Scrisoare deschisă către președintele Iohannis, trimisă de profesorii Colegiului German Goethe din București: Legislația nu protejează școala, profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului / Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului

7.433 de vizualizări
Colegiul German Goethe / Foto: INQUAM Photos – George Calin
Profesorii Colegiului German Goethe din București îi cer susținerea președintelui Klaus Iohannis, printr-o scrisoare deschisă în care îi transmit că „legislația în vigoare nu protejează școala” în fața acelei tipologii de părinți „pentru care viața școlară este o goană permanentă după «recunoaștere» și note maxime”. Manifestul semnat de 90 de profesori ai Colegiului Goethe a fost trimis Edupedu.ro astăzi, 14 martie 2024, chiar în timp ce o comisie a Ministerului Educației condus de Ligia Deca a descins din nou la liceu, pentru a verifica plângerile depuse de mai mulți părinți la adresa unor profesori. „Legislația în vigoare nu protejează școala, iar profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului”, se arată în scrisoarea deschisă a profesorilor Colegiului German Goethe. „Fără autoritatea educatorului, regulile jocului rămân simple declarații de intenție”, precizează profesorii.
  • Acesta este al doilea gest de solidarizare a profesorilor Colegiului German în fața controalelor demarate de ministerul condus de fosta consilieră a președintelui Klaus Iohannis. Primul astfel de gest a fost protestul profesorilor care au intrat pentru o zi în grevă japoneză, în semn de susținere a directoarelor Rodica Ilinca, Lipan-Weber Maria și Herbert Alexandru Beatrice care demisionaseră după ce același ministru Ligia Deca trimisese acolo corpul de control.

„Noi continuăm să credem că școala este un spațiu al profesionalismului, unde educația formală se calibrează după principii diferite de cea parentală. Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului. Fără autoritate nu există educație la nivelul unei instituții de învățământ. Fără autoritatea educatorului, regulile jocului rămân simple declarații de intenție. Cine clădește autoritatea dascălului? Evident, el însuși, prin interacțiunea cu elevii săi. Părinții, prin așa numita acțiune de «suspendare a neîncrederii». Elevul nostru trebuie să aibă încredere în expertiza educatorului său, condiție sine-qua-non pentru actul de educație. Așa cum părintele construiește cu răbdare relația cu școala, tot așa părintele o poate deconstrui, discreditându-i pe aceia care sunt în slujba școlii”, spun profesorii Colegiului Goethe în scrisoarea deschisă adresată președintelui și ministrului Educației.

Cele 90 de cadre didactice ale Colegiului cu predare în germană ca limbă maternă le transmit președintelui și ministrului Educației că „nu vrem decât să ne continuăm munca în liniște și să ne putem păstra credința că valorile noastre sunt și ale lumii. Vrem să ne putem proteja elevii, asupra cărora se răsfrâng consecințele acestei lipse de comunicare, înțelegere și încredere, tocmai cei în numele cărora se fac aceste demersuri”.

  • Scrisoarea-manifest a profesorilor Colegiului Goethe vine după ce Corpul de Control al ministrului Educației Ligia Deca, fostă consilieră a președintelui Klaus Iohannis, a desfășurat mai multe controale la liceu, precedentele două vizite fiind urmate de demisii în bloc ale conducerii școlii formate din profesoarele Rodica Ilinca, Lipan-Weber Maria și Herbert Alexandru Beatrice, care aveau susținerea Formului Democrat al Germanilor din România, demisie venită ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației.

