Un candidat la alegerile prezidențiale a beneficiat de o expunere masivă pe fondul tratamentului preferențial pe care platforma TikTok l-a acordat acestuia prin faptul că nu l-a marcat drept candidat politic, arată comunicatul de joi al Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT), comunicat care nu îl numește explicit însă pe Călin Georgescu.
Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) au mai constatat că ”au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influența corectitudinea procesului electoral”, potrivit comunicatului oficial, dar comunicatul nu specifică cine a fost ținta atacurilor și dacă acestea au fost succes.
CSAT a cerut joi autorităților cu atribuții în domeniul securității naționale, celor cu atribuții în buna desfășurare a procesului electoral, precum și parchetului ”să întreprindă de urgență demersurile necesare, conform competențelor legale, pentru clarificarea aspectelor prezentate în ședința CSAT”, potrivit comunicatului citat.
Aspectele prezentate arată că ”prin încălcarea legislației electorale, un candidat la alegerile prezidențiale a beneficiat de o expunere masivă pe fondul tratamentului preferențial pe care platforma TikTok l-a acordat acestuia prin faptul că nu l-a marcat drept candidat politic, respectiv fără a-i cere obligația de a marca materialele electorale de tip video cu codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar coordonator, obligație impusă prin legislația electorală”.
CSAT arată că vizibilitatea candidatului respectiv a crescut semnificativ în raport cu ceilalți candidați care au fost recunoscuți de algoritmii TikTok drept candidați la alegerile prezidențiale, iar conținutul promovat de aceștia a fost filtrat masiv, diminuând exponențial vizibilitatea acestora la nivelul utilizatorilor platformei.
UPDATE 29 noiembrie: Reprezentanții TikTok au transmis Edupedu.ro că: „aceste informații inexacte despre alegerile din România sunt înșelătoare întrucât majoritatea candidaților și-au stabilit o prezență pe TikTok, iar cei care au câștigat și-au făcut campanie și pe alte platforme digitale, dincolo de a noastră.
Aplicăm cu rigurozitate Regulile Comunității noastre împotriva dezinformării electorale și comportamentului înșelător și am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicație astfel încât să promovăm informațiile de încredere privind alegerile în comunitatea noastră din România. Nu acceptăm reclamele politice plătite și solicităm tuturor să respecte Regulile Comunității noastre pe care le aplicăm în mod continuu.” potrivit purtătorului de cuvânt TikTok.