Calificativele obținute de elevi la Educație Fizică, Muzică și Desen ar urma să nu fie luate în „calculul mediei”, după cum a declarat ministrul Educației, la DCNews.ro. Cîmpeanu a făcut referire la prevederea din proiectul Legii învățământului preuniversitar care elimină notele la disciplinele de mai sus. Precizăm că Sorin Cîmpeanu a anunțat că are în plan înlocuirea calificativelor “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, după o discuție cu profesorii.
- De remarcat că sindicatele nu au avut nicio reacție la propunerile repetate ale lui Cîmpeanu de eliminare a notelor la Sport și Arte, dar menținerea lor la Religie, deși experți în educație au avertizat că eliminarea acestor note ar putea duce la absenteism la cote uriașe la aceste discipline, la dezangajarea elevilor de la activitățile specifice și la lovirea autorității cadrelor didactice
Sorin Cîmpeanu a spus că părinții fac presiuni ca elevii să obțină nota 10 la sport: „La Educație fizică, spre exemplu, noi susținem și vor fi mai multe ore de educație Fizică în planurile cadru, pentru că au copiii nevoie de mișcare. Dar note de ce să dai? Ca să facă presiune toți părinții să ia absolut toți 10 la Educație Fizică, așa cum e acum? 97% să știți că au note de 9, 9.50 și 10, deci sunt trei paliere. Puțin peste 3% au medii generale mai mici de 9, deci este o realitate”.
Ministrul a spus că ar urma să fie 4 calificative pe care să le poată primi elevii la sport: „În momentul de față, de foarte mulți ani, la Educație fizică avem 10.00, 9.50, 9 și sub 9, avem patru paliere. Dacă avem patru paliere, nu negăm realitatea, avem și patru calificative: foarte bine, bine, satisfăcător și nesatisfăcător”.
Acesta a susținut că este mutat în acest mod accentul pe portofoliul educațional: „Mutăm accentul de pe importanța excesivă acordată notelor pe portofoliul educațional”.
“Întrebare moderator: Dacă iei nesatisfăcător la Educație fizică, treci clasa?
Sorin Cîmpeanu: Da, ea nu intră în calculul mediei.
Moderator: Rămâne doar în fișă.
Sorin Cîmpeanu: Da, pentru că mutăm accentul de pe importanța excesivă acordată notelor pe portofoliul educațional. Asta înseamnă că, în învățământul primar sau în patru ani de gimnaziu, vei avea o carte de identitate educațională în care vor fi înscrise și notele, în sistem clasic, dar și calificativele, și modul în care a evoluat, a progresat sau a regresat elevul. (…) La finele celor patru ani de gimnaziu, o altă noutate din lege, școala va fi obligată să-i elibereze un certificat de orientare școlară. (…) Vreau să fiu clar, nu este obligat părintele să țină seama de recomandare.”
Informații de context
Iată ce prevede proiectul de lege la art. 70 alin. (3) lit. (f): „la disciplinele care fac parte din ariile curriculare „Arte” și „Educație fizică și sport” și la alte discipline stabilite prin ordin al ministrului educației, se acordă calificative de tip „Admis ”/ „Respins”, cu excepția învățământului vocațional, la care rezultatele evaluării se exprimă prin note de la 1 la 10 pentru profilul corespondent fiecărei arii curriculare”.
Reamintim că, în luna iunie, ministrul Educației propunea acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, în gimnaziu, ca o rezolvare pentru „goana după note”, în cadrul unei conferințe de presă la sediul Ministerului Educației. – Mai multe detalii aici
„Una dintre soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note prezentă mult prea mult, din păcate, în școala românească, părinții care vor mult prea mult note mari pentru copiii lor, pot să înțeleg că își doresc premii pentru ei, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acordă note la discipline precum muzică, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu „admis/respins”, o mare parte din această competiție, care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.
În august 2020 problema introducerii de calificative la aceste discipline, între care era inclusă și religia, a fost pusă oficial la nivelul Ministerului Educației. EduPedu a publicat atunci în exclusivitate faptul că se pregăteau schimbări majore la gimnaziu, în noile planuri-cadru, prin eliminarea notelor pentru Religie, Muzică, Desen și Sport.
Despre portofoliul educațional
În cadrul unei conferințe de presă, Sorin Cîmpeanu a declarat că „portofoliul va conține toate documentele elevului și diplomele obținute de la grădiniță și până la terminarea liceului”.
„Portofoliul educațional va cuprinde rezultatele înscrise în catalogul electronic, recomandări de profil și evaluări, diplome si certificate și alte înscrisuri dobândite în diferite contexte in procesul de învățare. Portofoliul educațional se va utiliza începând cu grupa mijlocie de la grădiniță și va fi obligatoriu pe tot parcursul învățământului preuniversitar”.
Portofoliul educațional a fost introdus în legea Educației din 2011 și nu a fost folosit până acum. Articolului 73 din legea actuală a Educației definește astfel portofoliul educațional:
- „(1) Portofoliul educațional cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor înscrisuri obținute în urma evaluării competențelor dobândite sau a participării la activități de învățare, în diferite contexte, precum și produse sau rezultate ale acestor activități, în contexte de învățare formale, nonformale și informale.
- (2) Portofoliul educațional este elementul central al evaluării învățării. Utilizarea lui debutează începând cu clasa pregătitoare și reprezintă cartea de identitate educațională a elevului”.
6 comments
Am ințeles:
– sportul. desenul și muzica, nefiind importate, se notează cu calificative. Dar RELIGIA nu cumva e pe același palier și atunci de ce aici se vor da note
– sau dacă sunt importante și cu toate astea nu contează notele, atunci de ce RELIGIA e și mai importantă și se mențin notele?
—————-
e evident că e o decizie strâmbă, discriminatorie și in pas cu evul mediu – pe care parcă, dorim să-l reînviem
Atâta vreme cât nu exista un sistem echitabil de notare, intervine discriminarea, dezinteresul și indisciplina.
Discriminare. Scoateți notele, calificativele… Un nou mod de abordare a unui sistem.
Lăsați structurile învățământului romanesc
Nu mai importați din alte sisteme care nu ne caracterizează. Găselnițe cu școala verde, altfel. Mai bine aveau vacantă copiii în aceste săptămâni. Respira un aer curat de munte, de mare…si nu cancerul din orașe datorat poluării conform ultimelor statistici.
O sa se ajunga sa nu se mai noteze si aprecieze munca si abilitatile copiilor performanti pentru a nu ii face sa se simta prost pe lenesi, nepasatori, indisciplinati, nu ca i ar afecta ceva…
Așa începe totul.
Coborâm întregul sistem de educație la nivel de clasă pregătitoare…
Fara note, fără absențe, fără corigenți, fără repetenți.
Un sistem de produs analfabeți cu diplomă!
P. S. Argumentele sunt ca la bolșevici (scoatem notele pt. ca ⁹⁰% luau nota 10).
Mai pe scurt, pt că așa vrem noi.
Idiocrație.
Discipline trimise la coșul de gunoi! Elevii le vor trata exact asa cum le tratează ministrul: cu indiferență. Nu-s note, ci calificative. Sunt calificative, dar, așaaa, de formă. Faceți ce vreți voi, dragi elevi, că tătucul Câmpeanu vă asigură starea
de bine.
Cu alte cuvinte: calificative doar ca sa va stergeti la cwr cu ele, dragi elevi. Nu ai trecut, ai luat i? Nicio problema, tot treci clasa. Mai mare cretinatate nu am pomenit.