ULTIMA ORĂ Rezultatele de la simularea Bacalaureat 2021: Aproape 60% dintre elevi nu au „promovat” examenul

63.347 de vizualizări
Contestații depuse după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională
Sursă foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Procentul celor care au luat media 6, sau peste 6, este de 40,71% la simularea examenului de Bacalaureat 2021, potrivit anunțului făcut de Ministerul Educației.

Rezultatele individuale de la simularea Bacalaureatului nu se afișează public, acestea sunt comunicate elevului și părintelui de către profesori, potrivit procedurii de la acest examen. Notele pot fi trecute în catalog doar la solicitarea elevului/părintelui.

Deși s-au înregistrat foarte multe note de 10 la probele de la disciplina obligatorie a profilului și la disciplina la alegere din profil, procentele de promovare (nota 5 și peste) au fost mai mici decât la primele probe (Limba română și Matematică/Istorie).

S-au înregistrat următoarele rezultate:

  • Proba E.a), limba și literatura română: Procentul de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 70,20%.  371 elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.b), limba și literatura maternă: Procentul de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 81,90%. Un număr de 18 elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.c), disciplina obligatorie profilului: Procentul de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 51,40%. 772 elevi au obținut nota 10.
  • Proba E.d), disciplina la alegere din profil: Procentul de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 68,10%. 1556 elevi au obținut nota 10.

Procentul de promovare general (medii mai mari sau egale cu 6):   40,71%

Județele cu cele mai bune rezultate au fost Brăila (52,1%), Cluj (51%), Galați (47,8%), Iași (47,3%), București (46,4%).

  • 16 elevi au obținut media 10.

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele se situează în același interval:

Anul20162017201820192021
Procent de promovare38,39%38,23%39,55%42,15%40,71%

Articolul este în curs de actualizare

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


22 comments
  1. Pentru a suplini scaderile scolii on-line(care se desfăşoară neîntrerupt, din octombrie, la noi) copiii mei fac din greu meditatii. Am un copil cu bacalaureat si unul cu examen de capacitate si este extrem de greu. Acest lucru e mai grav decat orice statistica. Scoala on-line este un dezastru.

  2. Normal ca nu au promovat cand au fost subiecte nepredate la clasa. De unde vrei sa le stim cand nu ni s-a predat asa ceva?

  3. Elevii care urmează Științele Naturii au avut, la matematică, subiecte mai grele decât cei de la Mate-Info! Și modele de exerciții pe care nu le-au studiat sau aprofundat, conform programei! Nici măcar profesorii mediatori nu se așteptau la acest lucru…

  4. Te pomenești ca din cauza măștii nu învață loazele,este?Dar cei care au luat note mari sau de promovare au stat cumva fără mască!?Mai umbla la neuroni puțin, foloseste-i!

  5. Nu va impacientați,nu dați vina pe online,nivelul de pregătire slab spre dezastruos era și înainte de pandemie.Acum cu pandemia pentru elevii care nu doresc o pregătire Constanța și temeinică,e modul perfect de a se sustrage.Pentru elevii care își doresc o pregătire temeinică e mai greu,însă aceștia sunt din ce in ce mai puțini.Faptul că 60 % nu au promovat,este adevărul de cu mai mulți ani în urmă,doar că directorii,inspectorii incercati sa de-a un procent cît mai rezonabil la minister,astfel sa de-a ” bine” la minister.

  6. Normal că sunt note mici daca s-a facut online, adica de fapt nu s-a făcut mai nimic. Degeaba crede lumea că s-a invatat in perioada in care s-a stat acasa, pentru ca nu este deloc asa. Perioada de pandemie a distrus totul, pana si invatamantul asta. Profesorii cred că elevii stiu totul cum ar fi mers normal la scoala, dar pe online este mult mai dificil sa intelegi ceea ce se predă si + faptul că unii nu au internet bun si legatura e slaba, nu se intelege ce scrie la tabla sau nici macar audio.. 🙂 nu va mirați, anul ăsta e total diferit.

  7. Pentru parintii si elevii interesati si preocupati aceasta statistica este putin relevanta, mai ales ca nu mai avem acces la baza de date pentru a face propria analiza. Este necesara o situatie detaliata a notelor, defalcate pe profil si discipline de invatamant nominalizate concret, nu disciplina 1, disciplina 2, etc.

  8. ActivEdu, nu crezi ca trebuia sa raspunzi la intrbarile doamnei Florescu. În felul acesta intelegeam si noi de ce crezi ca este un mesaj care transmite ura.
    E trist pentru noi tot ce se intampla de ani buni si daca nu se iau masuri pentru ca elevii sa poată promova, degeaba se sta in funcții. Unii catalogheaza elevii loaze dar nu se gândesc ca ajung asa pt ca profesorii nu mai au calitatea de a dori ca elevul sa plece acasă cu lecția învățată.
    Cei care iau note mari si nu sunt in licee de top fac meditații. Sunt foarte mulți părinți care ar dori sa-i mediteze dar financiar nu pot.
    Coborâți in teren si verificați profesorii. Unii au metoda alții doar plimbă geanta si mănâncă o paine.
    Sper ca ce v-am scris vă va debloca starea actuala si nu ma veți acuza de ura.