„În ultimii ani, viața de școală este animată de tipologii diverse de părinți, de la cei indulgenți care se vor reprezentanții unui «parenting» învățat, de obicei, după ureche și care satisfac în numele unei «libertăți suverane» orice dorință a copilului, la cei hiperprotectivi, care pun în ghiozdanul copilului telefonul mobil, deși știu că e împotriva regulamentului, sau cei tiranici, pentru care viața școlară este o goană permanentă după «recunoaștere» și note maxime. În toate aceste cazuri, părintele știe mai bine decât profesorul cum trebuie să se transmită conținuturile către elevi, îl acuză de incompetență, manipulând informații diverse, amenințând cu «darea în presă», calomniind fără jenă, dat fiind faptul că legislația în vigoare nu protejează școala, iar profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului”, spun profesorii Colegiului German Goethe din București, în scrisoarea deschisă adresată „președintelui profesor Klaus Iohannis” și ministrului Educației Ligia Deca.

„Prin această scrisoare deschisă facem apel la părintele echilibrat, pe care ni-l dorim ca partener social în actul de educație, cel conștient de drepturile și obligațiile sale, preocupat să-i fie bine copilului, nu să-și satisfacă orgolii sociale, care acceptă că opiniile pot fi diferite, care are în vedere și părerile celorlalți, care se consultă cu profesorul, nu îl acuză, care nu tace când trebuie să vorbească și când vorbește o face argumentat, documentat și cu respectul pe care il datorează unor oameni cărora i-au încredințat propriul copil”, spun cei 90 de profesori ai Colegiului.

Scrisoarea deschisă trimisă președintelui Klaus Iohannis de către profesorii Colegiului German Goethe din București:

„Stimate Domnule Președinte profesor Klaus Johannis,

Stimată Doamnă Ministru al Educației Ligia Deca,

Stimați părinți,

Noi, colectivul de cadre didactice al Colegiului German Goethe din București, dorim prin această scrisoare deschisă să vă invităm la reflecție. După 275 de ani de istorie neîntreruptă, dar tăcută și ghidată după principiul «interacțiunea cu elevii și experiențele trăite în fiecare zi în mijlocul lor» contează și mai puțin nevoia de a construi o imagine de carton, încercăm astăzi să vă impărtășim cu decență gândurile noastre.

Demersul nu este unul vindicativ, ci expresia amărăciunii unor oameni care își văd munca întinată în presă și a neputinței lor în fața unei lumi atât de strâmbe, în care este posibil ca doar câteva voci să se poată erija în deținătoare ale adevărului și să poată pune vini iluzorii pe umerii școlii pentru a compensa lipsa de responsabilitate.

În calitatea noastră de promotori ai unei linii de conduită profesională specifice școlilor minorității germane din România, pe care am urmat-o de-a lungul multor generații (aminteam mai sus cei 275 de ani de istorie), ne vedem îndreptățiți, în urma campaniei negative la care a fost supus Colegiul German Goethe în ultimele luni, de a ne îndrepta spre dumneavoastră.

Noi continuăm să credem că școala este un spațiu al cunoașterii și al însușirii unor valori morale, că ar trebui să rămână la distanță de astfel de dispute care nu fac decât să vulnerabilizeze învățământul și să sporească neîncrederea în valorile educației.

Noi continuăm să credem că școala este un spațiu al profesionalismului, unde educația formală se calibrează după principii diferite de cea parentală. Elementul-cheie al educației este AUTORITATEA educatorului. Fără AUTORITATE nu există educație la nivelul unei instituții de învățământ. Fără AUTORITATEA EDUCATORULUI, regulile jocului rămân simple declarații de intenție. Cine clădește AUTORITATEA DASCĂLULUI? Evident, el însuși, prin interacțiunea cu elevii săi. Părinții, prin așa numita acțiune de „suspendare a neîncrederii”. Elevul nostru trebuie să aibă încredere în expertiza educatorului său, condiție sine-qua-non pentru actul de educație. Așa cum părintele construiește cu răbdare relația cu școala, tot așa părintele o poate deconstrui, discreditându-i pe aceia care sunt în slujba școlii.

