UPDATE Cel mai nou clasament al universităților din România, realizat de Ministerul Educației, a fost publicat oficial. Metaranking 2022: cele mai bune universități din România sunt Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București

10.415 vizualizări
Foto: Pixabay.com
UPDATE Ministerul Educației a publicat oficial Raportul anual privind Metarankingul Național aferent anului 2022, după ce Edupedu.ro a scris despre acesta și despre faptul că documentul întârzia să fie făcut public. Documentul – la finalul articolului.
Știrea inițială, publicată 12 mai 2023: Și anul acesta Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din București și Universitatea Politehnica din București sunt cele mai bune universități românești, conform raportului anual privind metarankingul național – 2022, realizat de Ministerul Educației, așa cum a fost publicat el de o universitate din țară. Clasamentul, deși a fost realizat din prima parte a anului și, din informațiile Edupedu.ro, a fost transmis la sfârșitul lunii martie rectorilor, nu a fost publicat oficial până acum, iar Ministerul nu a răspuns nici solicitărilor de a-l consulta, făcute de Edupedu.ro în ultimele săptămâni.

În lipsa unei prezentări oficiale, el a fost publicat, în versiune sumară, de către cel puțin o universitate – cea din Oradea, care a emis, chiar, un comunicat prin care, pe 31 martie, anunța propriul rezultat în acest metaranking. Reprezentanți ai altor universități au confirmat că au primit la rândul lor lista publicată de instituția orădeană. Și aceasta, în condițiile în care este vorba despre un document de larg interes public, el stabilind o ierarhie a universităților românești în funcție de poziția lor în mai multe rankinguri internaționale și fiind folosit inclusiv pentru alocarea de fonduri de cercetare către instituțiile de învățământ superior.

Atât anul trecut, cât și la prima ediție a unui astfel de clasament, în 2016, Ministerul a publicat rapoarte detaliate despre analizele respective, lucru care, până în acest moment, nu s-a întâmplat cu cel mai nou metaranking.

Metarankingul Național – 2022, realizat de Ministerul Educației, nepublicat oficial:
  1. Universitatea “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca
  2. Universitatea din București
  3. Universitatea Politehnica din București
  4. Universitatea de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” – Cluj-Napoca
  5. Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” – București
  6. Universitatea Transilvania din Brașov
  7. Universitatea Al. I. Cuza din Iași
  8. Universitatea de Vest din Timișoara
  9. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  10. Academia de Studii Economice din București
  11. Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași
  12. Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași
  13. Universitatea Politehnica Timișoara
  14. Universitatea din Oradea
  15. Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava
  16. Universitatea din Craiova
  17. Universitatea “George Emil Palade” din Târgu Mureș
  18. Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca
  19. Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați (notată în documentul Universității din Oradea cu locul 23)
  20. Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu
  21. Universitatea de Medicină și Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara
  22. Universitatea “Ovidius” din Constanța
  23. Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova
  24. Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca
  25. Universitatea “Titu Maiorescu” din București
  26. Universitatea din Pitești
  27. Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București
  28. Universitatea Tehnică de Construcții din București
  29. Universitatea “Valahia” din Târgoviște
  30. Universitatea Tehnică Militară “Ferdinand I” din București
  31. Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Metarankingul reprezintă o ierarhizare a universităților be baza rezultatelor acestora în mai multe clasamente universitare internaționale, conform unei metodologii despre care Edupedu.ro a scris aici.

Clasamentul include doar 31 de universități (29 de stat, două private) dintre cele 93 câte există în România (53 de stat, 40 private).

Schimbări notabile față de anul trecut:

  • Intră în clasament, în segmentul final, Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca (universitate maghiară privată), precum și Universitatea Tehnică Militară Ferdinand I din București
  • Ies din clasament Universitatea de Petrol și Gaze din Ploiești și Universitatea din Petroșani
  • În top 10, Universitatea Cuza din Iași coboară de pe locul 5 pe locul 7, în timp ce UMF Carol Davila urcă de pe locul 8 pe 5. Intră în top, pe locul 10, ASE București (situată anul trecut pe locul 12)

Doar primele 5 universități reușesc să acumuleze peste 15 puncte. Numărul este în creștere, însă, față de anul trecut, când doar primele trei realizau acest lucru.

Comparativ cu metarankingul Centrului Qualitas al UBB, publicat în noiembrie, nu există nicio diferență în top 8, în timp ce între pozițiile 9 și 10 (Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și ASE București) apare o rocadă.

