Un elev din Bihor a primit 2,80 la Română, iar după ce a contestat nota a ajuns la 8,70, arată rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2022 / Ministrul Educației: A fost o eroare de borderou / Alte 16 „diferențe flagrante”

24.508 vizualizări
Un elev al Școlii Gimnaziale Hidișelu de Sus, din Județul Bihor, a avut nota 2,8 la Limba și literatura română la Evaluarea Națională 2022. Acesta a contestat nota și a primit final 8,70, o diferență de 5,9 puncte. Ministrul Educației a spus despre acest caz că este cea mai mare diferență înregistrată în această sesiune.

Reamintim că o analiză Edupedu.ro arată că cel puțin peste 19.000 de note au fost greșite la Evaluarea Națională 2022, 9 din 10 contestații au dus la modificarea notei, în 70% dintre cazuri pe plus. Rata enormă de schimbare a notelor e o tendință existentă de mulți ani.

„În momentul în care te pui în postura elevului care știe că a făcut de 8,70 și vede rezultatul 2,80 este dramatic, de aceea suntem datori să facem tot posibilul pentru a evita astfel de situații”, a declarat Sorin Cîmpeanu la finalul ședinței de Guvern de joi, într-un briefing de presă.

„Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării în educație, evaluării digitale. Mai grave mi se pare acele erori în evaluare, sau cel puțin la fel de grave”, a mai spus ministrul. 

Oficialul a explicat că ar fi vorba despre o eroare la copierea notei din borderoul de corectare în aplicația informatică de centralizare a notelor. Cîmpeanu a spus că a mai fost o situație asemănătoare, dar acolo a fost problema la corectură, într-o lucrare din Prahova, care a fost depunctată cu 3,75 de puncte la evaluarea inițială făcută într-un centru din Buzău.

„Situații de genul celor ale elevului din Bihor cu diferență de 5,9 puncte, aceasta fost cea mai mare diferență, de la 2,80 la 8,70. Greșeala a fost la nivelul transcrierii de pe borderou și este încă un motiv pentru evaluarea digitalizată când profesorii completează direct în fișierul informatic notele acordate.

Am avut și o diferență de 3,75 puncte în jud. Prahova, a fost corectată în Buzău acea lucrare, tot la limba și literatura română. Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar pentru a nu mai apărea astfel de situații este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate”, a declarat Cîmpeanu la Guvern.

Acesta a enumerat modificările de note cu cea mai mari amplitudine: „Am avut 17 lucrări (…) care au avut note modificate cu diferenţă mai mare de două puncte. Este vorba de 16 lucrări la limba română şi o lucrare la matematică. Judeţele în care s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante, îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate la o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată”.

Întrebat ce riscă profesorii sau secretarii care au transcris nota greşit, ministrul a spus că cel puţin la fel de grav sunt erorile în evaluare.

„Mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare atunci când vorbim despre subiecte tip grilă. Acolo este inadmisibilă orice diferenţă. Cei care au demonstrat anul trecut ca au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni trebuie să formăm profesorii evaluatori şi mă bucur să constat că există o dorinţă foarte mare din partea cadrelor didactice pentru a se înscrie la cursurile pentru formare evaluatori”, a adăugat ministrul.

Citește și: Cum pot să îmi văd lucrarea de la Evaluarea Națională 2022: Procedura de vizualizare începe cu o cerere la școală, pe 5 iulie, iar consultarea lucrărilor în copie scanată are loc pe 26-30 iulie

Numărul notelor de 10 la Evaluarea Națională 2022 a crescut cu 14 la Limba Română și cu 72 la matematică, după contestații – Sorin Cîmpeanu

Rezultate finale Evaluarea Națională 2022 – 82,4% ponderea mediilor peste 5, cu 0,1 puncte peste rezultatele inițiale. Ministrul Educației: A crescut numărul mediilor de 10


7 comments
  1. Profesorii sunt și ei oameni! Domnul ministru trebuie sa asigure mai multe zile pentru corectură, nu sa ai în 2 zile de corectat 150 de lucrari și unele de 20 de pagini așa cum spune un profesor de limba română care a fost la corectat. Nu dai randament, îți obosesc ochii de la 7 dimineața și până seara târziu.De aici apar greșeli de transcriere a notelor în borderouri.

  2. Si totusi cine are dreptate?Cel care a dat nota de 2,80 sau cel care a dat nota de 8,70? Daca si cel de al doilea evaluator a gresit? Si o intrebare fireasca: de ce a gresit asa de mult?

    1. E chiar o greșeală de trecere în borderou, nu de evaluare. S-a mai întâmplat și se va mai întâmplă, e omenesc. Se întâmplă și să îți scoată dentistul dintele sănătos, dar să treacă un profesor nota în coloana greșită!

    2. A fost o eroare de transcriere din borderou… Pentru că celui care a dictat i-a fugit privirea din cauza oboselii. Vinovat este președintele de comisie care nu a verificat notele înscrise în aplicație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Evaluare Națională 2024. Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, de auz, tulburări specifice de învățare și de neurodezvoltare, publicată de Ministerul Educației. Model de cerere

Ministerul Educației a publicat procedura privind asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare și tulburări specifice de învățare…
Vezi articolul

Alina Sava, Banca Mondială: Urmează o evaluare pentru a înțelege “de unde au pierdut copiii, de exemplu, competențe de matematică? Ei poate nu știu din clasa a VI-a sau a V-a”, iar “acest rămas în urmă trebuie corectat” / Ministerul Educației are aceste date, la română și matematică, pe baza evaluărilor naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

“Urmează să facem o evaluare, să înțelegem ce se întâmplă cu copiii la clasa a IX-a. De unde au pierdut ei, de exemplu, competențele de matematică? Ei poate nu știu…
Vezi articolul