Nu am încurajat niciodată sindromul capului plecat în rândul copiilor, cu atât mai mult în rândul părinților. Dimpotrivă, profesorii nou veniți în școală au remarcat îndeosebi apropierea, căldura pe care o punem în relația cu partenerii noștri în educație. Dar lipsa măsurii, opiniile nefondate pe argumente, pretenția fără fundament a atotcunoșterii, indisciplina și lipsa de respect nu le putem tolera.

În ultimii ani, viața de școală este animată de tipologii diverse de părinți, de la cei indulgenți care se vor reprezentanții unui „parenting” învățat, de obicei, după ureche și care satisfac în numele unei „libertăți suverane” orice dorință a copilului, la cei hiperprotectivi, care pun în ghiozdanul copilului telefonul mobil, deși știu că e împotriva regulamentului, sau cei tiranici, pentru care viața școlară este o goană permanentă după „recunoaștere”și note maxime. În toate aceste cazuri, PĂRINTELE ȘTIE MAI BINE decât profesorul cum trebuie să se transmită conținuturile către elevi, îl acuză de incompetență, manipulând informații diverse, amenințând cu „darea în presă”, calomniind fără jenă, dat fiind faptul că legislația în vigoare nu protejează școala, iar profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului.

Prin această scrisoare deschisă facem apel la părintele echilibrat, pe care ni-l dorim ca partener social în actul de educație, cel conștient de drepturile și obligațiile sale, preocupat să-i fie bine copilului, nu să-și satisfacă orgolii sociale, care acceptă că opiniile pot fi diferite, care are în vedere și părerile celorlalți, care se consultă cu profesorul, nu îl acuză, care nu tace când trebuie să vorbească și când vorbește o face argumentat, documentat și cu respectul pe care il datorează unor oameni cărora i-au încredințat propriul copil.

Nu suntem o școală care funcționează din inerție instituțională. Avem clase speciale în care se predă după programe germane, avem tineri profesori suplinitori care vor să revină la catedră aici, avem absolvenți nenumărați care ating excelență în domenii diverse care se întorc pentru a-și exprima recunoștința. Toate aceste aspecte verificabile care ne-au definit de-a lungul timpului cuprind mai mult adevăr decât cele câteva articole sau emisiuni televizate.

Noi, ca profesori, purtăm stigmatul preluat cu atâta ușurință de mass media, cel al învățământului de stat dezastruos și corupt. Este o etichetă pe catre nu o merităm și numai din perspectiva faptului ca am îndrumat zeci de generații, care ne fac cinste peste tot în lume.

Prin această scrisoare ne dorim să aducem la lumină mai mult adevăr despre noi și despre convingerile noastre. Nu vrem decât să ne continuăm munca în liniște și să ne putem păstra credința că valorile noastre sunt și ale lumii. Vrem să ne putem proteja elevii, asupra cărora se răsfrâng consecințele acestei lipse de comunicare, înțelegere și încredere, tocmai cei în numele cărora se fac aceste demersuri.

Colectivul de profesori format din 90 de cadre didactice ale Colegiului German Goethe, București.

Reprezentanții Ministerului Educației au precizat, la solicitarea Edupedu.ro, că săptămâna aceasta la Colegiul Goethe se află în control o „comisie cu obiectivul de a verifica măsurile interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea și combaterea fenomenului de bullying”.

„În urma propunerii formulate în Raportul de Control întocmit după misiunea desfășurată de Corpul de Control la Colegiul Național «Goethe» din București, la nivelul Ministerului Educației s-a constituit o comisie cu obiectivul de a verifica măsurile interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea și combaterea fenomenului de bullying. În acest context, comisia s-a deplasat în cursul acestei săptămâni în unitatea de învățământ anterior menționată pentru a desfășura activitatea prevăzută în raport”, spune Ministerul Educației, în răspunsul pentru Edupedu.ro.

Potrivit surselor Edupedu.ro, echipa de control a chemat la școală părinții elevilor care au depus petiții împotriva cadrelor didactice.