Raportul de Metaranking universitar național 2022 – integral:
Citește și:
Cele mai bune universități din România – metaranking 2021, clasamentul Ministerului Educației: Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București – în top 3
ULTIMA ORĂ Cele mai bune universități din România: Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București se mențin pe primele locuri în Metarankingul universitar 2022 / Primele universități de medicină își întăresc poziția, Universitatea de Vest din Timișoara și Al. I. Cuza din Iași coboară ușor
DOCUMENT Ministerul Educației va realiza un nou clasament “oficial” al universităților românești, cu aceeași metodologie ca metarankingul universitar de anul acesta – proiect

3 comments
  1. Clasamentul este subiectiv, nu reflecta competente pe fiecare cadru didactic. Parametrii sunt analizați cantitativ, nu se face o medie aritmetica pe cadru didactic. O universitate cu 100 de cadre didactice bine pregătite este în urma unei universități cu 500 de cadre didactice slab pregătite. Universitatea Babeș-Bolyai are cei mai mulți profesori și cei mai mulți std., aprox 60000. Dacă s-ar raporta la nr. de profesori Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava ar fi în fata univ. Babeș-Bolyai.

  2. Un clasament subiectiv/irelevant . Universitateate Tehnica din Cluj se afla in top 10. Secția de arhitectura din cadrul acestei universități este jalnică, 99.90% dintre studenți (cel puțin cei de generație cu mine ) pot confirma asta.

    Multe nereguli :
    -eram prea mulți in an, aprox 130 (este greu sa te concentrezi ca si cadru didactic pe atât de multe proiecte , prin urmare trebuie sa faci totul superficial )
    -lipsa feedback
    – foarte multi profesori fără vocație, putini au fost ok.
    – mult volum de munca, efectiv nu aveam timp fizic sa dorm sau sa procesez informația
    – materii inutile, de umplutura(care nu-mi folosesc la nimic acum când practic meseria ).
    -multă teorie, extrem de putina practica
    -nu ne au învățat sa proiectam pe calculator, a fost un curs scurt din care am învățat foarte puțin, spre deloc. Google și youtube au fost profesori in timpul liber -din nefericire

    -nu ne-au pregătit sa proiectam in viața reala , studenții nu știu sa gestioneze /elaboreze o documentație pentru autorizație de construire, învață asta din practica /stagiu.
    -etc

    Însă da , e acreditata și văzută bine din exterior sau de către ministerul educației 😕.
    Deși am avut o medie generală buna , pentru mine nu are valoare UT Cluj !

    Ps : Am văzut alt sistem prin experiența Erasmus, unul mai uman in care aveai răgaz sa procesezi ceea ce faci, unde puteam dormi si învață in condiții decente, unde profesorii îți ofereau feedback astfel încât sa înveți ceva din greșeli . Așadar- se poate mai bine !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
CIVIS Open Lab

Alianța europeană de universități CIVIS – poziție comună, la inițiativa Universității din București, de condamnare a agresiunii și solidaritate cu Ucraina

Alianța CIVIS, ce reunește mai multe instituții europene de învățământ superior, inclusiv Universitatea din București, condamnă “orice formă de agresiune militară” și își exprimă solidaritatea cu poporul ucrainean, printr-o declarație…
Vezi articolul

Cel mult 22 de elevi în clasă pentru toți anii de școală, ore de gimnaziu organizate nu mai devreme de 9 dimineața, studierea istoriei tuturor marilor religii la ora de Religie, să se reanalizeze examenul la Colegiile naționale – propuneri ale Alianței “O voce pentru Educație”, de modificare a proiectului Legii învățământului preuniversitar

Numărul maxim de elevi într-o clasă ar trebui limitat la 22 și la nivel de gimnaziu și liceu, în loc de 26-28, cât prevede proiectul Legii învățământului preuniversitar, iar legea…
Vezi articolul
Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală

Cum pot adolescenții să-și protejeze sănătatea mintală, în timpul pandemiei de coronavirus. Psihoterapeuta Lisa Damour, pentru UNICEF: Ne putem depăși sentimentele dureroase trăindu-le și înfruntându-le direct

UNICEF publică 6 strategii pentru tinerii care se confruntă cu noua normalitate temporară: izolarea în case alături de părinți și închiderea școlilor. Experții organizației pentru copii au contactat-o pe Lisa…
Vezi articolul

Cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria susțin organizarea examenului de Bacalaureat 2020: Ne dorim tineri cu încredere în ei, rezilienți și conștienți că efortul le este răsplătit

“Eliminarea examenului de Bacalaureat și/sau diminuarea exigențelor acestui examen ar atrage după sine consecințe nefaste pentru educabili și pentru sistemul de învățământ în sine”, atrag atenția cele cinci mari universități…
Vezi articolul

EXCLUSIV Studiile de doctorat cu frecvență redusă nu mai sunt excepție, ci regulă din anul 2024-2025, în pofida prevederilor legii / Locurile la buget, fără bursă, trec la studii cu frecvență redusă, conform cifrelor de școlarizare decise de Ministerul Educației

Locurile la studii doctorale cu frecvență redusă, cu finanțare de la buget, erau până acum excepții în învățământul superior românesc, și, conform noii legislații, sunt excepție în continuare. Însă, în…
Vezi articolul