  9. Ministerul educatiei și-a bătut joc de elevi și de profesori. I-au silit sa vina la scoala(pe cei de clasa a opta), respectiv la liceu în plina pandemie. Și sa stea ore întregi cu măști. Ce randament pot da elevii?
    Si nu le-a dat deloc ușor, pentru ca obsesia ministrului Câmpeanu este sa des vina pe scoala online.

    1. Te pomenești ca din cauza măștii nu învață loazele,este?Dar cei care au luat note mari sau de promovare au stat cumva fără mască!?Mai umbla la neuroni puțin, foloseste-i!

  10. Care elevi care simulare. Va testați intre voi, corectati tot voi, numărați voi. Cei mai multi profesori nu au legatura cu ce faceti pe sub mese.

  11. Singurii care muncesc in tara asta sunt profesorii,in conditii normale ,,loazele”desi mergeau 12 ani la scoala,statea si aveau in medie 5-6 o pe zi de cursuri ,nu au reusit sa se viruseze cu harnicia,implicarea,inteligenta ,valoarea profesorilor de langa ei.Concluzia este clara,elevii sunt slab pregatiti pentru ca parintii nu au timp si dorinta ca sa i invete carte.

  12. Ca de obicei, o manipulare…. De ce rezulatatele nu se dau defalcat pe disciplina? La matematică procentele sunt foarte mici! De ce fac parte din grupul de lucru doar profesori de la liceele de elită, care se raportează doar la elevii lor? Este o mare discriminare…

  13. Examenul de Bacalaureat, indiferent ce materie, trebuie refăcut sub formă de examen grilă total – total.

    Una dintre criticile aduse examenului (care nu se aseamănă cu sistemul francez de nicio culoare, al învățământului francez; doar a copiat un nume, un termen) este că subiectul II (în unele cazuri) și subiectul III sunt exerciții care sunt lăsate la interpretarea corectorilor.

    Pe termen lung, examenul trebuie să devină grilă, total. În așa fel, nu mai există discuții că punctajele sunt inegale, inechitabile.
    Cât timp, însă, pentru acest heirup?

    1. Grila la matematica, fizică, informatica, chimie?
      La aceste materii conteaza si rezolvarea problemei, nu doar rezultatul final si se dau puncte pentru rezolvări partiale. La grilă, daca nu se ajunge la rezultatul corect se iau zero puncte…
      Grila este potrivita pentru materiile de la uman dar nu si pentru cele de la real.

  14. Ca de obicei sunt cosmetizate rezultatele. De ce nu sunt date distinct rezultatele de la matematică și istorie? Sunt cumulate ca să dea bine procentele. La matematică au fost foarte mici … De ce fac parte din grupul de lucru al MEC doar profesorii de la liceele de elită din capitală, care se raportează strict la elevii lor?

  15. Aveti o fixație de a scoate răul in față.
    Sper ca e doar un defect corectabil

    40% dintre elevi au promovat… la fel ca in ultimii ani.
    Această formulare nu servește intereselor viitoare de atacare a corpului profesoral, nu?
    E o formă de pseudoveridicitate aceast tip de formulare ce pare sa aiba drept scop doar inflamarea societății, ura intre categorii sociale…

  16. Pai este și normal, copii au stat mai mult acasă. Problema este că li se da subiecte la fel de grele ca înainte de pandemie. Acești indivizi care se ocupa de subiecte vor să distrugă viitorul acestor copii, neținând cont de situația actuală!!! Dar asta e România, o țară fără viitor, și oameni fără minte !!!!

    1. Ati citit articolul până la capăt?
      La sfarsit este un tabel comparativ cu promovabilitatea din ultimii ani, care a fost de aprox 39%. Si in perioada 2016-2018 elevii au fost fizic la scoala. Concluzia: cine vrea sa învețe, invata si in online! Cui nu-i pasa de scoala, poate sta de dimineata pana seara in sala de clasa, ca materia nu-i intra automat in cap.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul

32,9% – rata finală de promovare în sesiunea august-septembrie a examenului de Bacalaureat 2021 / Harta variației ratei de promovare, după contestații, pe județe

Rata finală de promovare, înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului național de Bacalaureat 2021, după soluționarea contestațiilor, este 32,9%, în creștere cu 2,6%, comparativ cu primele rezultate (30,3%), se arată…
Vezi articolul