Informații de context

În data de 18 ianuarie 2024, cele trei directoare de la vremea respectivă ale Colegiului German Goethe din București și-au dat demisiile în bloc, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației, anunță colegiul într-un comunicat. Profesorii și personalul nedidactic din Colegiu au informat părinții că se solidarizează cei trei directori și declanșează un „protest, în care vom asigura supravegherea la clasă a elevilor, fără evaluare sau predare de conținuturi didactice”.

Cele trei directoare s-au răzgândit și au revenit pe funcții în data de 2 februarie, în contextul apropierii perioadei de examene, a declarat atunci pentru Edupedu.ro purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Elena Ștefan.

Apoi, pe 28 februarie, la nici o lună distanță, cele trei directoare și-au dat demisia din nou, iar de vineri, 1 Martie, Colegiul German Goethe are o nouă conducere: noul director al Colegiului „Goethe” este profesorul Sebastian Stoica, iar cele două directoare adjuncte sunt Alina Suciu și Fabiana Vîlcu, potrivit surselor Edupedu.ro. 

Ministerul Educației a anunțat că în data de 15 ianuarie a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev la această școală. Sesizarea părintelui „viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic”, susține Ministerul Educației într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.

Citește și:
Memoriu al părinților de la Colegiul German “Goethe” din București pentru susținerea cadrelor didactice, trimis către Ministerul Educației și ISMB de o lună și jumătate, fără niciun rezultat / Două profesoare s-au retras de la clasa respectivă
SURSE Colegiul German „Goethe” din Capitală are o nouă conducere / Toți cei trei directori sunt cadre didactice din Colegiu
Toate cele trei directoare de la Colegiul German “Goethe” din București și-au dat demisia: Nu au fost invocate motive, spune ISMB
Directoarele Colegiului German Goethe din București rămân în funcții. Inspectoratul Școlar București: Au revenit asupra deciziei de a demisiona / Cele trei directoare își anunțaseră demisiile, susținute de profesori care acuzau „atitudini umilitoare“ la care i-a supus Corpul de Control al ministrului Deca
Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației
Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii

31 comments
  1. Continuăm această sagă, cu noul sezon “ Memoriu după memoriu” , deși mie personal mi-ar plăcea foarte mult să devină unele dintre distinsele doamne memorie.
    Cui s-au gândit ei să-i scrie …. nu oricui …domnului Președinte , că el intre întrevederea cu Cancelarul Neuhammer și primirea delegației Grupului Băncii Europene de Investitii, și -a făcut timp , și-a convocat toți consilierii și s-a ocupat de cazul Goethe! 😂😂😂
    Noroc cu expresiile românești: “ Doamne, mare ți-e grădina și toți proștii -i sar gardul !’’
    O să analizez niște pasaje foarte interesante, dar care stau în antiteză:
    “ Decență cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului “
    În aceasta frântură apar din nou VIP- urile școlii. Ce caută cuvântul “ decență “ într-un memoriu al unei instituții, care acum ceva vreme a mușamalizat niște fapte “indecente”, deci implicit a încurajat imoralitatea. Şi “acceptarea abuzului “ este o readaptare a zicalei : “ nu săriți că-i place!”
    Ca elevii să își poată însuși valori trebuie tu însuți să provii dintr-un mediu , care la rândul lui a transmis valori …. cât despre moralitate , citiți presa….
    Elementul cheie al educației este respectul , nu autoritatea , dar aşa gândesc cei, care trăiesc în spiritul vârstei instituției 275 de ani.
    Dacă elevii , părinții și colegii sunt respectați, atunci vine și reversul , aceeași atitudine apreciativă, netensionată, de colaborare și armonie.
    Educația nu se face cu toporul, cadrul didactic nu mai este pe un piedestal , totul trebuie să fie centrat pe elev. Nu doar când le convine domnilor profesor!

    Condiția este ca elevul să aibă cei șapte ani de acasă !

