fie depunctat din cauza unei neatentii.dar presupun ca cei ce comentati aiurea,nu ati ajuns niciodata in postura de a fii la o competitie si sa faci aproae totul corect si la final sa fii dezamagit ca ai inversat marcarea raspunsurilor corecte cu cele gresite

  7. E absurd ca așa ceva a ajuns in presa. Am fost martor la acel elev și îi ieșeau 90 de puncte . Suntem în același liceu, chiar azi mi-a zis ca a renunțat la calificare în Statele Unite ale Americii, la Campionatul Mondial de Robotică, pentru a merge mai departe la ONB . Eu cred ca in spatele decizie ăsteia se află o pasiune imensă, o șansă pe care și-a dorit-o … Nu mai vorbesc de faptul ca în articol sunt informații false… Am fost acolo și nu așa au decurs lucrurile, nu a refuzat să mai primească o altă foaie de concurs în timpul examenului, ci a constatat greșeala abia la finalul probei . E jalnic ca până și acest site a ajuns victima Fake News ului . Setea de senzațional a unora poate duce la grave consecințe asupra unor oameni nevinovați …

  8. Copilul respectiv a stiut atat de mult incat era al 2-lea pe judet, dar a completat gresit. Cineva din minister si-a asumat sa corecteze o greseala materiala si i-a acordat elevului rezultatul muncit! Felicitari omului din minister care si-a asumat sa rasplateasca munca unui elev! Singurul care a castigat din acea eroare e persoana de pe locul 3 care a devenit un “lucky loser”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Echipele mobile de vaccinare vor merge în peste 2.400 de școli, anunță Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale: Au fost vaccinați 69 de elevi din 3 județe, în prima săptămână de școală

„Sunt 2.468 de unități de învățământ care vor beneficia de vaccinare cu sprijinul echipelor mobile”, după cum a declarat Valeriu Gheorghiță, președintele Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea…
Vezi articolul

Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum…
Vezi articolul

Centrul FILIA și Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România cer măsuri reale pentru prevenirea și combaterea hărțuirii sexuale din universități: Un singur cod de etică din 85 analizate menționează pașii necesari pentru o sesizare

Centrul FILIA și Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) solicită implementarea unor mecanisme clare de combatere a hărțuirii sexuale și discriminării de gen în codul-cadru de etică și…
Vezi articolul