    E păcat intr-adevăr , că sunt stigmatizați niște profesori , o minoritate , care realmente se “apleacă “ asupra nevoilor elevilor …. dar și acel mic grup , doar prin faptul că acceptă sau semnează un memoriu imaginar se va pierde în mrejele falsității și a adevărului distorsionat și schingiuit!!!

    Vine “poliția “ , “ inspecția”, ne ia toată marfa… o melodie mai veche , potrivită ca soundtrack pentru ceea ce urmează!

    Se plânge prin cancelarie, se stă în concediu fără plată, se merge la poliție , se revine la cursuri , nici ele nu mai știu ce să facă să atragă atenția … pare-mi-se că s-ar impune și un control de specialitate …( la cǎpuț)

    Cu sufletul la gură, se așteaptă inspecția generală , care poate doar cu ajutor divin să mai exorcizeze această instituție !!!

    Doamna Simina Croitoru este bineînțeles cea care spune din ce direcție trebuie să bată vântul la pupă , aici depinde cine unde pupă, la parâme sunt cele 2 doamne director adjunct , una pe stângă una pe dreapta și bineînțeles căpitanul , domnul Stoica , care închide ochii și îi dă cu Doamne ajută , pentru că Doamne-Doamne e singurul care mai poate face ceva!

    Așă că dragi profesori , semnatari fără cuget, nu mai scrieți președintelui , mergeți la biserică și puneți pomelnice , că acolo cu certitudine le citește cineva !

  2. in pereoada asta sunt si foarte ocupat dar în fine.
    Scrisoarea asta merita citita cu atenție și îngrijorare in primul rand de către semnatarii ei, si optional de intaiul profesor al tarii. De ce? Pentru ca aveți de-a face, dragi profesori de la Goethe, exact cu părinții pe care vi-i alegeți pe sprânceană la testul de limba din clasa zero. Incepeți prin a admite cu prioritate copiii care merita si abia apoi, daca-i musai, pe cei care “trebuie”. Cata vreme faceți invers, culegeți ce semănați, stimați profesori.
    lăsați dramoletele și organizați o selecție corecta sau măcar una de bun simt, a elevilor cu care porniți la drum. Aveți acest privilegiu însă abuzați de el și ajungeți sa culegeți exact ce ați semănat.

  3. Câți dintre profesorii de la liceul respectiv știu limba germană ,,pe bune” ?Aveți curaj domni și doamne profesori/profesoare sa fiți evaluați și să primiti un test de limba germană ,,pe bune “,monitorizat audio video .Apropo,părinții copiilor tot de voi sunt educați,sunt rezultatul muncii voastre.

    1. Am copiii la Goethe si pot spune ca cel putin invatatoarele vorbesc germana foarte bine si o spun pt ca am crescut la Viena si vorbim in casa germana. Nu va dati cu parerea daca nu sunteti direct implicati si nu cunoasteti

  4. In spatele controlului se afla un singur om: Ioana Lazar! De ea a fost totul instrumentat, ea a intocmit raportul si stiti de ce? Pentru ca ea conduce Ministerul Educatiei. Asa a procedat si in cazul dlul Georgescu Lucian aici a suparar-o pe duamna ministru dar avand o minte bolnava ca Ioana Lazar l-au rezolvat. Treziti-va oameni buni, ceea ce se intampla in ME, in scoli, universitati se datoreaza faptul ca toti taceti si lasati o minte bolnava si bipolara sa decida pentru voi. Aceasta Ioana Lazar nu are scrupule absolut deloc, au plecat oameni din ME din cauza ei, i-a mutat pe fiecare unde a vrut, face mizerie peste mizerie si asta pentru ca ea e crescuta in mizerie.

  5. Minciună, minciună și iarăși minciună! Manipulare, manipulare și iarăși manipulare ! Propaganda asta îndreptată împotriva elevilor și tinerilor capătă deja valențe obsesive și paranoice . E deja un fapt debilitant ! Când o să înțelegeți faptul că respectul se câștigă și nu se impune ? Nu vă este niciun pic de rușine să bagatelizați viitorul unei societăți? Elevi buni sunt o grămadă ! Și da , elevii au dreptul să își exprime opiniile așa cum fac și colegii lor în occident și în alte țări. Constituția le dă dreptul să vorbească . Vă considerați stăpâni de sclavi ? Sunteți cumva parte din rasa superioară de tip ,, arian ,, ? Mă uimește ipocrizia și delirul mesajelor . Fără tineri nu o să reușiți să faceți nimic în acest stat care este oricum pe cale să dispară de pe fața pământului. Tinerii sunt viitorul oricărei țări și fără ei nimeni nu vă mai poate plătii pensiile și salariile . Fără tineri o să dispăreți ca societate . Se vede că ideologia comunistă încă mai este perpetuată prin mesaje și discursuri în care se promovează extremismul și ura față de diverse categorii sociale. Într-o bună zi o să fiți opriți din acțiunile voastre demonice, iar istoria o să vă critice , o să vă judece și o să vă condamne pentru faptele voastre revizioniste, precum dictatorii din istorie . Cărțile de istorie o să vă prezinte ca antieroi și antagoniști.

        1. OanaB și Delta! Hai să terminăm discuția în mod civilizat ! Se ajunge prea departe ! Tu îți păstrezi punctul tău de vedere , iar eu pe al meu ! Dacă dorești dezbaterea, te rog frumos să te exprimi civilizat…

    1. Se vede ca ai trecut prin școală ca rața prin apă. Nu știi să scrii la tastatură, pui punctul unde nu trebuie, ai,, mâncat” un i, etc.
      Ne-am prins. Tu ești elevul ăla care fumează în clasă. Sau părintele ăla boss care le știe pe toate, din mangleala școlii vieții (ca să vorbim pe limba matale).
      Stai jos, 1! Nici măcar 4!
      Ai și tu un clișeu cu respectul se câștigă! Cu ce? Cu înjurături, fumat și droguri în clasă, obrăznicie, lipsa de educație din familie? Că sigur nu se câștigă cu politețe, bun simț, bunătate, empatie, valori și principii sănătoase.
      Hai fuga la cules sparanghel!

      1. Tanti Paula ! E de la tastatură cu acel i , în cazul în care chiar ești atât de curioasă! Te bagi unde nu îți fierbe oala ! Nu sunt elev , am totuși o vârstă. Nota ta la școală ar fi 1 pentru copiat și plagiat fraze scrise de inteligența artificială. Poți să stai jos sau să te duci afară și să te plângi cât vrei ! Da . Respectul se câștigă. Dacă tu urli la un elev că așa vrei tu și îți place, normal că și el se revoltă împotriva ta . Nu am aprobat comportamentele violente și încerci să modifici conținutul mesajului în favoarea ta . Cooperarea reciprocă să bazează pe empatie, simpatie, modestie, judecată sănătoasă și dialog. Normal că unii elevi se pot comporta nepotrivit, deoarece așa au fost învățați de societate și de o persoană ca dumneavoastră. Mi se pare că propuneți o anarhie și nu înțelegeți esențialul lucrurilor. Oricum nu mă interesează ce gândiți, deoarece nu înțelegeți multe lucruri de bază.

      2. @Paula,

        “În tehnoredactarea românească, de regulă între ghilimele — atât cele românești cât și cele franțuzești — și textul inclus nu se lasă spațiu. În schimb se lasă spațiu în exteriorul ghilimelelor.” https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Ghilimele

        “Stai jos, 1! Nici măcar 4!” și “Hai fuga la cules sparanghel!” denotă “politețe, bun simț, bunătate, empatie, valori și principii sănătoase”?

        1. FYI .Da . așa este .Tanti Paula e mereu obraznică, deoarece nu știe să citească corect articolele și se bagă unde nu îi fierbe oala . Probabil așa face și cu vecinii ei …

      3. Din pacate cam la asta s-a ajuns.
        Nu se poate “castiga” respect de la “jmecherii” care au impresia ca nu castiga mare lucru daca te respecta. In ochii acestor “jmecheri” numai banul merita respect.

  6. Invit pe toate cadrele didactice din această țară, România, dacă mai au demnitate, să protesteze în stradă împotriva hărțuirii acestui guvern și împotriva legilor lui abuzive, opresive!!! Să cerem demisia acestui guvern și pedepsirea tuturor celor care acționează, sistematic, împotriva intelectualității aflate în slujba statului!!!
    În eventualitatea unei greve de proporții, să nu mai cerem respectarea drepturilor salariale, ci recăpătarea demnității umane pedepsirea tuturor celor care se fac vinovați de încălcare a ei!!!
    Jos Deca și toată șleahta ei de incompetenți, jos Ciolacu, jos guvernul!!!
    Oameni buni, sub pretextul cercetării disciplinare a unui cadru didactic, s-a pornit o acțiune de intimidare a intelectualității române, oferindu-ne “un leac de frică’!!!

  7. Ce încredere să am în voi când vorbiți de “expertiza” profesorului???

    Expertiza este un document juridic întocmit de un expert.

  8. Acesti profesori care vorbesc de conduită, drepturi si profesionalism sunt fix aceeași profesori care primesc cadouri de mii de euro cu ocazia zilelor de nastere, Crăciun, Paste, Ziua femeii etc (dacă indraznesti doar sa nu cotizezi, copilul este marginalizat si taxat la note), sunt acceasi profesori care te obliga efectiv sa faci meditatii cu ei sau colegi de ai lor sau să iti duci copilul la afterschool-ul detinut de dansii.
    Respect parintelui care a încercat sa ii demaste, din pacate in Colegiul German Goethe, este o intreaga haita de profesori șacali, corupți ce nu au nici o farama de decenta sau moralitate si normal ca se susțin unii pe altii.

    Nu exista in acest colegiu nici macar un profesor care sa isi faca maseria cu placere si sa refuze orice încercare de a primi ilegal “bonusuri”.

    Demnitatea si profesionalismul acestor profesori mânjiți pe maini de mita si spaga ce o încasează, le anuleaza dreptul de a cere respect! RUȘINE!

    1. mii de euro:)) ale naibii de cadouri …ia refuza i unuia o floare că plânge că l ai abuzat emoțional …și pe tolomacii aia care dau cadouri “de mii de euro”, ce i mana?! n au creier, sau ce?!

  9. Și ăștia cred că Dulapul de la Cotroceni, o să o bage în seamă? Lui îi e gândul deja la conducerea Uniunii Europene, nu se împiedică el de o scrisoare de la corupții (ca și el) de profesori.

      1. Sunteți niște lepre, majoritatea profesorilor. Nu vedeți, mă, că nici dracu’ nu vă mai bagă în seamă? Ați ajuns de râsul lumii.

      2. Băi, nu vedeți că nici dracu’ nu vă mai bagă în seamă? Ați ajuns de râsul lumii. Alea au scris o scrisoare, al cărei text zici că e scris de un copil de clasa a 3 a

  10. Câtă anormalitate ! Să vă fie rușine ! Ajungeți să trimiteți și președinților și politicienilor scrisori obscure și copilărești în care vă plângeți ca niște bebeluși că ,, cineva vă ia jucăriile,, . Sărăcuții! Mai doreau puțină grevă sindicală! Le este dor de timpurile când țipau și urlau în stil animalic pe străzile Bucureștiului , fără să se gândească că au semnat un contract în care se menționează că dreptul elevilor la învățare nu poate fi luat, indiferent cât poate duce un elev . Au uitat faptul că erau foarte aproape să nu le încheie mediile elevilor , punând viitorul societății în pericol ? Uită faptul că unii întrețin industria demonică a meditațiilor din care se ridică vile ? Deci prin acest act au suprimat drepturile, constituția și normalitatea. Da . Poate că salariile sunt mici , așa este , dar nu e un pretext să distrugi demnitatea și drepturile naturale ale altora invocând tot felul de lucruri abstracte față de realitate. Vă recomand să nu îi mai bagatelizați pe elevi că oricum nu vă stă bine . Nimeni nu vă agresează imediat ce vă duceți la școală. Să fim raționali totuși. Sunt cazuri izolate în care se întâmplă tot felul de anormalități , dar asta nu este un pretext să îi urăști si să îi blamezi pe toți elevii , doar pentru faptul că există o psihoză anti-tineri, anti-elevi . Există mulți elevi excepționali pe lumea asta. Să știți că nu sunteți superiori. Sunteți muritori ca toții ceilalți și trebuie să vă comportați ca niște oameni normali, nu ca niște dictatori. De ce în străinătate elevii sunt prieteni cu profesorii? Deoarece în străinătate există dialog și empatie din parte cadrelor didactice. În România unii profesori au încă mentalități comuniste de baștani și satrapi. De ce pleacă tinerii la studii în străinătate ? Deoarece s-au săturat să fie înjurați și bătuți la colț de stradă de către toți urâcioașii , iar acest lucru îl vedem la TV și nu poate fi negat . În străinătate nu ai voie să lezezi demnitatea unui elev, altfel plătești scump și bine ! În România eșuată ți se permite în mod ilegimit să îi faci orice elevului exact ca la TV . Este o societate paranoică cu tot felul de isterii și propagande îndreptate împotriva unor categorii sociale. Rușine să vă fie !

    1. Rito, nu i starni pe profi că poate chiar ramai cu mediile neîncheiate :)) dai și tu cu bastanii și comuniștii …hop și tu:)) psihoza anti tineri….OMG ..:))hai că m ai distrat

      1. Tedi Tedi ! Ursuleț de pluș care vorbește tare și singur în duș ! Du-te afară că oricum trăiești ca-n stradă ! Dai din coate și spui că le știi pe toate ! Ai venit pe tarla pentru că ești din mahala ! Lasă-ne pe noi în pace și uite că Tedi nu tace ! Îi place gargara cu apă pentru că se crede dintr-o bucată și n-are nicio lopată ! N-are nici măsură, dar latră tare din gură ! Promovează prostia, dar îi place mult idolatria ! Vorbește fără măsură pentru că în casă n-are căldură! Se crede învingător, dar este pierzător! Latră ca un câine și nu are pe masă o pâine ! Se crede puternic, dar este doar un coleric ! Bea lapte ca un bebeluș căci este de pluș ! Se plânge că nu este acceptat, dar este prea îndepărtat ! Poată să tacă din gură pentru că nu are măsură !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O ingerinţă a ministrului în realizarea subiectelor este politizare. Soarta unor copii este la mâna unor politicieni corupți. Nu putem lăsa aceste fapte nepedepsite – avertizează deputatul Filip Havârneanu, secretar al Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor

„Este prima dată când unui ministru al educaţiei i se aduc asemenea acuzaţii halucinante, de implicaţii directe și de sabotaj la adresa examenului maturităţii. Exact cei care trebuie să asigure…
Vezi articolul
testarea la Matematică

Planurile remediale trebuiau să fie pregătite încă din vară / Faptul că există goluri de învățare trebuia să reprezinte încă de atunci un semnal de alarmă / Profesorii au nevoie de un document de „îndrumare” pe care să-l adapteze nevoilor lor – Andreea Martinescu, profesoară

Răsplătirea financiară pentru predarea orelor remediale în contextul în care o mulțime de profesori nu și-au făcut treaba în perioada școlii online, fie din rea voință, fie din refuzul de…
Vezi articolul